Zwart interieur/ exterieur

riejo

Nieuw hier
21 mrt 2015
20
35
13
Beste mensen mijn ux is graphite black metallic.
Een zwart interieur, hoe doen jullie het onderhoud van de zwarte kunststof deurpanelen.
En onderhoud exterieur de kunststof zwarte wiel panelen/bumper

Ps: heerlijke auto

Hoor graag tips.

Groet,
Riejo

Ik heb de hele binnenkant ingespoten met zwart synthetisch spul van de action en het helemaal uitgewreven met microvezel doekjes ziet er weer uit als nieuw.
Ondanks 2019 wagentje met meer dan 181k op de klok.

• Verdrietig
Waarderingen: Lexpeter
Ik heb de hele binnenkant ingespoten met zwart synthetisch spul van de action en het helemaal uitgewreven met microvezel doekjes ziet er weer uit als nieuw.
Ondanks 2019 wagentje met meer dan 181k op de klok.

Glanzend? Interieurs horen mat te zijn en niet glanzend.

Ik heb me laten adviseren door een monteur autobedrijf. Hij gebruikt cartec dash fresh. Als het spul binnen is gaat hij de binnenkant van mijn auto onderhanden nemen. Wordt vervolgd.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Maakt mij niet uit het ziet er perfect uit.
Het is toch al een oudere auto uit 2019.
Ik rij meestal in vrij nieuwe autos en gebruikte ook de cockpit spray van de action. Mij was de hoogglans niet opgevallen. De RX heb ik nog niet schoongemaakt van binnen, maar hij is nog twee keer bij de garage geweest waarna ik hem schoon terug kreeg. Met een paar maanden gaat hij weer. Als ik zelf ga poetsen dan ga ik het op een klein stukje proberen. Ik gebruik geen microvezel doekjes, maar schoonmaak doekjes die ik ook in huis gebruik. Van de action heb ik ook een spray voor stoffen bekleding die ik op de bank gebruik en om de gordingen af te nemen (onverklaarbare chocolade vlekken). Tot nu toe ben ik tevreden met spul van de action.

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Ik gebruik alleen warm water (ontkalkt) en een microvezel doek. Werkt voor het interieur het beste wat mij betreft. Vooral omdat het niet allerlij stofjes achterlaat die het kunstof kunnen uitdrogen. Tenzij je honden en kinderen hebt, dan kan ik me een sopje voorstellen. Maar ik raad allerlij "beschermende" cockpit sprays af. Geen idee wat daarin zit.

Ik heb een gloeiende hekel aan cockpit sprays. Het hangt van de samenstelling van het product af maar sommige producten laten een residu achter dat maanden blijft zitten. Als ik dat per ongeluk met m’n handen aanraak en daarna het stuurwiel, wordt dat spekglad. Ik ben erg tevreden over Auto Finesse Spritz Interior detailer.

• Leuk
Waarderingen: BlueyCT200
Ik gebruik alleen warm water (ontkalkt) en een microvezel doek. Werkt voor het interieur het beste wat mij betreft. Vooral omdat het niet allerlij stofjes achterlaat die het kunstof kunnen uitdrogen. Tenzij je honden en kinderen hebt, dan kan ik me een sopje voorstellen. Maar ik raad allerlij "beschermende" cockpit sprays af. Geen idee wat daarin zit.
Dat heeft Fons van Enckevort ook gezegd, gewoon niet onderhouden in de zin van sprays, middeltjes etc. Ik gebruik tot op heden enkel swiffer. Het leer moet je af en toe wel reinigen natuurlijk. Matten zuigen/kloppen en kunstofdelen die laag zitten willen nog wel eens een zwarte veeg krijgen, daar dus of een Pampers luierdoekje overheen of een zacht sopje. Binnenkant glas wel met een spray van Carglass en zo’n pad on a stick.

• Leuk
Waarderingen: Higgie