Zoveelste vraag over Aftermarket Radio

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Beste,

Ik heb aardig wat posts gelezen over een aftermarket radio en met de versterker etc. Zelf heb ik de sport uitvoering uit '99 dus neem aan dat ik de versterker heb. Maar deze wil ik ook graag blijven gebruiken.
Ik las her en der dat ik dan dit kabeltje kan gebruiken? En dan een normale iso stekker? Werkt alles dan gewoon zoals het hoort of moet ik alsnog in de kabelboom gaan knoeien?

Long story short:
Wat heb ik nodig om mijn OEM radio te vervangen naar een 2 din Aftermarket radio en tegelijkertijd de huidige versterker kan blijven gebruiken.
 

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Oke ik ben naar verder onderzoek er achtergekomen dat het onmogelijk is om de OEM versterker te gebruiken en je em dus echt moet Bypassen. Voor de mensen die dus een aftermarket radio hebben, hebben jullie veel kwaliteits verlies of valt dit mee?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Valt mee,na 2002 kan je een beatsonic monteren en je merkt duidelijk het verschil. Veel betere sound dan de bypass.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Buiten de bypass is er niets. Ik had het in mijn 2 is200,beiden uit 2001. Nadien had ik in mijn is200sportcross en is300sportcross en er is wel een duidelijk verschil,het werkt veel beter. De bass is beter maar in de sportx zitten meer luidsprekers dus dat kan het ook zijn maar voor zover ik me herinner werkt de woofer niet mee met de bypass.
 

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Zit er wel een subwoofer in de sport? Ik meende dat de bass uit de hoedenplank speakers komt. Dus als je em bypassed ben je eigenlijk je bass kwijt?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Als je graag originele kwaliteit houd en looks zou ik de Grom module monteren. Werkt perfect en kan je de huidige radio ook opwaarderen met usb, Dab+ en bluetooth. Ik vond het met bypass best goed spelen maar is niet te vergelijken met het originele en beatsonic bij de 2002 en later.
 

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Hmm, gaat me niet zo zeer om de looks. Wil Apple carplay en android auto en niet teveel kwaliteitsverlies. Maar denk dat het gewoon een kwestie van proberen word met een bypass kabeltje. Heb nog wel een enkeldin radio liggen, sluit ik die wel even aan.
 

zwartesportcross

Nieuw hier
28 nov 2020
19
9
3
Het ligt misschien aan mij, maar voor zo ver ik weet heb ik in mijn sportcross de oem-radio vervangen en heb ik daar gewoon een toyota verloopstekker voor gebruikt. Alles werkt verder gewoon. Frontje en radio via Ali, Stekkertje via de garage. Plug and play was het bij mij.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Het ligt misschien aan mij, maar voor zo ver ik weet heb ik in mijn sportcross de oem-radio vervangen en heb ik daar gewoon een toyota verloopstekker voor gebruikt. Alles werkt verder gewoon. Frontje en radio via Ali, Stekkertje via de garage. Plug and play was het bij mij.
Normaal werken de “woofer” en boven rechtse luidspreker bij een sportx niet zonder beatsonic. Bij mijn is300 sportx en is200 sportx was dat het geval.
 

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Even een update:
Na een tijdje kwam BlackSwamp30 met bericht dat hij wel een bypass kabel en een ombouw frame had liggen en heb die gekocht, puur om te proberen even. Uit mijn conclusie is gebleken dat er qua geluid niet veel veranderd is mits je gewoon een goede radio hebt. Ik gebruik zelf nu momenteel de Pioneer DEH-09BT, deze radio levert 50Watt naar de speakers en dat is voldoende, heb wel wat zitten kloten in de equalizer maar het klinkt aardig goed! Hierna wil ik upgraden naar de Pioneer SPH-DA230DAB deze levert ook 50Watt dus dat moet goedkomen.

 

NeeditisPatrick

Nieuw hier
26 mrt 2021
5
7
3
Hoi,
Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik zat met hetzelfde: nieuwe functionaliteiten maar wel de originele spulletjes behouden.
Ik heb een Lenovo 7 inch tablet gekocht en deze op de plek van de originele navi geïnstalleerd (Android 10, 32GB interne opslag, 3gb RAM en mogelijkheid voor externe opslag en simkaart voor net geen 80 euro). 12V voeding gemaakt in het handschoenenvak en zo'n module van Yatour gemonteerd d.m.v. een Y-kabel op de CD-wisselaar poort van de originele head unit (deze aansluiting was niet in gebruik). Nu kan ik toch nog ouderwets CD'tjes luisteren en via bluetooth (of via de aux d.m.v. de tablet) goeie kwaliteit muziek afspelen.
 

Fruitbeschuit

Nieuw hier
6 feb 2021
18
7
3
Hoi,
Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik zat met hetzelfde: nieuwe functionaliteiten maar wel de originele spulletjes behouden.
Ik heb een Lenovo 7 inch tablet gekocht en deze op de plek van de originele navi geïnstalleerd (Android 10, 32GB interne opslag, 3gb RAM en mogelijkheid voor externe opslag en simkaart voor net geen 80 euro). 12V voeding gemaakt in het handschoenenvak en zo'n module van Yatour gemonteerd d.m.v. een Y-kabel op de CD-wisselaar poort van de originele head unit (deze aansluiting was niet in gebruik). Nu kan ik toch nog ouderwets CD'tjes luisteren en via bluetooth (of via de aux d.m.v. de tablet) goeie kwaliteit muziek afspelen.
Heb je hier ook fotos van? Ik heb zelf nu een pioneer radio erin gezet ziet er ook best clean uit moet ik zeggen!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Wat je nodig hebt om de originele versterker in een is200/is300 te kunnen gebruiken, is een interface.

De versterker moet namelijk een signaal krijgen om in te schakelen, en dit signaal komt van de radio af.
TYTO-01 had ik volgens mij in mijn IS300 toen der tijd.