Mijn LS400 (1994)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mijn to do list voor nu is redelijk kort:

1. Stekker van de deur-actuator repareren (was helemaal verrot, rij nu al een week zonder deurpaneel rond want ik heb geen zin om dat paneel er weer op te zetten en later weer er af te halen) en deur vocht-dicht maken (plastic afdichting zit nu met duct-tape).
2. ECU uitlezen om te zien of er "verborgen gebreken" zijn.
3. Auto op de brug zetten om de aandrijflijn en ophanging te controleren.
4. Afdichting bestuurdersdeur repareren (zit nu met duct-tape, kan toch wel wat netter).
.
.
.
99. Dikke pimp stars kopen :p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Hoe loopt de LS Niels nog serieuze aandacht punten ? Zweef je nog ?
Al velgen ?Wat voor banden keuze maak je ? Veel herrie en lekker goedkoop of duur met ultra stille rubber ?

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hij loopt als een trein!
De vernieuwde bougies en -kabels hebben echt een wereld van verschil gebracht! :D

Ik heb net een oud klasgenoot gebeld die iemand kent in de banden/velgen en die ga ik binnenkort bellen.
Hopelijk heeft hij 17-18 inch velgen + nieuw rubber voor een nette prijs. 1000 eu is echt de max.

Ohja, voor het weekend heb ik nu tijdelijk mijn oude lease-auto terug (omdat ik maandag ergens heen moet), maar wat een k*t kliko is dat vergeleken bij de LS :( :(
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nee, VW Fox.
Heb 120k km in dat ding gereden, maar ik begrijp niet hoe ik dat heb kunnen volhouden...

Net wel ff de mistlampen schoongemaakt, heb ik toch nog iets gedaan aan de LS, terwijl hij niet eens hier is :p
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
Ik heb er NGK's in gedaan.
Degene die voorgeschreven zijn, BKR6EP-11 (long-life Iridium).

"normale" bougies heb ik niet zo snel kunnen vinden.
Gelukkig waren ze bij AS Motorsport niet zo duur als bij de Brezan ed.
Dit zijn toch gewone ontstoorde warmtegraad 6 bougies?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Net LED verlichting besteld voor stadslicht en mistlicht.
Binnenkort even checken hoe het zit met het groot licht, dat is nu nog niet 6000K, de rest nu allemaal wel.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Een positief berichtje; na het opsturen van de royementsverklaring van mijn ex-leasemaatschappij is mijn verzekering bijgesteld naar nog geen 45 euro per maand, dus meer geld voor het opknappen van de auto! :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Update van de to-do lijst:

1. Stekker van de deur-actuator repareren (heb de verkeerde stekker ontvangen, de juiste komt er aan, heb het deurpaneel maar weer even terug geschroefd) en deur vocht-dicht maken (plastic afdichting zit nu met duct-tape).
2. ECU uitlezen om te zien of er "verborgen gebreken" zijn.
3. Auto op de brug zetten om de aandrijflijn en ophanging te controleren.
4. Afdichting bestuurdersdeur repareren (zit nu met duct-tape, kan toch wel wat netter).
5. Velgen vervangen door grotere
6. Airco laten checken en bijvullen bij deze lui (gelukkig heb ik r134a): http://link.marktplaats.nl/244017618
7. Interieur renoveren
8. Stadslicht ombouwen naar LED
9. Groot licht ombouwen naar HID
10. Corrosie bijwerken in de dorpels (rechter achterdeur onderaan, bestuurdersdeur bovenaan)
11. Alle afdichtingsrubbers van deuren enz. met siliconen onderhouden

En er komen vast nog wel puntjes bij :D

Net nog even in het onderhoudsboekje gelezen en ik denk dat ik weet waarom de auto er in het algemeen erg goed uit ziet.
De auto is minstens tot 290k km onderhouden bij een dealer (van 1994 t/m 2005).
Ook altijd bij dezelfde dealer, dus ik heb die maar eens gemaild tot wanneer ze de auto echt in onderhoud hebben gehad (+ een compliment gegeven voor de uitstekende staat van deze auto).
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels heb je foto's vasn je dorpels ?

En wat is er mis met je interieur ?

:photo:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik zal kijken of ik straks ff foto's kan maken van de dorpels.
Het interieur is best vies (grijze/zwarte waas over het leder) en hier en daar beschadigd, dus dat ga ik weer helemaal in orde maken.

Net naar de airco boer geweest (mooi bedrijfje trouwens: http://link.marktplaats.nl/244017618 )
De airco was haast helemaal leeg, maar toen ze hem bijgevuld hadden en inschakelden sloeg de motor af.
Oorzaak is een vastgerotte airco pomp (waarschijnlijk door te lang zonder airco gas rijden, waardoor de airco niet aan gaat, ook al druk je op het knopje).

Dus alvast een tip voor mensen die dit voor willen zijn; zet 1x per week je airco aan, ook in de winter!
Hierdoor smeert de olie die in het airco systeem zit alle onderdelen en rotten ze dus niet vast zoals bij mij.

Ik moet nog even uitzoeken hoe duur het is om dit te (laten) vervangen.
Misschien laat ik het wel zoals het is.

Nog ff een fototje van gisteren:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Gisteren en vandaag afgewerkte punten:

1. Auto op de brug zetten om de aandrijflijn en ophanging te controleren.
2. Airco laten checken en bijvullen (heeft dus nog een vervolg)
3. Stadslicht ombouwen naar LED
4. Mistlamp-systeem functioneel testen en mistlampen uitwisselen
5. Koplampsproeier repareren (was uiteindelijk ook de oorzaak van 1 defecte mistlamp)
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
De oud eigenaar van mijn LS was ook zo'n type die beweerde dat alles werkte ....mijn airco pomp is waarschijnlijk ook aan het overlijden. Voorlopig doet ie het nog, maar is kijken in Nieuw Leusden Niels ?

:mrgreen:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Net de LS weer volgegooid.
Het verbruik is 1:7,3, met meer dan 50% filekilometers (mi. slechter voor het verbruik dan binnen bebouwde kom kilometers).

Valt me nog enigszins mee.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
En voer voor de zaterdagmiddag:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Punten voor morgenmiddag (mits het weer meezit):

1. Interieurfilter plaatsen.
2. Lederen bekleding renoveren.
3. HID ombouwen van enkel dim naar bi-Xenon (Dim + Groot).
4. Bestaande HID in grootlicht lampen inbouwen.
5. Knipperlicht repeaters ombouwen van oranje naar helder.

(3 en 4 doe ik ook meteen netjes, alles met tyraps en goed vast ingebouwd, is nu los in het motorruim gemikt door ??n van de vorige eigenaren)