Stalen velgen voor CT?

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Het eind van de zomer is in zicht, dus het wordt tijd om winterbanden te bestellen. Ik wil ze op 15" stalen velgen hebben, maar mijn leverancier zegt dat er voor de CT200h (helemaal) geen stalen velgen verkrijgbaar zijn. Hij kan wel voor 425 euro vier LM-velgen leveren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is de PCD/ET werkelijk zo exotisch dat er geen stalen velgen voor gemaakt worden?
 

am2010

Nieuw hier
4 aug 2011
10
0
0
Had je deze al gezien?
viewtopic.php?f=64&t=1843

Ik kan me niet voorstellen dat ze voor oudere Toyota's (Carina's, e.d.) geen stalen velgen hadden.
Mocht het inderdaad echt niet meer lukken om stalen velgen te vinden in 15'' met de juiste ET-waarde, is het dan niet goedkoper een maatje groter te nemen in staal i.p.v. lichtmetaal?

Groet,
Arjan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
am2010 zei:
Ja, die had ik al gezien. Daarom leek het me ook vreemd dat er geen stalen velgen voor een CT zouden zijn.

am2010 zei:
Ik kan me niet voorstellen dat ze voor oudere Toyota's (Carina's, e.d.) geen stalen velgen hadden.
Mocht het inderdaad echt niet meer lukken om stalen velgen te vinden in 15'' met de juiste ET-waarde, is het dan niet goedkoper een maatje groter te nemen in staal i.p.v. lichtmetaal?

Misschien moet ik het met de bandenboer inderdaad nog even over andere maten hebben.

Dank voor je reactie.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
sjoerdtiel zei:
Ik laat mijn winterbanden gewoon om mijn 17 inch velgen doen.... Geen stalen velgen dus....
Voor het wisselen wil ik niet steeds afhankelijk zijn van een garage of bandenboer. Ik heb een brug in m'n garage, dus is het makkelijk om gewoon steeds zelf de velgen/banden te verwisselen.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Termin8r zei:
sjoerdtiel zei:
Ik laat mijn winterbanden gewoon om mijn 17 inch velgen doen.... Geen stalen velgen dus....
Voor het wisselen wil ik niet steeds afhankelijk zijn van een garage of bandenboer. Ik heb een brug in m'n garage, dus is het makkelijk om gewoon steeds zelf de velgen/banden te verwisselen.

In dat geval snap ik helemaal dat je het liefst stalen velgen hebt!
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Alor zei:
LM wil je niet ivm de weer invloeden? Pekel etc.
LM wil ik niet omdat het twee keer zo duur is als stalen velgen. Nou is 425 euro voor vier LM velgen niet extreem, maar voor mij hoeft het niet als het goedkoper (en waarschijnlijk ook nog wel wat lichter) kan.
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Als aanstaande Ct200H rijder ben ik wel benieuwd welke stalen wielen passen.

Hou mij/ons op de hoogte van je speurtocht.

MVGR CTR
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
2000Turbo zei:
Als aanstaande Ct200H rijder ben ik wel benieuwd welke stalen wielen passen.

Hou mij/ons op de hoogte van je speurtocht.
Ik heb niet verder gespeurd, maar ben gewoon voor de 15" 'licht'metalen velgen van 100 eur/stuk gegaan. Ze zien eruit als de standaard 15" LM velgen voor de CT en ze kosten minder dan wat Lexus voor vier 16" stalen velgen wil hebben.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
mlcoolj zei:
Passen ze ook ivm je remschijven en remklauw?
We zullen zien. Ik ga ervan uit dat op een auto die standaard met 15" velgen leverbaar is, ook 15" velgen passen. Zo niet, dan zien vinden we wel weer een andere oplossing. De velgen/banden worden eind september geleverd en de auto pas in november, dus het wordt nog een spannend avontuur.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Profile heeft meestal in de herfst scherpe aanbiedingen voor winterbanden met LM velg.
Dat kan lucratief zijn. Een LM velg staat, voor de 6 maanden dat je met winterbanden rijdt, wel een stuk beter onder de CT dan stalen velgen.
Maar ja, schoonheid en kosten moet je tegen elkaar afwegen.


Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Robbert zei:
Een LM velg staat, voor de 6 maanden dat je met winterbanden rijdt, wel een stuk beter onder de CT dan stalen velgen.
Maar ja, schoonheid en kosten moet je tegen elkaar afwegen.
Als ik erin zit zie ik er niks van, dus die afweging is snel gemaakt.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ik heb vorige week 4 stalen Toyota velgen aangeschaft ( oud model Avensis ) bij een Toyota garage + andere wielbouten, aangezien die van mijn 17 inch. alu velgen niet passen. Velgen hebben mij 52 EUR per stuk gekost + 40 EUR voor de wielbouten. Ik heb gekozen voor Continental TS 830 winterbanden, aangezien die nogal goed uit de testen kwamen.
 

ilankon

Nieuw hier
23 mei 2011
10
0
0
Op advies van mijn dealer heb ik een mooie LM velg besteld voor de set winterbanden welke ik nog had liggen. Bandenmaat 195/65 R15 (van mijn oude golf). Dit zou perfect moeten passen op LM velgen met maat 6.5X15 5X100 ET38 63.3

Wat bleek? De velg paste niet doordat de achter remklauw tegen de velg aan komt en er met geen mogelijkheid loodjes tussen passen. Voor is het geen probleem. De dealer bevestigde dit, de gehele set 15" velgen met winterbanden voor alle blije CT200h rijders is teruggegaan naar de leverancier. Ze installeren alleen maar 16/17".

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welke velg past wel in combinatie met een 195/65 R15 band?
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
mlcoolj zei:
wordt de CT niet met 15" geleverd? ik dacht van wel...
Klopt, de basisversie heeft 15" velgen met 195 banden (en daardoor nog een veel lager verbruik ook).

Ik heb al een paar maanden winterbanden op 15" LM velgen achter in m'n garage liggen. Als ik de verhalen zo lees wordt het, zodra ik m'n CT heb, nog interessant om te zien of ze passen.