Stalen velgen voor CT?

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Het eind van de zomer is in zicht, dus het wordt tijd om winterbanden te bestellen. Ik wil ze op 15" stalen velgen hebben, maar mijn leverancier zegt dat er voor de CT200h (helemaal) geen stalen velgen verkrijgbaar zijn. Hij kan wel voor 425 euro vier LM-velgen leveren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is de PCD/ET werkelijk zo exotisch dat er geen stalen velgen voor gemaakt worden?
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Ik had ongelijk: 15" velgen passen inderdaad niet op een CT die met 16" is geleverd. Het is volstrekt onlogisch, niemand heeft me vooralsnog kunnen uitleggen waarom Lexus ervoor kiest om auto's die technisch verder volkomen identiek zijn, met verschillende remmen te leveren, maar toch is het zo.

Ik heb dan ook de LM 15" velgen-met-winterbanden, die al een paar maanden in m'n garage lagen, ingeruild op een setje winterbanden op 16" stalen velgen. Gelukkig deed m'n leverancier daar niet moeilijk over. Ik kreeg zelfs geld terug, omdat de stalen velgen een stuk goedkoper waren dan LM.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Mr. Lexus zei:
Op deze laatste twee zijn grotere remschijven/klauwen gemonteerd dan op de standaard CT200h. Daar zijn enkele zaken afwijkend om tot de lagere uitstoot (al zijn het soms papieren waarden maar dat doen veel fabrikanten al jaren) te komen. Denk ook aan de polystyreen bagage bak onder de vloer (gewicht reductie) de lichte 15 inch lm velgen met de speciale Michellin banden met minder rolweerstand en de langere achterspoiler, deze laatste zorgt er theoretisch voor dat er minder uitstoot is.

Misschien zit je antwoord hierin... Wel goed dat je je lm velgen in kon ruilen voor stalen velgen.