Mijn LS400 (1994)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
En velgen gevonden:

20cOCDocVojUrasD0lpNWw==.jpg


Hier nog met veel te smalle en te platte banden (215-50-R17).
Er komen uiteindelijk 225-55-R17 banden op.
Uitgerekend is de wieldiameter dan 2,9mm groter dan de origineel gespecificeerde wielen (225-60-R16).

Ik kwam er gedurende dit uitzoekwerk achter dat mijn huidige bandbreedte (voor 235, achter 245) achterlijk hoog is voor de velgmaat (7J), dus ik ga terug naar de originele breedte.

Misschien scheelt het ook nog iets in verbruik :p

Iemand nog velgdopjes met Lexus logo over?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Doh! :p

Dan maar op eBay zoeken....

Ik ben ook benieuwd hoe het staat, zaterdag worden ze afgeleverd en dan probeer ik gelijk naar een bandenboer te gaan (dan laat ik de dopjes wel even thuis, ook al zijn ze niet van Lexus!!).
Dat topic kan nu inderdaad dicht, dankjewel!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nou, eindelijk morgen naar de bandenboer.
Banden monteren, balanceren en uitlijnen.

Net op tijd voor de meeting! :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik zou je distributie eerst nog doen voor je naar de meeting gaat Niels.

:p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nee, die is net gedaan voordat ik de auto kocht, incl. spanrollen, enkele poelies en het pomphuis.
Voor mij is het nu voor de meeting wielen erop, door de krasstraat en dan naar Breda cruisen. :D

Hoe gaat het met jouw LS?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Hetzelfde, ik zit nu de AT sectie door te nemen en wederom valt de TPS onder de noemers probleem veroorzakers.
Dus ...

Er is hoop maar die tik is een probleem.

Groet

LExter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Vanochtend de auto laten uitlijnen.
Blijkt dat de voorwielen totaal scheef stonden (linker wiel recht, rechter wiel bijna 3 graden afwijking).

Dit was ten opzichte van een stuur wat waterpas was gezet.
Nu blijkt dus dat ??n of andere beunhaas het tegensturen zat was en dat maar "gecorrigeerd" heeft door het stuur de andere kant op te verzetten.

Nu zijn de wielen volledig uitgelijnd, alleen nu staat mijn stuur dus scheef :p
Binnenkort maar weer even rechtzetten. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Tip: Als je dat doet moet de airbag er uit, vergeet dan niet de accuspanning er af te halen. En nadat de accuspanning er af is zeker een minuut te wachten voordat je de stekker van de airbag losmaak. Anders heb je een foutmelding

Ook handig: Zorg voor de juiste poelietrekker
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Dat is heel toevallig dezelfde als die je gebruikt voor de krukas poelie.
Mijn stuur moet ook af met de tijd eerst de automaat slopen.

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ondertussen niet veel gedaan aan de auto anders dan ermee rijden.
Volgende week ga ik een afspraak maken met de Lexus dealer in Amersfoort om de remblokken te vervangen.
Dit moet echt gebeuren want hij remt niet super en piept bij 1 rem achter, maar ik heb geen gelegenheid om dit zelf te doen + Lexus geeft me vervangend vervoer en dat is handig.

Nog wel even een kiekje van de LS tijdens de meeting:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
As. zaterdag is het remsysteem en het onderstel aan de beurt.
Nieuwe remblokken voor en achter, remmen gangbaar maken, nieuwe remolie, het stuur weer recht zetten + nieuwe uitlijning en dan het onderstel nalopen en zo nodig afstellen.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Leuke foto samen met die van die Belgische meneer. Mijn boot staat er niet op (ik was op dat moment mijn gezelschap en ondergetekende aan het voeden bij de McDrek denk ik).
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels ik hoop dat je binnen staat met je LS !!
Veel succes met de remmen en vergeet niet dat de revisie setjes belangrijker zijn dan nieuwe blokken en schijven.

Wat ik ook nog wou vragen ....

Als je de remmen uitelkaar haalt en je trekt de stiften eruit dan horen er op iedere stift een soort ring te zitten.
Wat de functie daarvan is weet ik niet maar ik heb ze niet ...
Jij wel ?

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik stond vandaag gelukkig binnen in een prachtige garage (http://www.theoslaats.nl/).

De remblokken waren besteld, maar helaas die voor de oudere modellen (< 1992) dus deze worden teruggestuurd en er worden nieuwe besteld. Die jongen wist niet dat er 2 modellen waren.

Verders alsnog een hoop kunnen doen, motor uitlezen (0 foutmeldingen!!), stuur rechtgezet, gasklephuis schoongemaakt,verlichting nogmaals onderzocht (resultaat; Xenon meuk er voor nu uitgehaald en halogeen teruggeplaatst, Xenon onderzoek ik verder aan de keukentafel met een regelbare voeding), ontdekt dat ik een koelvloeistofslangetje moet vervangen omdat ie gescheurd is en een beetje lekt, remvloeistof en ruitenwisservloeistof bijgevuld (was me een werk... not...) en de bandjes weer op spanning gebracht.

Al met al een productief dagje dus :D

Wat bedoel je precies met de stiften?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
De drukstiften of misschien wel geleider stiften zijn zichtbaar als je een deel van de totale remklauw verwijdert ik kwam erachter dat je de blokken kan wisselen zonder de klauw daar voor uit elkaar te halen nog de klauw hoeft te demonteren. De stiften zitten uiteindelijk met bouten vast aan een sub frame ook zitten er veerrubbers of stofhoezen aan het begin. Als je een revisie doet zitten ook deze hoesjes erbij als de oude gescheurd zijn heb je roest op die stiften zoals ik. Er is zelfs een volgorde waarin ze gemonteerd moeten worden 1 boven en 1 onder maar omdat ik ze niet heb heb ik dat dus moeten overslaan.

nul foutcodes typ je maar heb je alle ECU's uitgelezen en de LS zijn engine ECU in test mode gezet tijdens de engine check ?

Jij zou minimaal een berg A/C codes moeten ontvangen want die werkt niet, toch ?
Die nieuwe lampen gaat jou wel lukken ik waag mij zelf niet aan dat soort projecten.

groet

Lexter