Wat willen jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Geen dank, probeer wat inzichten te geven, weet dat je het beste van het beste wilt, maar ik vind dat het tijd is om te genieten ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je hebt onbewust al een gouden greep gedaan, namelijk een discussie-topic over wat we willen :)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Wil je het nou wel of niet ? Je lijkt wel een vrouw. Geen wonder dat je het over relatieproblemen wil hebben...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Zou het niet kunnen zijn dat het goed is zoals het is ?

Wie is er ontevreden over de huidige opzet ?
moeten er wel veranderingen komen ?

Meer berichten ?
gaan we dan de kant van facebook op ?
met berichten zoals : ik ben even boodschappen doen.
of weet je wat ik voor boodschappen heb gedaan?

Nu heb ik het idee dat een ieder die een bericht plaats ook
iets zinnigs probeert te plaatsen of ( wel of niet ) serieus reageert op een topic.

Clubhuizen, promo actie's, , clinic's, sleutelen, toeren in de Ardennen enz
Oke, kom met een uitgewerkt plan, dat haalbaar is en zoals Alor al zei ;
Wie gaat dit betalen ?

Om een lang verhaal kort te maken,
ik ben tevreden zoals het is.

Ben het eigenlijk helemaal eens met Henny.

Mensen die topics willen hebben kunnen zelf die topics openen waar ze voor bedoeld zijn, het forum biedt nu al genoeg flexibiliteit en bij specifieke gevallen/wensen kunnen ze dat zelf aangeven per mail.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nogmaals, bedankt voor jullie meningen, deze zijn meer dan duidelijk. Ik ben heel blij dat jullie er zo over denken. Dat betekend dat wij al jaren iets goed doen. Maar stilstand is achteruitgang, om maar eens een dooddoener in de mix te gooien.

Ook gaat er nog een verhuizing plaats vinden en daarom is er ruimte om aanpassingen (mods) te maken in het forum. Vandaar de vraag. Wat missen jullie en wat kan erbij? Het verzoek is dan ook om mee te denken.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Klopt. Daarom was het ook vrouwlief die bovenstaand intikte...
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik denk dat we nu gebruik maken van een "responsive web design" ?
Is het misschien een idee om Forum runner aan te bieden ?
Is geschikt voor iPhone, iPad, Android en gratis
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Forumrunner is onderdeel van dit pakket, deze moet alleen nog geactiveerd worden. Dat staat dus zeker op de to do!
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
En precies daarom is zo'n chatfunctie zo gek nog niet ! Nou maar wachten to Huib de knoppen gevonden heeft en we los kunnen, tot het moment dat moeders de besturing weer overneemt....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien weer oude koeien uit de sloot te halen, maar ik denk toch dat handtekening van elke gebruiker leuk is. Zo kan er meer over die persoon verteld worden en kunnen leden elkaar sneller benaderen door bv aanpassingen die ze hebben gedaan aan de auto.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
misschien is het al genoemd heb niet het hele topic gelezen maar wat ik mis is dat als je een topic opent je altijd op de eerste pagina begint, logischer zou zijn dat je naar de laatste pagina springt om de laatste post(s) te checken...

Oja 1 en wat me ook opvalt is is dat het helemaal niet handig is om foto's te posten, je mag er max 5 en het uploaden duurt bijna een uur (gevoelsmatig), mits de foto niet te groot is (zoals vanaf me telefoon...) dan moet je ze eerst verkleinen

