project van slippernick

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb de gasveren via het werk gevonden en kan er dus heel goedkoop aankomen voor degenen die dit ook willen.
een setje van 2 veren kost dan ?30,-
Foto-EBGSOENE.jpg


ik heb mijn nieuwe windvisors ook binnen die moet ik er nog een keer opplakken maar nu vind ik het ff te koud :cold:
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Hey ik ben ook nog opzoek naar gasveren voor mijn kofferbak (is250).kun jij daar ook aankomen??
Weet zo niet welke ik moet hebben...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb alles aangepast naar de gasveren.
ik zou niet weten hoe het bij een is250 is en hoe zwaar de klep is enzo
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
slippernick zei:
ik heb de gasveren via het werk gevonden en kan er dus heel goedkoop aankomen voor degenen die dit ook willen.
een setje van 2 veren kost dan ?30,-
Foto-EBGSOENE.jpg


ik heb mijn nieuwe windvisors ook binnen die moet ik er nog een keer opplakken maar nu vind ik het ff te koud :cold:

Dat zijn nette prijzen. Ik wil zelf ook altijd nog m'n motorkap met gasveren uitvoeren. Zijn er tussen klep en gasveer nog veel modificaties nodig? Mocht dit mee vallen, dan ben ik geinteresseerd!
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
qua mods valt mee.
de oude stangetjes eraf en alles wat eraan zit en dan gaten boren voor de bevestegings kogels.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Vandaag ff nieuwe klauwen gemonteerd, besteld bij as motorsport. Goede service moet ik zeggen.
Nu begint mijn koppeling ook al te slippen dus die moet ook vervangen worden.
En de auto moet gekeurd nog gekeurd worden. Dus de 19ers moet nog ff wachten
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zijn het OEM klauwen of grotere? En merk je verschil met het remmen?
Als het alleen de koppeling is valt het wel mee. Je kan goede aftermarket sets vinden en valt goed te doen.

:hi:
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
De klauwen zijn gewoon oem.
De oude waren kompleet vast geroest. Bijna alle rubbers waren kapot.
We hebben ze vorig jaar gangbaar gemaakt maar nu heb ik dan toch nieuwe gemonteerd.
Binnekort denk ik ook ff rvs gevlochten leidingen monteren en de remvloeistof doorspoelen.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik wou vandaag de auto laten keuren maar deze werd helaas afgekeurd vanwegen spelling op de fusee-kogel rechts voor.
ik laat die dinsdag ff reparen.
dit is weer een dure maand voor de auto. eerst de remklauwen nu de fuseekogel en snel genoeg de koppeling.
koppeling heb ik thuis liggen, een stage 1 sport koppeling.
nu nog iemand vinden die hem in kan bouwen.
als iemand zich geroepen voelt (tegen betalling natuurlijk) dan mag die gene zich melden.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
slippernick zei:
ik heb de gasveren via het werk gevonden en kan er dus heel goedkoop aankomen voor degenen die dit ook willen.
een setje van 2 veren kost dan ?30,-
Foto-EBGSOENE.jpg


ik heb mijn nieuwe windvisors ook binnen die moet ik er nog een keer opplakken maar nu vind ik het ff te koud :cold:

Kun jij ook aan gasveren voor de motorkap van de IS200 komen?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Afgelooen zaterdag een 2dehands/nieuwe uitlaat gemonteerd die ik van isruud heb gekocht.
Past er goed onder.
Met demper erin klinkt hij als orgineel en demper eruit dan moet je je oren dicht houden.
Wel leuk, haha
De auto staat ook weer in winter stand 4cm omhoog geschroefd en de 17ers er onder.
Volgende maand worden de 19ers gestraald en gepoedercoat.
Alle schakelaars moeten eraan geloven dat ze worden voorzien van led, dat zal ook nog wel ff een werkje zijn maar daar
is het dan ook winter voor.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik ben benieuwd hoe de schakelaars eruit gaan zien.. ga je een soort how to maken met wat voor LED's je hebt gebruikt?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
goedemorgen het heeft ff geduurt maar ik heb weer een paar mods aan de lex gedaan.
de led verlichting in de schakelaars is nog niks geworden, gewoon ff geen tijd/zin gehad.
allereerst heb ik de velgen opnieuw laten coaten.
ik heb ze wit laten coaten omdat ik een zwart wit thema wil uitvoeren op de auto. Foto-DVRLQJ7U.jpg


Foto-WINU83DI.jpg


en er is een nieuwe uitlaat onder gekomen. de oude was door gerot. Foto-YWROOGMK (1).jpg


klink vrij aardig met de demper erin.
als het ff kan dan haal ik hem eruit en dan kunnen we ff lekker vlammen.
verder heb ik de a en c stijlen vd auto met zwart leer bekleed.

en we hebben nog een leuk autotje erbij gekocht Foto-GLQBIFJ3.jpg


een starlet 1.3 gt.
ik ga hem binnekort maar eens verlagen en de in en uitlaat aanpassen.
tot zover mijn update.
 

Bijlagen

  • Foto-WINU83DI.jpg
    Foto-WINU83DI.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 46

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
voor moet de lex nog wat verder verlaagd worden maar de moeren zijn vast gevreten en die moet ik dus ff nieuw bestellen.
en de volgende keer niet vergeten om alles goed in de vetten.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
haha, maar zo leer je het wel. Je kunt als het erg vast zit dag van te voren of kruipolie over verlopen olie (oude olie) gebruiken met een kwastje om er tussen te laten lopen. Draait het daarna meteen beter en als er een dun laagje olie op zit roest het ook niet.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Helaas gaat dit project stoppen.
De auto word orgineel gemaakt en moet helaas vervangen worden door een grotere station.
Ik heb overwogen om een is300 station aan te schaffen maar ik wil ook meer beenruimte achter.
Ik ben van plan om een volvo v70R tekopen of een bmw 5 serie met m-pakket.
Ik vind het echt jammer dat de lex eruit moet maar met de 2de opkomst hebben we gewoon iets meer ruimte nodig.
Jammer dat lexus geen gs station heeft gemaakt.
Ik heb dadelijk dus wel wat spul om te verkopen.
Ik haal de trekhaak er ook onderuit dan kan ik er weer iemand anders blij mee maken.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Jammer slippernick maar je doet het wel ergens voor :D
En de IS blijft natuurlijk onsterfelijk zolang als dit forum blijft bestaan.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
er IS een tijd van komen en gaan , life goes on ....
maar een M BMW of een V Volvo is toch ook geweldig !