Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

De juiste GS vinden onmogelijk?

Ineenstorting
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door D43m0n Bekijk bericht
    Adaptive Cruise Control: die werkt vanaf 40 km/h
    De ACC van de 4GS werkt vanaf 0 km/u
    GS450h, President Line, 2017

Commentaar

Ja? Beter

Die van de IS gen3 werkt “nog steeds” vanaf 40 km/h kwam ik laatst achter...

Commentaar

Ik heb een jaar gezocht naar de, voor mij, perfecte GS. Dus wanhoop niet, hij komt voorbij. Kijk ook gerust buiten de grenzen. Heb ik ook gedaan, die van mij heb ik opgehaald in Dresden........
        Succes met de zoektocht. Het zoeken is ook leuk.
        GS 300 President

Commentaar

Veel succes! Zo'n zoektocht kan leuk zijn maar ook vermoeiend. Ik heb maar genoegen genomen met mijn CT. Ik had ook het liefst alles erop en er aan gehad maar die vind je bijna niet. Helemaal niet in een bepaalde kleurstelling.

Dat model GS blijf ik ook het mooist vinden trouwens, tijdloos.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht

Kleine correctie: als hij al aanstond wel, bijvoorbeeld als je een file inrijdt. Aanzetten kan pas boven de 40 km/u.

Jarno
            GS 450h President

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door D43m0n Bekijk bericht
              • Mark Levinson: aanrader
              • Navigatiesysteem: als je hoofdzakelijk in NL (niet in D) rijdt voldoet je smartphone beter denk ik
              • 18" lichtmetalen wielen: aftermarket heb je ook keus
              • Spoiler: kwestie van smaak
              • Adaptive Cruise Control: die werkt vanaf 40 km/h, daaronder niet. Op een tweebaansweg is ie fijn, zolang de bochten niet al te scherp zijn. Op de snelweg vind ik 'm minder omdat de ruimte tot je voorligger groot genoeg is voor de gemiddelde bestuurder om zijn/haar auto daar tussen te plaatsen waardoor jouw Lexus op de rem trapt. Maar je kunt het adaptieve deel uitzetten zodat het een gewone cruise control is.
              • Pre-Crash Safety System: da's iets anders dan pedestrian safety of zo. Dit systeem voorkomt geen crash, het grijpt laat in om de impact van de crash te verkleinen. En dit doet het alleen door een remingreep als de radar van de Adaptive Cruise Control detecteert dat een klap onvermijdelijk is.
              Dit is mijn mening aan de hand van mijn ervaringen met een ML, Adaptive Cruise Control en PCS op mijn Executive. Om eerlijk te zijn zou ik alleen al vanwege de ML de President willen hebben. En als ik deze "primitieve" Adaptive Cruise Control niet meer zou hebben, zou ik die wel missen. Ik merk namelijk dat ik bij rondneuzen naar een opvolger die wel aantik, ook al is ie "primitief".
              Ik ben het helemaal met je eens. Navigatiesysteem vind ik onnodig, maar vooral de Mark Levinson audio installatie en beperkte adaptieve cruise control maken de President uitvoering interessant. Voor wat betreft de navigatie ga ik misschien ooit GROM Vline2 installeren zodat ik Android Auto heb op het originele touchscreen - maar eerst maar eens een GS vinden ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator
              Dan koop ik in 2027 een 4GS ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan O
              Ik heb een jaar gezocht naar de, voor mij, perfecte GS. Dus wanhoop niet, hij komt voorbij. Kijk ook gerust buiten de grenzen. Heb ik ook gedaan, die van mij heb ik opgehaald in Dresden........
              Succes met de zoektocht. Het zoeken is ook leuk.
              Wauw, Dresden is niet bepaald naast de deur. Maar het goede komt van ver, hè? ;-) Ik heb ook een zoekopdracht op Mobile.de aan staan.
              M'n MX-5 ook zelf uit Duitsland gehaald dus onbekend met importeren ben ik niet, maar die kocht ik van een Mazda dealer met resterende fabrieksgarantie. Voor wat 'piece of mind' en inzicht in aankomend onderhoud, zou ik een de GS eerst voor een aankoopkeuring langs de Lexus dealer rijden. Heb je dat in Duitsland ook gedaan? Het is qua logistiek natuurlijk allemaal wat uitdagender?

Commentaar

Nou, ik weet niet hoe dat bij de 2GS of 3GS precies zit, maar bij de 4GS heeft de President Line ook voordelen voor de bestuurder.
                Hieronder de extra opties bij de President Line, zoals je kunt zien komen er veel zaken bij waar de bestuurder voordeel aan heeft.
                Ik heb het idee dat de in de verschillende europese landen geleverde standaarduitvoeringen qua uitrustingsniveau kunnen verschillen. Ik heb een 4GS Luxury Line uit 2013 die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en in ieder geval een aantal van de in het lijstje aan de President uitvoering toegedichte opties ook standaard (of als optie) heeft: blind spot monitor, elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen, elektrisch verstelbare voorstoelen, houtafwerking van dashboard etc, Premium navigatiesysteem met 12.3 " scherm, Mark Levinson audio, parkeersensoren voor en achter, voorstoelen met ventilatie zijn alle aanwezig. Daarvan waren alleen het ML systeem in combinatie met de Premiun navigatie in Frankrijk bij mijn weten een extra.