o ja 2: ik ben jaren (bestuurs)lid geweest van team paseo (met in het begin een heel actief forum) en daar waren de how to's vooral heel populair, dat liep eigenlijk uiteen van how to auto wassen tot how to engine swap, voor ieder wat wils. simpele onderhouds klusjes kunnen mensen dan zelf oppakken en daarmee help je elkaar. brengt ook altijd leuke discussies op en leuke idee?n.
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Maar onze huidige website is al geschikt voor ipad/iphone/android/wp, dus wat voegt forumrunner dan nog toe?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt Wout. Howto's zijn inderdaad populair en we hebben er al een aantal van. Het plaatsen van foto's moet inderdaad verbeterd worden. Feit is dat steeds meer mensen alleen hun telefoon gebruiken voor dit soort dingen. Daarmee is het automatisch verkleinen van foto's wenselijker dan voorheen. Serverruimte (SSD) is op dit moment erg duur, dus maximaal 5 foto's blijft voorlopig even.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik denk dat een teruggang in posts niet alleen hier het geval is.
Vanwege crisis enzovoorts hebben veel mensen eenvoudigweg andere dingen aan hun hoofd.

Ik heb zelf een forum over klassieke bromfietsen met ongeveer 1500 leden en daar merk ik ook een terugval.
Voor de bromfietsen is dat altijd zo in de zomer/nazomer, omdat mensen dan met de bromfiets rijden terwijl in de winter gerestaureerd wordt, maar afgezien daarvan lijkt het nu over het algemeen veel rustiger.

Ik denk dat je daar op een forum ook weinig aan kunt doen.
Als mensen weinig te vragen hebben, dan ontstaat er weinig discussie en dan is het eenvoudigweg rustiger.
Als forum biedt je een platform aan om over een onderwerp te praten en kennis te delen.
Als het forum al veel kennis omvat en er op het moment weinig vragen zijn dan is het gewoon rustig en daar kan je weinig aan doen.

Je moet het niet te commercieel willen maken denk ik; met petten, T-shirts, pennen en dergelijke.
Laat de commerci?le kant van het merk maar aan Lexus over, die hebben daarvoor het budget en de contacten, dat moet je als onafhankelijk forum niet willen.

Waar je je wel echt in kunt onderscheiden is interessante (achtergrond) informatie.
Plaats bijvoorbeeld eens een artikel over de geschiedenis van het merk, van een bepaald model of over de werking van een bepaald interessant onderdeel (bijvoorbeeld VVT-i) van een Lexus.
Een andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld de persoonlijke kant van forumleden eens uit te lichten. Wat doet iemand naast Lexus rijden, hoe is iemand bij Lexus terecht gekomen...
Ok, dat kost tijd, soms veel tijd, maar daarmee kan je het van de forum kant uit interessanter maken en daardoor ontstaan misschien ook weer meer vragen op het forum.

Wat ook kan helpen is social media.
Maak een pagina voor het forum aan op Facebook, misschien helpt dat in bekendheid?

Foto's uploaden kan je ook volledig deactiveren.
M.i. kan iedereen wel een account aanmaken op Picturetrail of zoiets en de links daarnaar in het forum toepassen.
Dit bespaart je een hele hoop ruimte op je server en je kunt het daarop bespaarde geld ergens anders voor inzetten.

Onderschriften.......
Dat is op mijn forum ook altijd een discussie.
Voor mij is het prima, zolang niemand hele fotoreportages in het onderschrift plaatst, daarmee ziet het forum er meteen uit als een fiat panda waarbij elk carosserie-deel een andere kleur heeft :brr:

En ik weet niet of er al Tapatalk ondersteuning is voor het forum, maar ik vind dat redelijk prettig :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tot nog toe heb ik de volgende suggesties genoteerd:
  1. Meetings bij sponsoren met interessante aanbiedingen.
  2. Meer regionale meetings.
  3. Meer activiteiten
  4. Chat functie
  5. Bezoek aan Lexus vestigingen
  6. Workshop sleutelen aan de Lexus
  7. Niets veranderen of toevoegen :)
  8. Forumrunner (Tappatalk gaat moeilijker worden)
  9. Apple Emoji smilie pakket
  10. Betere mogelijkheid om foto's te plaatsen (resize optie bij upload)
  11. Meer Howto's
  12. Meer artikelen over bijvoorbeeld; geschiedenis Lexus, Persoonlijke kant forumleden, etc
  13. Onderschrift aanzetten (tegen donatie :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.