Youngtimer gekocht, RX450H

born2bike

Nieuw hier
11 aug 2025
3
16
3
zaterdag in Drente onze RX450H opgehaald.
Na 18 jaar trouwe dienst, onze Volvo V70 D5 daar achtergelaten. Snik.
400.000 km erop gezet. Totaal 540.000 km, 21 jaar oud.
Maar het beestje werd oud, beetje sleets.

De korte proefrit in de Lexus overtuigde wel (weer), al vond ik de luchtvering in onze vorige proefrit-Lexus wel een groot verschil in comfort bieden.
Maar ja, dan wel een dakje, en maar 150 K km erop, in 15 jaar. Beetje weinig eigenlijk.
Maar hé, wat een luxe... 'Kont-koeling'!!
Hopelijk gaan we weer 10+ jaar met deze auto doen. Ben niet zo van nieuw=goed.

Trouwens, humor is er ook bij Lexus. Om een 600+ pagina's boekwerk een 'instructieboekje' te noemen..... hilarisch!

Hoop hier veel informatie te kunnen vinden en een plezante tijd te hebben.

Peter, uit Vlissingen

Bijlagen

• IMG-20250929-WA0004.jpeg
    IMG-20250929-WA0004.jpeg
    867,3 KB · Weergaven: 41
Wat een sprong in luxe (ja, we zijn bevooroordeeld hier) met zo'n mooie RX! Gefeliciteerd en veel plezier maar dat gaat wel lukken. En welkom in dit mooie forum 😀

Welkom op dit leuke forum!

Mooie RX, lekkere km-stand en mooi wit is zeker niet lelijk!
Veel plezier met het genieten!

Dat ziet er uit als een fraai exemplaar.

Ik kan mij voorstellen dat als je zolang met je vorige auto gereden hebt dat het even slikken is dat die vervangen moest worden.
Een Lexus met bibskoeling is wel erg lekker en weer een mooie stap.

Ziet er goed uit. 8 jaar geleden reed ik met een vroegere collega een stukje mee in ook een witte RX 450h. Wat mij toen opviel was zowel het comfort als de stilte. En vooral het wonderbaarlijke samenspel van een verbrandingsmotor, een electromotor en een CVT. Het deed me besluiten om ook eens naar een Lexus uit te kijken.

Na twee jaar zoeken naar een auto die niet zilvergrijs was en geen zwarte bekleding had, viel uiteindelijk de keuze op een GS 450h. Die vertoont qua interieur wel enige verwantschap met een RX, maar biedt minder laadruimte en is ook minder utilitair. Ik heb er, inmiddels 6 jaar later, geen moment spijt van gehad. Als dat toevallig een stukje meerijden er niet was geweest, was ik mogelijk nooit tot een Lexus met CVT uitgekomen....

Ik wens je veel rijplezier met je RX.

haha, dank voor jullie warme welkom!
mijn bijnaam heeft te maken met mijn langdurige mtb-hobby, nou een beetje over (66 inmiddels... is geen excuus ik weet) en mijn nog langduriger motorhobby. Waarbij ik bij voorkeur op mijn Guzzi California-II '85 rijd, en mijn BMW boxer '93 R100R sterk verwaarloos...

Prachtige wagen, uitstekende keuze!! Ik heb in exact dezelfde omstandigheid gezeten, zij het met een 15 jaar oude Fabia met 260k op de klok. Inmiddels al wel gedoe met de voorvering gehad, maar alles op dat gebied is nu vervangen en nu merk ik pas dat er luchtvering onder zit.

Prachtige wagen, uitstekende keuze!! Ik heb in exact dezelfde omstandigheid gezeten, zij het met een 15 jaar oude Fabia met 260k op de klok. Inmiddels al wel gedoe met de voorvering gehad, maar alles op dat gebied is nu vervangen en nu merk ik pas dat er luchtvering onder zit.
mjah... twijfel zelfs of ik voor het über-Lexus gevoel deze niet moet inruilen voor een mét luchtvering, ondanks financiële ellende die dat kan brengen. Tis toch wel anders hoor... Maar he, mij hoor je niet klagen! Waar gaat dit over, luxe of superluxe..

• Leuk
Waarderingen: quattrootje