Wat willen jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Met betrekking tot de toekomst van Lexusforum wil ik jullie graag de volgende vragen voorleggen:

1. Wat moet beter op Lexusforum?
2. Wat missen jullie (bijvoorbeeld een bepaald type forum)
3. Wat moeten wij doen om de discussies op gang te brengen?
4. Ander advies?

Dit is voor lexusforum belangrijk omdat wij onze toekomst moeten uitstippelen en merken dat er al een tijdje een teruggang is in het plaatsen van berichten en topics, maar niet in bezoekersaantallen.

Ik stel jullie feedback erg op prijs. Alvast bedankt!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het ligt eraan wat je voor 'discussies' wilt voeren. Dit is een auto- en gerelateerd nieuwsforum en wat het meest naar voren komt is nieuwsvoorziening / technische vragen/antwoorden, etc. Interessant voor een relatief kleine doelgroep, maar voor een andere deel (non-technische) forumgebruikers mogelijk minder interessant (om te reageren).

Wat je nu met name tegenkomt is:
- nieuws
- even voorstellen
- technische vragen
- modificaties aan auto

Ofwel, onderwerpen die vrij snel tot een eind komen. Wil je een breder/interactief platform, zal je mischien ook iets moeten doen aan sociale onderwerpen, polls, gezondheid, sport, in elk geval iets buiten auto's om, so to speak.. Je kunt je verder ook afvragen of dat qua werk of inzet haalbaar is. Wdb is het natuurlijk een specifieke site, puur gericht op Lexus. Daarbij zal de populatie ook afhangen van de verkoopaantallen, wat voor Lexus t.o.v. andere merken wat minder is.

Maar goed, dit is slechts een voorzet, ben ook benieuwd waar behoefte aan is.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Misschien zit ik er helemaal naast maar wat meer leuke promo acties van de sponsors. Ben zelf wel geneigd om me auto op te leuken maar sommige dingen zijn wel heel duur of nie aan te komen. Kunnen die bedrijven niet wat opzetten en voor interesante prijzen?? Verder vind ik het prima en gelukkig hebben we niet zoveel probleem topics;) zegt wat over de auto tog:rulez::p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het ligt eraan wat je voor 'discussies' wilt voeren. Dit is een auto- en gerelateerd nieuwsforum en wat het meest naar voren komt is nieuwsvoorziening / technische vragen/antwoorden, etc. Interessant voor een relatief kleine doelgroep, maar voor een andere deel (non-technische) forumgebruikers mogelijk minder interessant (om te reageren).

Wat je nu met name tegenkomt is:
- nieuws
- even voorstellen
- technische vragen
- modificaties aan auto

Ofwel, onderwerpen die vrij snel tot een eind komen. Wil je een breder/interactief platform, zal je mischien ook iets moeten doen aan sociale onderwerpen, polls, gezondheid, sport, in elk geval iets buiten auto's om, so to speak.. Je kunt je verder ook afvragen of dat qua werk of inzet haalbaar is. Wdb is het natuurlijk een specifieke site, puur gericht op Lexus. Daarbij zal de populatie ook afhangen van de verkoopaantallen, wat voor Lexus t.o.v. andere merken wat minder is.

Maar goed, dit is slechts een voorzet, ben ook benieuwd waar behoefte aan is.

Bedankt GPS-10! Het is inderdaad niet zo dat we om werk verlegen zitten, maar ik merk wel dat bij de opkomst van meetings bijvoorbeeld dat het clubgevoel sterk aanwezig is. Echter doen we er met het forum niet heel veel aan wat de dagelijkse gang van zaken betreft. Wellicht is er meer behoefte aan clubruimtes of andere (sub)fora welke wij hier kunnen faciliteren. Wellicht is de discussie over (lexus)nieuws gewenst of een ruimte om over het detailen/poetsen van de auto te kunnen discussi?ren. Misschien meer interactie op social media? Ik heb geen idee namelijk, op dit moment is Lexusforum nog anno 2008 ingericht, zoals dat toen voor ons werkte.
 
