- 26 feb 2014
- 79
- 7
- 8
Ik heb vanalles gereden (Michellin, Goodyear, Continental, Yokohama en Pirelli), maar steeds weer blijkt dat Pirelli het beste bij mijn rijstijl past.
Ik heb er nu dus Pirelli winter sotozero onder liggen. Hele fijne banden vind ik.
En wat voor rijstijl mag ik me daarbij voorstellen![]()
Wil je per s? winterbanden? Ik heb er Michelin Crossclimate allseasons onder liggen en dat bevalt me prima. Ik heb vorige week op een lege parkeerplaats even geprobeerd hoe ver ik kon gaan en ik was aangenaam verrast. Ze hebben zowel de M+S markering als het sneeuwvloksymbool dus ze zijn toegestaan in alle landen waar winterbanden verplicht zijn.
Jarno
Dankjewel. En deze leveren dus wel voldoende grip zonder continue tractiecontrol meldingen?
"Sportief" noemt men dat denk ik
Deze banden hebben uitstekende grip. Op sneeuw uiteraard weleens een tractioncontrol lampje en als je flink gas geeft in een natte bocht.
Wissel je dan ook nog naar zomerbanden? Of rijd je het hele jaar op all seasons? (ik begrijp het concept van all season, maar kan met voorstellen dat men toch nog schakelt naar sportband voor de zomermaanden)
Sorry, zie je bericht nu pas. Ik wissel niet van banden. Als ik dat zou doen dan heb ik ook weer een extra set velgen nodig en van dat gedoe wil ik juist af. Sportbanden zouden voor mij ook niets toevoegen, een GS 450 is ten slotte geen sportauto. Als ik ooit een LC 500 krijg is het een ander verhaal maar voor nu zijn de allseasons ruim voldoende.
Jarno
Ik heb Pirelli cinturato winterbanden, 215/55R17 geloof ik. Bevallen super. Erg stil en comfortabel ook, wat mooi bij het karakter van de auto past.