- 22 mrt 2012
- 18
- 0
- 0
Hallo Allemaal,
Op de een of andere manier is er geen "bevredigend" topic te vinden vwbt het inbouwen van Xenon in een CT
dus vandaar dat ik dit "Draadje" open in de hoop dat het een centraal punt wordt waar ideeen, tips en instructies over het inbouwen van Xenon zich opstapelen
Na enige twijfel toch maar een Xenon setje besteld voor mijn CT200H.
Ik heb mijn keuze laten vallen op een H11 setje 4300K van Lince.
Vanmiddag ontvangen en onmiddelijk ingebouwd. als volgt:
*Kap van de power control box en de kap boven de radiateur gedemonteerd door simpelweg de sluitdopjes in te drukken
*Aanzuigbuis van het luchtfilter losgehaald en opzij gemanoevreerd
*H11 lampje een slag tegen de klok indraaien en uit de lamp halen
*Contra stekker induwen en uit de lamp trekken.
*Daarna de Xenon lamp in omgekeerde volgorde er weer inzetten. (je kunt net tussen de koplamp unit en de carrosserie doorkijken om te zien of je de lamp in het gaatje duwt) wel even goed aanduwen om er zeker van te zijn dat de passing goed in elkaar valt
* De xenon lamp aansluiten op de ballast en de contrastekker van de lamp. Paarse draad is de plus en de wit zwarte is de min
Daarna kun je de andere kant precies zo doen.
Mijn bevindingen:
De rechterkant deed het in een keer maar de linkerkant weigerde eerst dienst. bij het loshalen van de ballast deed deze het wel. Ballast weer vast gezet en toen weer niet, Los, weer wel, en nu zit de ballast weer vast en doen allebei de lampen het (op hoop van zegen)
Onder de kap is weinig ruimte om je ballast mooi kwijt te kunnen.
Wie heeft zijn Ballast waar geplaatst vraag ik me af?
Ik heb mijn Ballast links voor de power controlbox en rechts naast de vul opening van de ruitenwisser vloeistof.
Aangezien het al donker begon te worden heb ik nog niet veel verder gekeken naar geschikte plekken. Ik ben zelf niet tevreden met de plaatsing van de rechter ballast zo dicht bij de vulpijp van de ruitenwisser vloeistof.
Ten tweede, zou de ballast, last kunnen hebben van de power control box zodat ie een paar keer weigerde?
Al met al.. het werkt maar ik ben zelf nog niet 100% happy met de plaatsing van de ballast,
Wie heeft nog meer ideeen en tips om netjes de ballast in te bouwen?
edit:
Het niet ontsteken van Xenon lijkt een voorkomend probleem te zijn zonder nog echt duidelijke oorzaak
zie: http://www.ct200hforum.com/forum/lexus- ... 500-k.html
Of dit alleen betrekking heeft op 55W of ook op 35W wordt me uit dit forum niet echt duidelijk.
Op de een of andere manier is er geen "bevredigend" topic te vinden vwbt het inbouwen van Xenon in een CT
dus vandaar dat ik dit "Draadje" open in de hoop dat het een centraal punt wordt waar ideeen, tips en instructies over het inbouwen van Xenon zich opstapelen
Na enige twijfel toch maar een Xenon setje besteld voor mijn CT200H.
Ik heb mijn keuze laten vallen op een H11 setje 4300K van Lince.
Vanmiddag ontvangen en onmiddelijk ingebouwd. als volgt:
*Kap van de power control box en de kap boven de radiateur gedemonteerd door simpelweg de sluitdopjes in te drukken
*Aanzuigbuis van het luchtfilter losgehaald en opzij gemanoevreerd
*H11 lampje een slag tegen de klok indraaien en uit de lamp halen
*Contra stekker induwen en uit de lamp trekken.
*Daarna de Xenon lamp in omgekeerde volgorde er weer inzetten. (je kunt net tussen de koplamp unit en de carrosserie doorkijken om te zien of je de lamp in het gaatje duwt) wel even goed aanduwen om er zeker van te zijn dat de passing goed in elkaar valt
* De xenon lamp aansluiten op de ballast en de contrastekker van de lamp. Paarse draad is de plus en de wit zwarte is de min
Daarna kun je de andere kant precies zo doen.
Mijn bevindingen:
De rechterkant deed het in een keer maar de linkerkant weigerde eerst dienst. bij het loshalen van de ballast deed deze het wel. Ballast weer vast gezet en toen weer niet, Los, weer wel, en nu zit de ballast weer vast en doen allebei de lampen het (op hoop van zegen)
Onder de kap is weinig ruimte om je ballast mooi kwijt te kunnen.
Wie heeft zijn Ballast waar geplaatst vraag ik me af?
Ik heb mijn Ballast links voor de power controlbox en rechts naast de vul opening van de ruitenwisser vloeistof.
Aangezien het al donker begon te worden heb ik nog niet veel verder gekeken naar geschikte plekken. Ik ben zelf niet tevreden met de plaatsing van de rechter ballast zo dicht bij de vulpijp van de ruitenwisser vloeistof.
Ten tweede, zou de ballast, last kunnen hebben van de power control box zodat ie een paar keer weigerde?
Al met al.. het werkt maar ik ben zelf nog niet 100% happy met de plaatsing van de ballast,
Wie heeft nog meer ideeen en tips om netjes de ballast in te bouwen?
edit:
Het niet ontsteken van Xenon lijkt een voorkomend probleem te zijn zonder nog echt duidelijke oorzaak
zie: http://www.ct200hforum.com/forum/lexus- ... 500-k.html
Of dit alleen betrekking heeft op 55W of ook op 35W wordt me uit dit forum niet echt duidelijk.