Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Soort motorolie CT

Ineenstorting
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Soort motorolie CT

Ik heb nagevraagd bij de Lexus dealer welke soort motorolie ze hebben toegepast in mijn CT200h bij de laatste onderhoudsbeurten. Dat blijkt 5W30 te zijn. Dit is in tegenstelling met de fabrieksopgave van Lexus, die 0W20 voorschrijft. Sterker nog: er staat in de onderhoudsopgaven dat als er 5W30 is toepast dat deze bij de volgende beurt vervangen moet worden door de voorgeschreven oliesoort 0W20 !
    Verbazingwekkend als ik verneem dat de Lexus dealer niet anders toepast dan 5W30.
    Hoe ervaren jullie dit ?
    Ik heb inmiddels 0W20 speciaal voor hybrides aangeschaft en ververs de olie met filter zelf. Dat deed ik ook altijd bij mijn vorige wagens.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door Marius11 , 5 Jun 2018, 14:17.
    Vriendelijke groet,
    Marius

Ja, is bij de mijne ook gebeurd bij de laatste beurt. Ik vermoed dat de nog dunnere olie alleen nut heeft voor nog iets lagere wrijvingsverliezen in de motor en dat het voor de kwaliteit van de smering niet veel uitmaakt. Moeilijk starten bij koude zal in ons klimaat ook niet snel een probleem zijn lijkt me.

Commentaar

De dealer gooit overal 5w30 in. Als je aangeeft dat je iets anders wilt doen ze dat uiteraard.

Commentaar

Hmmm, dit verklaart misschien wat problemen die ik al een tijdje heb....
        -De auto loopt wat rauw/ruw bij een koude start.
        -Auto stinkt naar olie als veel bergen (lees extreem Zwitserland) worden gereden.

Wellicht eens de moeite waard om dit eens uit te proberen ;-)

Commentaar

Werken ...
        X