Wat willen jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
En wat is de stand van zaken ? Wat zijn de plannen of blijft alles bij het oude ? Ideeen verzamelen is leuk maar meldt dan ook de vervolg(of niet)stappen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Op dit moment zijn we achter de schermen vooral bezig met het draaiend houden van Lexusforum. Ontwikkeling ligt even stil. Wat niet wil zeggen dat wij er niet mee verder gaan.

Daarnaast speelt mijn persoonlijke motivatie om door te gaan met Lexusforum ook een rol. Mijn werk wordt drukker, een studie welke ik volg zit in zijn drukste fase. Maar wat ook mee speelt is dat het voor mij niet de leukste maanden zijn geweest met Lexusforum. Het is een hobby, maar veel plezier haal ik er nu niet uit.Wellicht is het tijdelijk, wellicht is dit gewoon het punt om op te stappen, een stapje terug te doen of de stekker er uit te trekken. Ik heb geen idee.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dit topic heeft tot doel een weg vooruit te vinden. Het is de bedoeling idee?n op te doen om dat mogelijk te maken. Dat kan met, maar ook zonder mij.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Rustig blijven ademen Hube. Stressen is niet goed voor je studie, succes daarmee trouwens. En je hebt nog Vossen te (laten) monteren en die wil ik toch wel ff bewonderen:oops:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vbulletin is inderdaad een standaard pakket. Er zijn geen beperkingen m.u.v. tijd. Wanneer iets geschreven moet worden door Roel (PHP) dan kost dat tijd en moet dat getest worden. Dan moet daar echt een zeer groot voordeel tegenover staan. Wanneer het een al gemaakte plugin betreft, dan is e.e.a. simpeler voor elkaar te krijgen.

Daarnaast zijn wellicht veel van de wensen al mogelijk in de settings van de standaard software.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Uit mijn ervaring met "custom made software" zeg ik niet doen!

Het is een prachtig forum, maar het is maar een forum.
Er zijn ongetwijfelt veel fora die op dezelfde software draaien en die hebben een grote schare fans.
Zou een chatfunctie b.v. voor heel veel meer plezier zorgen?

Op andere fora zie je dat het meer een theekransje is, effe bijkletsen en misschien een snelle tip, verder niks.

Hoe meer het fora kan draaien op basis software, hoe minder problemen en tijd het zal vergen van de mensen die het werk op de achtergrond verzorgen.

Ik stel voor om fora die ook op Vbullitin draaien als voorbeeld te plaatsen om daar, eventueel in overleg met modjes/admins daar het beoogde doel wat ik schetste te bereiken.
Ik merk dat fora juist opgericht zijn om mensen te helpen.
Of het nu een forum is over Lexus, naaikransjes, satelliet, of whatever is.
Je kan dmv kleur en opmaak een eigen twist geven, maar als je een basis pakt die goed is, hoeft Roel ook niet onnodig belast te worden.

(NB: ik ken de genoemde ellende maanden niet)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Rustig blijven ademen Hube. Stressen is niet goed voor je studie, succes daarmee trouwens. En je hebt nog Vossen te (laten) monteren en die wil ik toch wel ff bewonderen:oops:
Bedankt! Ik zal ze je zeker laten zien.

Je hebt het over zijn geweest...
Zo ervaar ik het ook iedereen is weer goed bezig en draagt zijn steentje bij.
Ik zeg gewoon doorgaan Hube 😊
Bedankt! Het gaat inderdaad wel weer lekker de laatste tijd :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Uit mijn ervaring met "custom made software" zeg ik niet doen!

Het is een prachtig forum, maar het is maar een forum.
Er zijn ongetwijfelt veel fora die op dezelfde software draaien en die hebben een grote schare fans.
Zou een chatfunctie b.v. voor heel veel meer plezier zorgen?

Op andere fora zie je dat het meer een theekransje is, effe bijkletsen en misschien een snelle tip, verder niks.

Hoe meer het fora kan draaien op basis software, hoe minder problemen en tijd het zal vergen van de mensen die het werk op de achtergrond verzorgen.

Ik stel voor om fora die ook op Vbullitin draaien als voorbeeld te plaatsen om daar, eventueel in overleg met modjes/admins daar het beoogde doel wat ik schetste te bereiken.
Ik merk dat fora juist opgericht zijn om mensen te helpen.
Of het nu een forum is over Lexus, naaikransjes, satelliet, of whatever is.
Je kan dmv kleur en opmaak een eigen twist geven, maar als je een basis pakt die goed is, hoeft Roel ook niet onnodig belast te worden.

(NB: ik ken de genoemde ellende maanden niet)
Dat proberen we ook zoveel mogelijk te voorkomen. Het is met name een probleem wanneer de updates gedaan moeten worden. Wanneer er in de broncode wat gewijzigd is, dan is het een ramp om deze uit te voeren.

Een chat functie moet niet al te moeilijk zijn. Het is even uitzoeken welke plugin (extension) het beste past. http://www.vbulletin.org/forum/forumdisplay.php?f=258&threadprefix=Chat+Modifications
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het is het moderator probleem... Er zijn er al heel wat gaan lopen het laatste jaar, incl ikke.
Wij kunnen houdoe en bedankt zeggen terwijl Hube er moet blijven zitten.
Maar het gaat volgens mij harstikke goed met de vaste bezoekers onder elkaar toch?
Dus zoveel aandacht heeft dit forum ook niet nodig.
Daar heb je gelijk in :)
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Met andere woorden wat is er al allemaal gerealiseerd achter de schermen.
Ik moet bij select view telkens denken aan filthy few (AFFA)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.730
468
83
Op korte termijn staat eerst gepland om de forum software te updaten.
Denk je niet dat het forum nog doder wordt als er een chat is? Dan verplaatsen de forum gesprekken naar de chat, kunnen we beter vast lexuschat.nl registreren :eek::p
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Wat zou het rustig zijn geweest toen ik nog niet op het forum zat. :p
Vroeger was er geen naam voor mijn aandoening tegenwoordig noemen ze het forum ADHD
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dan valt Alor weer terug in de dark side met minder verlichting, dat kunnen we niet aan.
Hoe zit dat eigenlijk met die streepjes ? Is dat een eigen instelling, moderator bepaald of wat ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.