ZO! terug van weg geweest

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Na even afwezig te zijn geweest na verkoop van mijn IS300, waarna ik een Saab turbo en een Ford heb gereden, ben ik blij dat ik weer terug ben bij Lexus.
Ik was van plan te sparen voor een IS250, maar na ermee gereden te hebben past het oudere type toch beter bij mij. Meer karakter en mechanische techniek, 6 in lijn. Dus toch weer is first gen IS!
Omdat ik eerder een IS200 uit 2000 en een IS300 uit 2003 wist ik precies wat ik graag wilde. Een first Gen IS200 uit de laatste serie in een complete uitvoering met automaat en leer met acceptabele km stand onder 150k.

Dus was snel het besluit genomen om de Ford te verkopen, hoewel deze met alle opties en veel nieuwer toch mij niet kon bekoren. Afgelopen week heb ik na veel op internet rondgeneusd te hebben naar een geschikte auto gekozen voor deze IS200 uit 2005 in business uitvoering, maar wel met leer en automaat. De auto heeft 146k gelopen en werd netjes afgeleverd door autobedrijf schippers in Noord holland, grote beurt, olie, filters, bakolie, nieuwe accu. Prettig bedrijf, netjes. Eerder is de auto onderhouden door Lexus Amsterdam die het boekje ook jaarlijjks afgestempeld heeft. De auto is netjes, maar ik ga toch wat zaken aanpakken. Een set originele velgen is al gevonden, de 5 spraaks. Dat worden de zomerbanden, maar moeten nog gespoten worden. Dat wordt een mooi lenteklusje. De huidige meespaaksvelgen worden voorzien van winterbanden. Verder komt er weer een Prrot mki9200 carkit en wil ik graag de RVS instaplijsten en pedalen in de auto in plaats van het zwarte plastic en rubber. Wellicht, of ehhh waarschijnlijk ook weer xenon setje erop.

De eerste kilometers na een korte proefrit, direct een lange rit naar huis. Dat voelde als het aantrekken van een fijne oude jas, fijn vertrouwd.
Kortom, prettig weer Lexus te rijden!
 

Bijlagen

  • photo4896.jpg
    photo4896.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Lagcher

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom terug op het nest Mart , en ik herken dat , oud heeft gewoon karakter :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Mart!ni

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Dag Martini, het bloed kruipt waar het niet gaan kan..... Gefeliciteerd met je "nieuwe" Lexus en wederom veel rijplezier.
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Welkom terug op het forum, Mart!ni. Ik heb sinds een jaar een IS200 Sport uit 2000 waar nauwelijks mee gereden was, er staat nu 24.000 km op de teller. Elke rit is een feest, steeds opnieuw. Over karakter gesproken...Succes met je Lexus en hopelijk tot ziens op de Lexus meeting dit jaar.
4605_1419159312.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Mart!ni

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Thanks voor de reacties allemaal.

Omdat de auto netjes is afgeleverd met grote beurt, alle olie en filters, aircobeurt en nieuwe accu was de basis al goed. Wel een klein bijgeluid (knakje) ontdekt wat afkomstig is van de voorwielophanging. Dat wordt nog opgelost, eerst oorzaak zoeken...

Na aanschaf in het weekend direct het leer een behandeling gegeven met een soort zadelvet. Werkt goed, ruikt lekker en leer is weer helemaal fris en strak.
Daarna alle roestige boutjes maar vervangen onder de motorkap en waar ik bij kon en beugels van de radiateur ontroest en zwart gespoten. Ik had nog geel verzinkte boutjes liggen over uit een ander project, staat goed. Ik heb een hekel aan roest!

Omdat ik inmiddels precies weet wat ik wil met de auto ben ik direct weer aan de slag gegaan met verzamelen van de gewenste onderdelen.
- Xenon inbouwen van Lince, beter zicht en lange levensduur!
- Parrot MKi9200 inbouwen, fijn muziek van de telefoon streamen
- De originele 5 spaaks 17 inch in gun metal voor de zomer, gewoon mooi!
- winterbanden op de huidige velgen
- K&N inlegfilter, voor mijn gevoel net wat beter dan standaard
- Kofferbak tailored mat, gewoon mooi en netjes afgewerkt. De standaard bekleding is wat beschadigd.

Als ik weer tijd heb ga ik ook de tip van de uitlaat polijsten en de wielophanging en uitlaat roestvrij maken en weer netjes zwart. De remklauwen maak ik schoon en goud van kleur.
Over smaak valt te twisten natuurlijk, maar dit lijkt mij mooi bij de donker grijze velgen.

Wat ik ook nog elke keer gedaan heb is de knop van de stoelverwarming van de bestuurder omwisselen met de TRC knop. Dit maakt het in mijn beleving wat logischer in de bediening. Links de linker stoelverwarming, middelste knop TRC en rechts de rechter stoelverwarming...

Zo, nu weten jullie ook meteen dat ik mogelijk wat autistisch ben aangelegd... of ik weet gewoon heel goed wat ik wil.
In elk geval fijn om weer een karakterbak te rijden in plaats van eenheidsworst.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Helemaal goed klinkt leuk !
En ja zo hebben we allemaal wel autistische trekjes 😜