project van slippernick

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Gister zou de auto eindelijk klaar zijn maaarr, ze belde eerst dat de auto om 5uur klaar zou zijn dus ik fijn om 5uur bijna daar belde ze weer op dat de vooruit lekt. Daar kwamen ze achter met het wassen van de auto.
Ik zei dat ik er bijna was en dan wel ff kwam kijken naar de auto hoe dat hij gespoten was.
Ik stond met de mond vol tanden, wat is die slecht.gepoten zei ik meteen. Er zit een dikke sinas appel structuur in, niet normaal gewoon. Ik natuurlijk flink balen en ik heb gezegt dat ik hem zo dus echt niet wil hebben.
Nu gaan ze zoeken naar een oplossing. Ze gaan hem eerst polijsten en als dat niet genoeg word hij weer opnieuw gespoten.
Ik ben hem nu al 2weken kwijten en het zullen er denk ik nog wel weer 2 worden :(
Tot zover een updaten over mijn auto'tje
Ik mis hem al wel. Nu moet ik nog langer in een audi a1 tfsi rond koetsen
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb de auto ondertussen weer thuis maar hij is niet mooi gespoten.
Ik daar met die mannen over gehad dat ik dus niet tevreden ben met hoe de wagen gespoten is en dat de structuur in de lak veel te grof is. Orgineel zit er geen structuur in de lak. Maakt daar waren hun het niet mee eens
Hij zij zelfs als dit niet goed is dan kan ik de tent beter sluiten. Ik zeg dus dat hij zijn personeel dan maar naar huis moet sturen.
Al met al kwamen we er dus gewoon niet uit. De lak ik gewoon niet lexus waardig.

Nu belde de schade expert vanmorgen dat hij de auto wil bekijken. Donderdag ochtend hebben we een afspraak. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Maar ik ben bang dat het voor mij slecht uitpakt omdat die man dus al jaren daar komt en dat er dus "vriendjes politiek" bij komt kijken.
Ik ben dus benieuwd wat het gaat worden.
De wagen staat in middels ook in winter modus. Dwz de orginele wielen met winterbanden erop en voor 7 cm en achter 8cm omhoog geschroeft. Lang leven bc racing :worship:
Tot zover weer een update over mijn autotje
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
2nd Opinion is een goeie manier om iets aan te kaarten en houdt ook je eigen verzekeraar op scherp.
Als ik het zo lees en jouw angst waarheid zou zijn (vriendjespolitiek) dan kunnen ze het nieuw te spuiten deel ook in rood metallic spuiten met groene balletjes en spiegelstrips en dan nog steeds zeggen "als dit niet goed is dan kan ik de tent beter sluiten". Het gaat om de perceptie: de spuitjob op zich kan super zijn, het is alleen niet matching/hetzelfde als de rest vd auto. Er zijn gewoon kwaliteitseisen aan dit soort jobs lijkt mij, misschien zelfs vanuit de Bovag?

Ik zou naar Lexus zelf gaan en vragen om een oordeel uit te brengen met het accent op de inruilwaarde met deze paintjob zoals gedaan is door de spuiter.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik hoop dat de expert het zelf ook ziet en ook eerlijk maar dat merk ik donderdag dan wel.
Het probleem ik dat de hele auto gespoten is en ik dus geen voorbeeld heb hoe het origineel was. Tenzij ik de motorruimte als voorbeeld kan gebruiken.
Beste zou zijn als ik zo'n zelde wagen erlangs kan zetten met de orginele lak.
Als we er weer niet uitkomen dan ga ik naar een ander bedrijf en overleggen of ze daar een raport kunnen maken of iets, ik weet het verder ook niet.
Maar ik ging daar heen omdat ze een hele goede naam hebben en dus geen verder gezeur verwachte met stofpuntjes of zoiets. Maar dit vind ik veel erger.
We wachten donderdag ff af en ik houd jullie op de hoogte
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Net terug van het schade bedrijf waar de expert is geweest.
Volgens de expert is de auto goed gespoten en de structuur is volgens de norm van het schade spuiten.
Wat is die norm? Hoe bepalen ze dat? Daar kreeg ik geen antwoord op.
Ik was al bang voor dit resultaat.
Ik ga vanmiddag ff naar een ander schade bedrijf en vraag hun mening over het spuitwerk en ik vraag meteen ff wat die norm is en hoe je het kan bepalen.
En ik denk er aan om louwman ff te bellen om te vragen of hun iets van specs hebben van de lak en de norm.
En daarna zal ik de verzekering ook eens vragen hoe het allemaal verder moet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
probleem is.. (ik weet niet dat het toen al zo was toen deze auto uit de fabriek kwam) dat de nieuwe lakken milieuvriendelijker zijn, dus ook dunner.. ik begreep dat zelfs een dure merk als Mercedes met dit fenomeen te maken heeft... als het helemaal glad moet worden dan kost dat wel wat tijd en dus meer geld.. en dat hebben ze niet natuurlijk... :(