Laatst bewerkt:

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Kleine meetings is wel gaaf, Gewoon bij un sponsor voor de deur afspreken en ze kunnen misschien gelijk wat laten zien;) of un autoclean demonstratie. Gewoon kletsen, ideeen uitwisselen.
Verschillende plekken int land zodat iedereen bediend kan worden;) Tour dagje is ook leuk. Ben laatste maanden 3x in de Ardennen geweest, heerlijk toeren en bier drinken;) In NL zijn ook genoeg mooie plekjes om is met un groep lexus rijders iets te doen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik kan eens uitzoeken of onze sponsoren dat willen.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
[FONT=TheSans, Arial, Helvetica, sans-serif]Overstappen op Lean bedacht door Toyota dus dat zit wel goed[/FONT]
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Als je vooruit wil moet je onderzoek doen.
Hoeveel mensen zijn er lid van het lexusforum...
Hoeveel bezoekers kent het lexusforum.
Op welke onderwerpen komen de meeste respons...
Allemaal waardes waarmee je iets kunt.
Er is een rede dat mensen voor het merk Lexus kiezen
Het merk is exclusief.
Het Lexus forum zou die exclusiviteit kunnen ondersteunen met een poloshirt of horloge die je krijgt bij een lidmaatschap.
Een bezoek bij de verschillende Lexus vestigingen om kennis te maken met de filialen.
Het forum als verlengstuk van Lexus Nederland dus meer samenwerken.
Intervieuws met mensen die een Lexus gekocht hebben.
Met de leden naar een detailing, poetsen, wassen clinic - met ondersteunend forum topic
Samen sleutelen aan de Lexus onder supervisie - met ondersteunend forum topic
Lexus producten beter onder de aandacht brengen - contact onderhouden met leveranciers.
Product reviews, beoordelingen
Het forum word de spin in het web dat Lexus heet.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Zou het niet kunnen zijn dat het goed is zoals het is ?

Wie is er ontevreden over de huidige opzet ?
moeten er wel veranderingen komen ?

Meer berichten ?
gaan we dan de kant van facebook op ?
met berichten zoals : ik ben even boodschappen doen.
of weet je wat ik voor boodschappen heb gedaan?

Nu heb ik het idee dat een ieder die een bericht plaats ook
iets zinnigs probeert te plaatsen of ( wel of niet ) serieus reageert op een topic.

Clubhuizen, promo actie's, , clinic's, sleutelen, toeren in de Ardennen enz
Oke, kom met een uitgewerkt plan, dat haalbaar is en zoals Alor al zei ;
Wie gaat dit betalen ?

Om een lang verhaal kort te maken,
ik ben tevreden zoals het is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
couldn't have said it better.. Verandering is op bepaalde momenten goed, maar nu is nog niet het moment, we hebben net het forum in een nieuw jasje gestoken joh, geniet hiervan voor nu zou ik zeggen.. doe een stap achteruit en kijk wat er bereikt is!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb dit topic niet geplaatst om oude discussies uit de kast te halen.

Ik wil weten waar wij kunnen verbeteren dit heeft verder niets met groei te maken of wat dan ook. Het gaat mij om de forum indeling en het gevoel dat mensen hebben wanneer men Lexusforum bezoekt.Wellicht wil men een ander jasje? Andere functies? Een forum specifiek over Lexus bobines (ik noem maar wat). Wat moet er gebeuren om Lexus inhoudelijke reacties weer op gang te brengen?

De reden daarvoor is omdat er straks wat modificaties aan zitten te komen. De nieuwswebsite wel of niet in vbulletin te plaatsen, andere mods voor het forum kunnen dan meegenomen worden, denk bijvoorbeeld aan een chatfunctie o.i.d.In 2015 loopt namelijk ons contract af met de vorige hosting provider en moet wordpress over naar de nieuwe server, of alles in vbulletin ge?ntegreerd worden. Er is hier altijd wat te doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mlcoolj

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt! Je hebt een paar leuke punten! Maar lean invoeren, dat doen we niet :) We zijn geen productiebedrijf :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.