velgen

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik heb de standaard lexus besteld met navi en deze word volgens het leasecontract geleverd zodra mn huidige auto afloopt wat half februari gebeurd.
met mijn werkgever heb ik afgesproken dat ik andere velgen mag uitzoeken aangezien ik nog extreem veel vrije dagen over heb en ze niet op krijg.

in eerste instantie zat ik te denken aan zwarte velgen maar aangezien de auto ook al zwart is lijkt dat me niet zo handig.
op de alcar website kan je het een en ander zien en mijn voorkeur gaat uit naar een zwart met grijze velg.

tevens vraag ik me af welk formaat ik zal nemen.
18" is wel erg mooi maar word het niet te oncomfortabel?
momenteel heb ik 16" op mn huidige auto en vind een maatje groter toch wel mooier.

wat voor advies hebben jullie ervaren lexus ct200 rijders?
wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
En nu.....ik zie het wel in het voorbeeld .....spannend....
 

Bijlagen

  • P1030119.gif
    P1030119.gif
    34,9 KB · Weergaven: 56

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ai...

Eerlijk gezegd zou ik hier niet al te vrolijk van worden. Dat is echt een geheel niet lijkende andere velg...
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Precies, lijkt er niet op en de OZ is ook mijn 1e keus maar dan in het zwart dus. Blijft vreemd dat volgens de Lexus dealer dezelfde OZ velg in het zwart anders zou zijn qua vorm zodat het het rijgedrag ten nadele be?nvloed. Kan iemand dat bevestigen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verhaal was dat de zwarte kleur van hetzelfde model velg anders is waardoor de band naar binnen of buiten komt wat ten koste gaat van het rijgedrag.
Het enige wat ik hierbij kan bedenken is dat de ET waarde van de zwarte velg niet overeenkomt (niet leverbaar is) conform CT specs. Dat zou je nog kunnen verifi?ren, als geopperd.

Op zich is het poedercoaten in gewenste kleur beslist geen slecht aanbod (als je met het type velg kunt leven).
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
nou, doordat ik van werkgever verander en mijn nieuwe werkgever dit niet toestaat zal ik geen andere velgen erop zetten.
het kan wel als ik zelf de banden betaal en alles wat er bij komt kijken.
hier heb ik geen trek in.

helaas, 17" is mooier dan de 15" maar is me geen paar 100 euro aan nieuwe banden iedere zoveel tijd waard.
en een hogere verzekering.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Dank je GPS-10. Het gaat inderdaad om de ET waarde die blijkbaar niet leverbaar was.
Dit waren de velgen die ik had besteld dus dat is het probleem niet. Ik denk dan ook dat ik akkoord ga met poedercoaten. Ik twijfel nog of ik mat zwart of glans zal nemen. (CT is dark opal, bijna zwart dus)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Toch nog goed opgelost naar omstandigheden ;)

In ieder geval heb je nu wel een keus, dus daar valt wat voor te zeggen ;) Als 't allemaal gepiept is, graag :photo: !!
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Zoek je leuke velgen voor je CT200h dan is deze site wel iets

ModEdit GPS-10: Sorry Kopske, link weggehaald. Graag ontopic, aangezien we straks diverse links krijgen naar velgaanbieders, tx! ;)
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Velgen worden as donderdag weggebracht en 15 maart zitten ze er weer op maar dan mat zwart. Foto zal ik daarna posten
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Nog steeds niets gehoord van Lexus dus weer komen ze een belofte niet na. Zelfs inmiddels 3 x gebeld en ik kreeg iedere keer te horen dat ze terug bellen maar niets. 1e keer een Lexus maar ik ben niet erg te spreken over de service.....wordt vervolgd.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
buddy zei:
Nog steeds niets gehoord van Lexus dus weer komen ze een belofte niet na. Zelfs inmiddels 3 x gebeld en ik kreeg iedere keer te horen dat ze terug bellen maar niets. 1e keer een Lexus maar ik ben niet erg te spreken over de service.....wordt vervolgd.
Ik neem aan dat je het over een Lexusdealer of -verkoper hebt en niet over Lexus in het algemeen.
 

buddy

Hoort erbij
15 jan 2012
35
0
6
Dit gaat inderdaad over verkoper/werkplaats van een dealer. Ik ben wel te spreken over een aantal andere zaken. Ik had hoge verwachtingen van Lexus en dit soort praktijken had ik niet verwacht. Inmiddels nog steeds geen velgen na ruim 3 weken. Lexus zegt dat de uitvoerende partij aangeeft dat zij wel bellen als het klaar is en dat ze niet aangeven wanneer dat is. We moeten gewoon wachten dus. Klinkt niet echt professioneel en ik heb er een slecht gevoel bij. Zoiets verwacht je van een beun de haas maar niet van Lexus.