Uiteraard heeft de President uitvoering "alles' maar bij de eenvoudiger uitvoeringen is het zaak nauwkeurig te kijken of en zo ja welke zaken mogelijk extra aanwezig kunnen zijn.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Romke Bekijk bericht

Ik heb het idee dat de in de verschillende europese landen geleverde standaarduitvoeringen qua uitrustingsniveau kunnen verschillen. Ik heb een 4GS Luxury Line uit 2013 die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en in ieder geval een aantal van de in het lijstje aan de President uitvoering toegedichte opties ook standaard (of als optie) heeft: blind spot monitor, elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen, elektrisch verstelbare voorstoelen, houtafwerking van dashboard etc, Premium navigatiesysteem met 12.3 " scherm, Mark Levinson audio, parkeersensoren voor en achter, voorstoelen met ventilatie zijn alle aanwezig. Daarvan waren alleen het ML systeem in combinatie met de Premiun navigatie in Frankrijk bij mijn weten een extra.

Uiteraard heeft de President uitvoering "alles' maar bij de eenvoudiger uitvoeringen is het zaak nauwkeurig te kijken of en zo ja welke zaken mogelijk extra aanwezig kunnen zijn.
                  In Duitsland (en mogelijk ook Frankrijk) staat de Luxury Line gelijk aan de Nederlandse President Line.
                  Maar inderdaad, er kunnen subtiele verschillen zijn.

Zo heeft de Duitse Toyota Corolla wèl ruitenwisserverwarming, maar de Nederlandse niet.

Commentaar

Wauw, Dresden is niet bepaald naast de deur. Maar het goede komt van ver, hè? ;-) Ik heb ook een zoekopdracht op Mobile.de aan staan.
                    M'n MX-5 ook zelf uit Duitsland gehaald dus onbekend met importeren ben ik niet, maar die kocht ik van een Mazda dealer met resterende fabrieksgarantie. Voor wat 'piece of mind' en inzicht in aankomend onderhoud, zou ik een de GS eerst voor een aankoopkeuring langs de Lexus dealer rijden. Heb je dat in Duitsland ook gedaan? Het is qua logistiek natuurlijk allemaal wat uitdagender?

ik heb geen aankoopkeuring gedaan. Ik heb van de 1e eigenaar de onderhoudspapieren papieren gekregen en de 2e eigenaar heb ik gebeld. Toen wist ik al wel dat ik het een en ander moest gaan vervangen maar zaken zoals bougies, een beurt, airco ed had ik anders ook gedaan.
                    Daarnaast heb ik hem toen middels coilovers verlaagd, andere banden etc. En nu, 4,5 jaar verder rijd ik er nog steeds in en vind ik dit de lekkerste auto die ik ooit, en zolang......., heb gereden. Wij zijn nu bezig met het bouwen van een nieuwe woning, daarna maken we de balans op en als er nog wat geld over is wil ik op zoek naar mijn volgende Lexus. Een volgende gs???? Is f sport???? We gaan het zien........
                    GS 300 President

Commentaar

Nou, ik weet niet hoe dat bij de 2GS of 3GS precies zit, maar bij de 4GS heeft de President Line ook voordelen voor de bestuurder.
                      Hieronder de extra opties bij de President Line, zoals je kunt zien komen er veel zaken bij waar de bestuurder voordeel aan heeft.
                      Precies de reden dat ik sinds afgelopen juli een 4e generatie GS 450h President hebt gekocht ipv mijn 3e generatie 450h executive.
                      GS450h President Gen4 2012, voorheen GS450h Executive 2008 & LS430 President 2002

Commentaar

Zo’n zeldzame GS460 heeft ook wel wat hoor
                        https://m.mobile.de/auto-inserat/lex...1.html?ref=srp

Commentaar

Hah, Erwin, wat toevallig: die zag ik vandaag ook staan.
                          Had zo die van mij zijn kunnen zijn (maar dan met yummie +2 cilinders en +1.6l). Ik heb er nu even de kop niet naar staan, anders...
                          Moet je eens opletten hoe snel ie weg is...
                          GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                          IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
                            Hah, Erwin, wat toevallig: die zag ik vandaag ook staan.
                            Had zo die van mij zijn kunnen zijn (maar dan met yummie +2 cilinders en +1.6l). Ik heb er nu even de kop niet naar staan, anders...
                            Moet je eens opletten hoe snel ie weg is...
                            De machtige 460 is een waardig opponent voor mijn 450h

Commentaar

Zo’n zeldzame GS460 heeft ook wel wat hoor
                              https://m.mobile.de/auto-inserat/lex...1.html?ref=srp
                              Wauw, zeker! Is de 460 officieel wel geleverd in Europa of is dit een import uit de VS?

Commentaar

De 460 heeft met de facelift (2008>) de 430 afgelost.
                                GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                                IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Werken ...
                                X