Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

De juiste GS vinden onmogelijk?

Ineenstorting
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Het is zeker 'wishful-thinking' als ik vraag wat de mogelijkheden zijn om adaptieve cruise control en Mark Levinson achteraf in te bouwen? Op de uitrusting na is dit een fraai exemplaar: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...executive.html Hoewel de kleur officieel grijs is, lijkt 't meer een soort grijs met paarse gloed. Dat hele lichte interieur zie je ook niet vaak maar vind ik wel erg mooi.
    Aspirant Lexus GS rijder. Op zoek naar een mooie 2005/2006 Lexus GS300 of GS430 in blauw of paars.

Commentaar

Schijnt (nagenoeg) onmogelijk te zijn.
      Als je zelf handig bent, veel tijd hebt en zin hebt om de volledige auto te strippen kan het natuurlijk, maar waar ga je de onderdelen vandaan halen? Alle benodigde onderdelen nieuw kopen zal niet goedkoop zijn.

Commentaar

Ik ben het met Roel eens. Deze lekker laten staan.
        in DE staan nog wel een paar leuke: https://m.mobile.de/auto/search.html...&mk=15200&md=3
        GS450h, President Line, 2017

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door RoelVB Bekijk bericht
          Als je zelf handig bent, veel tijd hebt en zin hebt om de volledige auto te strippen kan het natuurlijk, maar waar ga je de onderdelen vandaan halen? Alle benodigde onderdelen nieuw kopen zal niet goedkoop zijn.
          Daarnaast heb je dan nog wat andere problemen. Het is maar de vraag of de luidsprekers in een niet ML auto dezelfde zijn als in een wel-ML auto. Het kan dus gebeuren dat de digitale scheidingsfilters in het ML systeem niet passen bij de frequentiekarakteristiek van de aanwezige luidsprekers.

Het achteraf aanbrengen van een ACC kan allerlei problemen opleveren - het is maar de vraag of je je de daarvoor noodzakelijke software "zomaar" aan de praat krijgt - die software is essentieel om het remsysteem in werking te stellen, van het gas te gaan, zonodig terug te schakelen etc.

Het zou kunnen dat die software reeds aanwezig is en dat de auto de nieuwe mogelijkheden meteen onderkent, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Zeker voor ACC lijkt me dat doodeng.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door RoelVB Bekijk bericht
            Thanks! Aan 'waar haal je de onderdelen vandaan' had ik nog niet eens gedacht. Wishful thinking dus ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Romke Bekijk bericht

Daarnaast heb je dan nog wat andere problemen. Het is maar de vraag of de luidsprekers in een niet ML auto dezelfde zijn als in een wel-ML auto. Het kan dus gebeuren dat de digitale scheidingsfilters in het ML systeem niet passen bij de frequentiekarakteristiek van de aanwezige luidsprekers.

Het achteraf aanbrengen van een ACC kan allerlei problemen opleveren - het is maar de vraag of je je de daarvoor noodzakelijke software "zomaar" aan de praat krijgt - die software is essentieel om het remsysteem in werking te stellen, van het gas te gaan, zonodig terug te schakelen etc.

Het zou kunnen dat die software reeds aanwezig is en dat de auto de nieuwe mogelijkheden meteen onderkent, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Zeker voor ACC lijkt me dat doodeng.
            Duidelijk, dat wordt veel te complex.

Of ik moet tóch voor een Executive gaan. Choices, choices!

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht
            Ik ben het met Roel eens. Deze lekker laten staan.
            in DE staan nog wel een paar leuke: https://m.mobile.de/auto/search.html...&mk=15200&md=3
            Nog niet helemaal: de zwarte is te nieuw en te duur, de rode te rood en de lichtgrijze te grijs. Verder ben ik helemaal niet kieskeurig ;-) Ik zoek nog even verder.
            Aspirant Lexus GS rijder. Op zoek naar een mooie 2005/2006 Lexus GS300 of GS430 in blauw of paars.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door R3D Bekijk bericht
              .... de zwarte is te nieuw en te duur, de rode te rood en de lichtgrijze te grijs. Verder ben ik helemaal niet kieskeurig ;-) Ik zoek nog even verder.

