Ik ben het helemaal met je eens. Navigatiesysteem vind ik onnodig, maar vooral de Mark Levinson audio installatie en beperkte adaptieve cruise control maken de President uitvoering interessant. Voor wat betreft de navigatie ga ik misschien ooit GROM Vline2 installeren zodat ik Android Auto heb op het originele touchscreen - maar eerst maar eens een GS vinden ;-)Dit is mijn mening aan de hand van mijn ervaringen met een ML, Adaptive Cruise Control en PCS op mijn Executive. Om eerlijk te zijn zou ik alleen al vanwege de ML de President willen hebben. En als ik deze "primitieve" Adaptive Cruise Control niet meer zou hebben, zou ik die wel missen. Ik merk namelijk dat ik bij rondneuzen naar een opvolger die wel aantik, ook al is ie "primitief".
- Mark Levinson: aanrader
- Navigatiesysteem: als je hoofdzakelijk in NL (niet in D) rijdt voldoet je smartphone beter denk ik
- 18" lichtmetalen wielen: aftermarket heb je ook keus
- Spoiler: kwestie van smaak
- Adaptive Cruise Control: die werkt vanaf 40 km/h, daaronder niet. Op een tweebaansweg is ie fijn, zolang de bochten niet al te scherp zijn. Op de snelweg vind ik 'm minder omdat de ruimte tot je voorligger groot genoeg is voor de gemiddelde bestuurder om zijn/haar auto daar tussen te plaatsen waardoor jouw Lexus op de rem trapt. Maar je kunt het adaptieve deel uitzetten zodat het een gewone cruise control is.
- Pre-Crash Safety System: da's iets anders dan pedestrian safety of zo. Dit systeem voorkomt geen crash, het grijpt laat in om de impact van de crash te verkleinen. En dit doet het alleen door een remingreep als de radar van de Adaptive Cruise Control detecteert dat een klap onvermijdelijk is.
Dan koop ik in 2027 een 4GS ;-)Arbitrator zei:De ACC van de 4GS werkt vanaf 0 km/u :grin:
Wauw, Dresden is niet bepaald naast de deur. Maar het goede komt van ver, h?? ;-) Ik heb ook een zoekopdracht op Mobile.de aan staan.Stefan O zei:Ik heb een jaar gezocht naar de, voor mij, perfecte GS. Dus wanhoop niet, hij komt voorbij. Kijk ook gerust buiten de grenzen. Heb ik ook gedaan, die van mij heb ik opgehaald in Dresden........
Succes met de zoektocht. Het zoeken is ook leuk.
M'n MX-5 ook zelf uit Duitsland gehaald dus onbekend met importeren ben ik niet, maar die kocht ik van een Mazda dealer met resterende fabrieksgarantie. Voor wat 'piece of mind' en inzicht in aankomend onderhoud, zou ik een de GS eerst voor een aankoopkeuring langs de Lexus dealer rijden. Heb je dat in Duitsland ook gedaan? Het is qua logistiek natuurlijk allemaal wat uitdagender?