Stalen velgen voor CT?

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Het eind van de zomer is in zicht, dus het wordt tijd om winterbanden te bestellen. Ik wil ze op 15" stalen velgen hebben, maar mijn leverancier zegt dat er voor de CT200h (helemaal) geen stalen velgen verkrijgbaar zijn. Hij kan wel voor 425 euro vier LM-velgen leveren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is de PCD/ET werkelijk zo exotisch dat er geen stalen velgen voor gemaakt worden?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
my bad.. zo lang geleden weer... vind het raar dat er geen stalen velgen voor de CT te leveren zijn.. maar je leverancier zal het beter weten...
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Let op! 15 inch staal of lichtmetalen velgen passen alleen op de standaard (de 87 gram CO2 versie) en NIET, IK HERHAAL, NIET op versies welke af fabriek op 16 of 17 inch geleverd zijn.

Op deze laatste twee zijn grotere remschijven/klauwen gemonteerd dan op de standaard CT200h. Daar zijn enkele zaken afwijkend om tot de lagere uitstoot (al zijn het soms papieren waarden maar dat doen veel fabrikanten al jaren) te komen. Denk ook aan de polystyreen bagage bak onder de vloer (gewicht reductie) de lichte 15 inch lm velgen met de speciale Michellin banden met minder rolweerstand en de langere achterspoiler, deze laatste zorgt er theoretisch voor dat er minder uitstoot is.

Ooit heeft iemand bedacht dat de CO2 uitstoot per cm2 auto/oppervlak omgeslagen moest worden om bijvoorbeeld een X5 met een Q7 te vergelijken en een CT200h met bv een A3. Hallo bent u daar nog? :hi:

Daar maken veel fabrikanten gretig gebruik van. On topic, ga er niet vanuit, oh de CT staat standaard op 15 inch dan past dat ook wel op mijn Business line pro. Niet dus!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dus je zegt, als je BL Pro of LL hebt dan moet je naar 16 of 17 zoeken... Zouden die van een Corolla Verso passen (zoals in een andere topic gesugereerd wordt voor een IS200/Altezza)?
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
Mr. Lexus zei:
Let op! 15 inch staal of lichtmetalen velgen passen alleen op de standaard (de 87 gram CO2 versie) en NIET, IK HERHAAL, NIET op versies welke af fabriek op 16 of 17 inch geleverd zijn.

passen de grotere velgen dan wel op de standaard 15" versie?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
mlcoolj zei:
dus je zegt, als je BL Pro of LL hebt dan moet je naar 16 of 17 zoeken... Zouden die van een Corolla Verso passen (zoals in een andere topic gesugereerd wordt voor een IS200/Altezza)?

Die hebben steek 5x114,3...

Volgens mij moeten die van een Avensis I of II wel passen. (ik komt het namelijk tegen in mijn speurtocht naar winterwielen voor de IS200)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
"vorige" Avensis, welk bouwjaar hebben we hier over? kan ik iets meer specifieks plaatsen in de tips and tricks.. Zou je ook je bandenmaten willen vermelden? dan plaats ik deze er ook, ik merk dat de vraag hiernaar wel veel is, maar er is niet zoveel info. Volgens mij ben jij de eerste die dit voor elkaar heeft (op stalen velgen...)
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
mlcoolj zei:
"vorige" Avensis, welk bouwjaar hebben we hier over? kan ik iets meer specifieks plaatsen in de tips and tricks.. Zou je ook je bandenmaten willen vermelden? dan plaats ik deze er ook, ik merk dat de vraag hiernaar wel veel is, maar er is niet zoveel info. Volgens mij ben jij de eerste die dit voor elkaar heeft (op stalen velgen...)
Ik ben gewoon naar de Toyota dealer gestapt en gezegd dat ik stalen velgen 16 inch. nodig had met een steek van 5*100 waarop de bandenmaat 205/55/R/16 moest passen. Zij vertelden mij dat dit hetzelfde type was als van het vorige model Avensis. Dus als je gaat bestellen best alleen de steek, grootte van de velg en de bandenmaat vermelden die erop moet, dan kunnen er volgens mij geen vergissingen gebeuren ;)
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
snekuem zei:
Ik ben gewoon naar de Toyota dealer gestapt en gezegd dat ik stalen velgen 16 inch. nodig had met een steek van 5*100 waarop de bandenmaat 205/55/R/16 moest passen. Zij vertelden mij dat dit hetzelfde type was als van het vorige model Avensis. Dus als je gaat bestellen best alleen de steek, grootte van de velg en de bandenmaat vermelden die erop moet, dan kunnen er volgens mij geen vergissingen gebeuren ;)
Ik mis nog wat informatie. Ten eerste: klopt de offset met die van de CT-velgen? En misschien wel het allerbelangrijkste: wat heeft het je gekost? De 6.5x16 stalen velgen staan gewoon in de Lexus prijslijst voor 423 euro per set. Ik zoek 15" stalen velgen, want de banden heb ik al.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Termin8r zei:
snekuem zei:
Ik ben gewoon naar de Toyota dealer gestapt en gezegd dat ik stalen velgen 16 inch. nodig had met een steek van 5*100 waarop de bandenmaat 205/55/R/16 moest passen. Zij vertelden mij dat dit hetzelfde type was als van het vorige model Avensis. Dus als je gaat bestellen best alleen de steek, grootte van de velg en de bandenmaat vermelden die erop moet, dan kunnen er volgens mij geen vergissingen gebeuren ;)
Ik mis nog wat informatie. Ten eerste: klopt de offset met die van de CT-velgen? En misschien wel het allerbelangrijkste: wat heeft het je gekost? De 6.5x16 stalen velgen staan gewoon in de Lexus prijslijst voor 423 euro per set. Ik zoek 15" stalen velgen, want de banden heb ik al.
Velgen hebben mij 52 EUR per stuk gekost + 40 EUR voor de wielbouten. Wel nog 21% btw bijtellen. Dus voor ongeveer 300 EUR was ik gesteld. Wat die offset betreft ??? Ik zou het niet weten, heb normaal gezien 17 inch. lichtmetalen velgen erop liggen. Auto rijdt wel een h??l stuk comfortabeler met die 16 inch velgen. :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Termin8r zei:
Ik mis nog wat informatie. Ten eerste: klopt de offset met die van de CT-velgen? En misschien wel het allerbelangrijkste: wat heeft het je gekost? De 6.5x16 stalen velgen staan gewoon in de Lexus prijslijst voor 423 euro per set. Ik zoek 15" stalen velgen, want de banden heb ik al.