GS450h President 2008

Commentaar

Ik heb deze gevonden. Eerste eigenaar https://www.lacentrale.fr/auto-occas...bvo%3A29986343

Mocht je assistentie nodig hebben: ik ben een soort Fransman
                Lexus GS 450h Sport, daarvoor RC 300h Sport 2016, daarvoor GS 450H executive en een GS 430
                Als echte liefhebber heb ik ook een Citroen C4 f Torpedo uit 1931 om mijn Yaris uit 2000 niet te vergeten

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door PJL Bekijk bericht
                  Ik heb deze gevonden. Eerste eigenaar https://www.lacentrale.fr/auto-occas...bvo%3A29986343

Mocht je assistentie nodig hebben: ik ben een soort Fransman
                  Ziet er behoorlijk afgeragd uit.
                  Bijgevoegde bestanden

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht

Ziet er behoorlijk afgeragd uit.
                    Dat valt voor een auto uit frankrijk nog wel mee

Commentaar

Och...of je dit soort schades meteen moet linken aan 'afgeragd', weet ik niet? Dit kan gewoon zo'n kl@te betonpaaltje zijn geweest (heeft iedereen wel eens 'kennis' mee gemaakt, door de jaren heen?), die op last van een of andere 'verkeersdeskundige' weer zo nodig op een onmogelijke hoek geplaatst moest worden.
                      Geschaafde velgen en banden, verkraste bumpers, schuif-/schuur-/krassporen in het interieur, geen strakke flanken, overmatige steenslag, dat soort zaken vind ik meer duiden op een afgeragd exemplaar. Maar dat kan ik hier niet zo 1-2-3 aan ontdekken. Toch wel zonde, deze schade...

Ik heb de vorige eigenaars van mijn IS en GS opgespoord. Dat waren een kapper (IS), een burgemeester (GS) en huisarts (GS). Die vertrouw ik wel een doorsnee normale(re) rijstijl toe, al is dat ook geen garantie...
                      GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                      IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
                        Ik heb de vorige eigenaars van mijn IS en GS opgespoord. Dat waren een kapper (IS), een burgemeester (GS) en huisarts (GS). Die vertrouw ik wel een doorsnee normale(re) rijstijl toe, al is dat ook geen garantie...

There is no substitute for cubic inches.
                        2UR-FSE inside

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
                          Och...of je dit soort schades meteen moet linken aan 'afgeragd', weet ik niet? Dit kan gewoon zo'n kl@te betonpaaltje zijn geweest (heeft iedereen wel eens 'kennis' mee gemaakt, door de jaren heen?), die op last van een of andere 'verkeersdeskundige' weer zo nodig op een onmogelijke hoek geplaatst moest worden.
                          Geschaafde velgen en banden, verkraste bumpers, schuif-/schuur-/krassporen in het interieur, geen strakke flanken, overmatige steenslag, dat soort zaken vind ik meer duiden op een afgeragd exemplaar. Maar dat kan ik hier niet zo 1-2-3 aan ontdekken. Toch wel zonde, deze schade...

Als je zo’n plek laat roesten dan vind ik dat wel afgeragd ja.

Commentaar

Volgens mij is de schade recent gelet op de net verschijnende roest. Ook wordt de schade zeer duidelijk getoond. Ik zou niet weten waar "afgeragd" op slaat. Deze auto heeft 200000km gereden, 1 eigenaar volgens het rapport van Autoviza(cobtrole kenteken en logisch bijgehouden meldingen van garage). Ik vermoed dat er best onderhandelingsruimte is (> 60 dagen te koop).
                            Lexus GS 450h Sport, daarvoor RC 300h Sport 2016, daarvoor GS 450H executive en een GS 430
                            Als echte liefhebber heb ik ook een Citroen C4 f Torpedo uit 1931 om mijn Yaris uit 2000 niet te vergeten

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door PJL Bekijk bericht
                              Volgens mij is de schade recent gelet op de net verschijnende roest. Ook wordt de schade zeer duidelijk getoond. Ik zou niet weten waar "afgeragd" op slaat. Deze auto heeft 200000km gereden, 1 eigenaar volgens het rapport van Autoviza(cobtrole kenteken en logisch bijgehouden meldingen van garage). Ik vermoed dat er best onderhandelingsruimte is (> 60 dagen te koop).
                              Ik vind het lastig te zien op de beperkte hoeveelheid en onscherpe foto's, maar nog iets wat opvalt is dat het linker mistlicht? pleite is.

Ik vraag me dan serieus af wat voor verrassingen je nog meer kunt verwachten als je voor deze auto helemaal naar Frankrijk zou gaan rijden.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 2020-10-10_19h42_19.png Bekeken: 94 Grootte: 234,4 KB ID: 176622

Commentaar

Deze dan: https://www.autowereld.nl/lexus/gs/3...6/details.html

Wel ff de koplampen polijsten ....
                                GS450h President 2008

Commentaar

Werken ...
                                X