Verder kan het gepolijst worden zoals ze eerst hadden gezegd maar ik denk dat je dan wel moet weten waar je mee bezig bent... ik heb een keer met de Mazda meegemaakt dat er allemaal spuitnevel op de auto lag.. echt overal.. nasty... ze hebben de auto gepolijst... nou.. dat hadden ze beter niet kunnen doen, de auto zat daarna onder de swirls...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Als ik hem laat polijsten, wat bijna zeker ook gaat gebeuren dan laat ik het door een pro doen, niet en of andere poetser dus. Dat risico is met te groot als het niet goed gebeurd. Zelf ga ik het al zeker niet doen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Louwman/Lexus is denk ik je laatste "kans". :roll:
Hoop dat er wat beters voor je uitkomt.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
De expert heeft gekeken en hij vond dat de auto netjes gespoten is.
de structuur van de lak is goed en valt binnen de norm.
Ik ben daarna nog na een ander schade bedrijf geweest om hun mening te vragen en hij zei ook dat het wel goed gespoten was en dat ik niet hoefde door te gaan met "zeuren" omdat je zoiets eigenlijk nooit wint. Hij zei ook dat ik hem ff een paar keer moet wassen en dan een keer laten polijsten.
De norm waar ze het over hebben is geen meetbaar iets, het is gewoon ervaring en zo.
Tot zover een updaten over de lak
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tja... zoals ik al dacht dus.. dat nieuwe milieuvriendelijke verf, valt vies tegen...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Hiep hoi, ik heb ff mijn achterklep gemaakt. De gas veren waren kapot en ik zag ze hier op het werk weer liggen dus de klep gaat weer bijna helemaal vanzelf open. Moet hem een klein beetje meehelpen en dan gaat hij verder vanzelf.
Dus nu ga ik opzoek naar een hulp veer die net dat extra duwtje geeft dat de klep vanzelf open gaat met de afstandbediening.

Ohja is heb nog een paar kleine mods aan de aut gedaan.
Tellerbak is voorzien van leds en de interieur lampen zijn gedeeltelijk voorzien van led, er is iets fout gegaan met de levering maar dat word op gelost. En dan is het hele interieur voorzien van led.
Het verwarmings paneel en.de klok worden ook voorzien van led alleen moet ik nog ff uitzoeken welke er precies in moeten even als alle schakelaars in de deuren en zo.
En ik heb nog iets leuks wat in de deuren komt, ook iets met led.

Nnjong bedankt voor de goede service

Er zit een nieuwe schakelpookknop in met schakelpatroon.

Verder heb ik nog wat spul besteld waar ik nog op aan het wachten ben.

Ik heb nog plannen zat en er gaat nog een hoop gebeuren aankomende tijd.
We blijven bezig ook al komt er een kleine aan,haha.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Vandaag heb ik een ledstrip in de kofferbak geplakt ipv een lampje.
Led projectoren in de deuren geplaatst en wat onderdelen uit de deur gehaald die de spuiter had laten liggen.