Xenon in de mistlampen

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heeft iemand van jullie deze upgrade al uitgevoerd?

http://www.clublexus.com/forums/is-seco ... cspec.html

Ik heb origineel xenon in mijn IS en ik wil de verlichting aan de voorkant qua kleur matchend hebben (in ieder geval dimlicht, stadslicht en mistlicht).
Bij mijn LS had ik LEDs in de mistlampen gebouwd, maar xenon misstaat volgens mij helemaal niet, geeft een bak meer licht en het ziet er nog goed uit ook.

En de originele xenon is 6000k??
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
4300k is opzich wel mooi, idd niet te blauw.
Maar niemand hier die Xenon in de mistlampen van een IS250 gebouwd heeft?

Ik wil eigenlijk ook de lampjes in de buitenspiegels (voor het instappen), de kentekenverlichting en de stadslichten naar LED ombouwen, iemand daar misschien ervaring mee?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hmm, na dat filmpje gekeken te hebben weet ik niet wat ik met de spiegel lampjes doe.

Het dimmen van LEDs is niet zo mooi als het dimmen van gloeilampjes. :neutral:
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Klopt die ledjes dimmen minder mooi als een gloeilampje.
Ik heb ook overal leds in maar nog niet in de spiegels.

Je kunt ook leds in je mistlampen doen,heb ik ook en gebruik ze als dagrijlampen.
De lichtopbrengst is niet veel maar ik heb het voor de looks en in combi met de led stadslichten.
Je kunt ze niet meer als mistlamp gebruiken want daarvoor geeft het te weinig licht...
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bob2move zei:
Je kunt ook leds in je mistlampen doen,heb ik ook en gebruik ze als dagrijlampen.
De lichtopbrengst is niet veel maar ik heb het voor de looks en in combi met de led stadslichten.
Je kunt ze niet meer als mistlamp gebruiken want daarvoor geeft het te weinig licht...

Zo heb ik dat ook bij mijn LS gedaan, opzich was het wel mooi.
Maar 4 xenon pitten is ook wel gaaf denk ik. :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het dim effect in de spiegel bij de LEDS is niet echt te zien, maar je ziet geen raar dim effect. Ik zal het wel eens opnemen op een video als ik er aan denk. Achteruitrijlichten ziet er wel goed uit met LEDs. Ik heb ze niet in de interieur verlichting. Daar was het dim effect echt niet mooi.

Voor wie wil ik heb nog leds 6000k voor de mistlampen liggen en ook nog een setje 6000k voor OEM xenon.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Daar ben ik weer...

OEM xenon is 4300k zoals onze vriend mlcoolj al aangaf.

Om het te laten matchen dan zou ik een set van Lince nemen hb4 9006 kitje en daarnaast ook gelijk een d4s 4300k zodat je dezelfde lampen hebt en zo goed mogelijk dezelfde lampen hebt.

Vergeet alleen niet dat je dimlicht uit een projector lamp komt ( wat witter gaat lijken en ogen) dan wanneer je dezelfde lampen uit een reflector behuizing laat schijnen.

Ik heb jaren lang in mijn mistlampen met xenon gereden ( is250), daarna een tijd met ledjes :)

om toch niet teveel off topic te gaan, ledjes kan je overal inzetten zoals Alor dat zegt :) wij hebben het allemaal wel hahahaha

On topic: montage van xenon in mistlampen kan je gewoon via de wielkasten doen, dus je hoef je bumper niet eraf te halen. :)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
OK, bedankt voor de info!
Als je de xenon monteert via de wielkasten, kan je dan de ballasten wel goed ergens bevestigen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja het was voor mij geen probleem :) als je meer ruimte wilt dan kan je beter je wielen demonteren en de auto op een krik ;) dan heb je meer ruimte om te werken.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nog een kleine vraag; mijn dimlicht ziet er toch enigszins witter uit dan "normaal", kan het komen dat de projectorlens het licht ook nog verkleurt? Of kan ik gewoon 4300k mistlampen kopen en matcht het dan 1:1 met het dimlicht?
En wat hebben de mistlampen eigenlijk voor fitting?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Projectoren ogen altijd witter dan reflectoren, je zilt nooit de zelfde kleur kunnen krijgen, tenzij je ook reflectoren koplampen hebt of projector mistlampen.

Mistlamp is hb4 9006