Mijn LS400 (1994)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Je hebt helemaal gelijk!
Het wordt zeker interessanter, maar ik vind ook meer dingen waar wat aan moet gebeuren.
Ik vind wel dat bij zo'n auto de details het plaatje maken, dus daar besteed ik ook aandacht aan.

Die lampjes heb ik besteld op E-Bay: http://www.ebay.com/itm/290693643821?ss ... 168wt_1392

Ziet er best prima uit vind ik, geeft net een wat modernere look.

De roest in de accubak heb ik eruit gehaald (de moeren los gemaakt, die ook best verroest waren, en het bakje ff omgekiept), het was volgens mij van die meuk die uit een accu met ontluchter uit de ontluchter komt lopen.

Waar kan ik die 13,6 V meten? Is er ergens een punt waar ik makkelijk bij kan met de multimeter?

En zeker dat er 17-18 inch velgen op komen!
Maar eerst even zorgen dat het motorisch in orde is... :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Motorkap openen, multie meter aan de plus en de min hangen van de accu en aflezen ....

Dan de motor starten en opnieuw lezen je kan met je hand de gaskabel een tikke geven, hoe meer toeren hoe meer laadstroom. Hij moet minimaal 13,6 volt aangeven als je motor gewoon loopt dacht ik en maximaal 14, nog iets. Ik schaam me er ook voor dat ik dit niet zelf had kunnen bedenken en die gozer van de Lexus garage maar trekken aan al die relays die vastgeschroefd zitten ( hij bedoelde het goed natuurlijk ).

Als jij er nu wel meteen mee geholpen bent is het toch nog eind goed al goed.
En je hebt gelijk Niels ik heb geld verspilt aan isolatie en had beter een krukaspoelie toen kunnen kopen.
Daarom nu eerst de motor, distributie en de sensoren o2 en dan de ontsteking tunen.
Dan pas de deur uitdeuken .... :photo: die foto komt gauw.

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Oh, dat is dan eenvoudig te meten.
Ik had verwacht dat je echt op de polen van de dynamo de wisselspanning moest meten.
Wat ik wel apart vind is dat de laadspanning bij zo'n toch wel technisch hoogstaande auto afhankelijk is van het toerental.
Hoe stabieler de laadspanning, des te beter volgens mij...

Ik heb volgens mij geluk dat niet heel lang geleden de poelies vervangen zijn bij mijn motor.
Heb ook nog even schuin ernaar gekeken net toen het nog licht was en ik zag zo geen vreemde slijtage of stukken rubber of weet ik wat aan de poelies.

Doe je dat uitdeuken zelf trouwens? :O
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Mijn familie waren allemaal uitdeukers en spuiters, ik heb daar alleen de vloer aangeveegd.
Het lastige lijkt mij de deur verwijderen, de deuk is vrij makkelijk.
Kleurverschillen hou je altijd met een lak van 20 jaar oud.

Ff over de laadstroom, als de motor uit staat meet je de accu.
Start je de motor dan meet je de dynamo op de accupolen ja.
Een spanningsregelaar is ook beter voor je ontsteking deze houdt de spanning op een vast voltage ongeacht wat de dynamo doet.
En een druppelaar tussen je dynamo en je accu zou je accu leven verlengen, iets wat in de scheepvaart normaal is maar in onze auto's niet.
Ik heb zin om te rijden en te tanken verdomme, even naar de MAc voor een shake denk ik.

:rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels_D zei:
Ook loopt de auto niet regelmatig.
Mijn gevoel zei dat dit aan de aandrijflijn lag, maar dit bleek bij nader inzien niet het geval.
Het ligt aan de ontsteking of aan de injectie. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker.

Ik begin met het vervangen van de bougies en de bougiekabels, wat eenvoudig en goedkoop te realiseren is.
Mocht de auto hierna nog onregelmatig lopen dan moet ik verder gaan zoeken.

Foto's ?

Hoe loopt ie nu ?

Gr Lexter
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Proficiat, uiteindelijk dus niet de aandrijflijn :D

Dat klink even anders nu, heb je netjes gedaan :rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
wauh foto's en filmpjes .... amai

:worship:

tsjeemig de peemig man wat een verschil in geluid !

Dus hij zweeft weer ..... that is what it is all about ... gliding.
Ziet er ook interessant uit allemaal met die blauwe kabels.
Weet je Niels ik heb die kappen er nog nooit afgehaald en mijn vingers jeuken nu echt.
Het ziet er ook lekker droog uit bij jou rondom de kop en stuurpomp.