Termin8r, let je wel op dit laatste zin van Mr. Lexus?
Let op! 15 inch staal of lichtmetalen velgen passen alleen op de standaard (de 87 gram CO2 versie) en NIET, IK HERHAAL, NIET op versies welke af fabriek op 16 of 17 inch geleverd zijn.

Ik weet niet meer welke versie je hebt besteld, maar om te voorkomen dat het straks allemaal niet past... :rulez:
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
mlcoolj zei:
Termin8r, let je wel op dit laatste zin van Mr. Lexus?
Let op! 15 inch staal of lichtmetalen velgen passen alleen op de standaard (de 87 gram CO2 versie) en NIET, IK HERHAAL, NIET op versies welke af fabriek op 16 of 17 inch geleverd zijn.

Ik weet niet meer welke versie je hebt besteld, maar om te voorkomen dat het straks allemaal niet past... :rulez:
Ja, die zin had ik gezien, maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat een auto die, afgezien van de velgdiameter, verder technisch exact hetzelfde is, toch met andere remmen geleverd zou worden. Ik kan geen reden bedenken waarom dat zo zou zijn, maar ik kan wel productie-economische redenen bedenken waarom het niet zo zou zijn. Bovendien zag ik wel een stellige bewering, maar geen onderbouwing. Van onwaarschijnlijke stellingen die (nog) niet onderbouwd zijn neem ik altijd voor 't gemak maar aan dat ze niet waar zijn. Wat dat betreft ben ik een hele rare.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ok... suit yourself :p Laat ons weten of je 1 vindt die dan wel past, plaats ik dat ook in de tips and tricks...
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
mlcoolj zei:
ok... suit yourself :p Laat ons weten of je 1 vindt die dan wel past, plaats ik dat ook in de tips and tricks...
Als blijkt dat ik een enorme bok heb geschoten laat ik dat zeker weten. Zo'n rare ben ik dan ook wel weer.

Overigens is het best mogelijk dat el-cheapo 15" LM-velgen wel eens niet zouden kunnen passen. Dan heb ik binnenkort een advertentie op Marktplaats voor nieuwe LM-velgen, nog nooit gebruikt, en een hernieuwde zoektocht naar stalen 15" velgen, die begint bij de Toyota-dealer. Als stalen 15" velgen ook niet passen zal ik oprecht verbaasd zijn. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha zo bedoelde ik het niet hoor... als je een 15" velg tegenkomt die wel past dan zal dit een goede contributie zijn voor dit forum, dan zal jij de eerste zijn die dit voor elkaar krijgt om jouw model... kijk je trouwens ook dat je remmen genoeg koeling krijgen etc?
 

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Als het gaat om Toyota velgen dan zijn die altijd wel te krijgen, tenminste als Toyota niet weer als vorig jaar uitverkocht raakt in velgen :(
als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel, 15" 60,-euro per velg incl. btw 16" 69,-euro per velg incl. btw. origineel nieuw. Gebruikte wielmoeren tbv stalen velgen 20 euro per set van 20.