Succes met het pimpen

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Thanks!

Het scheelt ook in het rijden, ben net naar mijn werk gereden en het rijdt h??rlijk!
Geen bokken meer, gewoon over de weg glijden :rulez:

De kabels zijn van NGK trouwens.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
zwevend naar je werk en daar lekker internetten .... kon je nog maar een blokkie om he.

wat klinkt dat allemaal fijn !!

:mrgreen:

maar Niels zie je nu hoe een V8 motor alles lijkt te normaliseren en het uiterlijk een koper kunnen blinderen en doof maken.
Hoe kun je nou een auto kopen waarvan je meteen al hoort dat er een pit niet meeloopt ?
En dat is dus de kracht van Lexus, de LS400 verlamt je bij de eerste aanblik.

Je start hem je denkt: Wauh ...... wat ruikt ie lekker voor 21 jaar. :O
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
Hoe kun je nou een auto kopen waarvan je meteen al hoort dat er een pit niet meeloopt ?
En dat is dus de kracht van Lexus, de LS400 verlamt je bij de eerste aanblik.

Jah, idd. opzich hoorde ik het wel bij aankoop, maar als je geen vergelijkingsmateriaal hebt dan is het ook lastig te beoordelen (dit is mijn 2e eigen auto, hiervoor 4 jaar lease gereden en daar weer voor een Alto gehad uit '88 die gestolen is!).
Maar het is wel zo, voor de leeftijd zien deze auto's er over het algemeen heel erg goed uit.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ziet er niet alleen goed uit, rijdt ook nog onge?venaard ;)

Wat voor bougies heb je er uiteindelijk ingestopt? Toch de Denso's?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb er NGK's in gedaan.
Degene die voorgeschreven zijn, BKR6EP-11 (long-life Iridium).

"normale" bougies heb ik niet zo snel kunnen vinden.
Gelukkig waren ze bij AS Motorsport niet zo duur als bij de Brezan ed.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verstandige keus, daar ben je voorlopig weer even klaar mee. Ik vond die aanbieding van AS-M ook netjes, dus daar ga ik t.z.t ook even neuzen.

Btw, wie steelt er nu een Alto uit '88? :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
GPS-10 zei:
Btw, wie steelt er nu een Alto uit '88? :p

Ja, WTF?? Ik begrijp het nog steeds niet.
En het ding is ook van de aardbol verdwenen, heb er nooit meer wat van teruggezien/-gehoord.
Alleen een standaard brief van de Politie met iets van "blabla... onderzoek gedaan... blabla... tot niets geleid...".

Hij was wel echt supervet, met 2 witte strepen over het midden, ala Dodge Viper :p
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Niels_D zei:
[quote="GPS-10":jv17svan]Btw, wie steelt er nu een Alto uit '88? :p

Ja, WTF?? Ik begrijp het nog steeds niet.
En het ding is ook van de aardbol verdwenen, heb er nooit meer wat van teruggezien/-gehoord.
Alleen een standaard brief van de Politie met iets van "blabla... onderzoek gedaan... blabla... tot niets geleid...".

Hij was wel echt supervet, met 2 witte strepen over het midden, ala Dodge Viper :p[/quote:jv17svan]

Ah, zo te zien is er iemand geweest die de wereld een gunst heeft verleend :p




Grapje natuurlijk ;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nou j?! :p
Ik had er wel maar liefst 2 flessen rode wijn voor betaald! gvd! :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Alto is best fijn als je een poelietrekkertje wilt gaan kopen.

:mrgreen:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
Alto is best fijn als je een poelietrekkertje wilt gaan kopen.

:mrgreen:

Daar is dan ook echt alles mee gezegd!
Ik heb er ooit op de A1 (op de linkerbaan en geen vluchtstrook aanwezig) mee stil gestaan omdat het inlaatschuifje nog op zomer stond en het was winter... waaaaaaa!!! :X

De LS loopt nu nog steeds goed.
Ik vind alleen wel dat de kleppen, vooral bij stationair, redelijk tikken, is dat erg?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Een beetje tikken v/d kleppen is wel een bekend gegeven voor de auto (tenzij het er hard aan toe gaat). Mocht er nog sprake zijn van vervangen distributie, is dat misschien een mooi moment om de kleppen te stellen.