Achteruitrij licht vervangen? hoe? Is300H 2016

Ferdy

Hoort erbij
7 apr 2021
39
32
18
Eén van de 2 achteruitrij lampjes doet het niet meer. Even gekeken of ik t zelf kan oplossen maar lijkt alsof ik de halve auto moet demonteren.
Iemand tips of beter even langs de dealer?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik ben niet bekend genoeg met de IS300h, maar ik vermoed dat er achter de kofferklep een zwart dopje in de rand van de lamp unit zit die je eraf kan wippen. Daaronder een bout die je los kan draaien en vervolgens de volledige lamp losklikken (naar je toe trekken)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik zou me, voordat je naar de dealer rijdt, er eerst van overtuigen dat je 2 achteruitrijlampen hebt, ik heb er ook maar 1 achterop de IS en volgens mij is dat redelijk gebruikelijk...... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
De andere kant, die het niet doet, is waarschijnlijk je mistlamp. Check dat inderdaad even voordat je naar de garage rijdt
 

Ferdy

Hoort erbij
7 apr 2021
39
32
18
Dank allemaal! Ik wist niet dat de mistlamp was. Ik durfde toch echt te zweren dat ik bij achteruitrijden weleens beiden aan heb zien gaan via spiegeling van een winkelraam....of dat raam moet dubbelglas geweest zijn :p:p
Ik ga nog even verder neuzen.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Dank allemaal! Ik wist niet dat de mistlamp was. Ik durfde toch echt te zweren dat ik bij achteruitrijden weleens beiden aan heb zien gaan via spiegeling van een winkelraam....of dat raam moet dubbelglas geweest zijn :p:p
Ik ga nog even verder neuzen.
Ff terug naar de winkel, kijken of je ook 2 mistlampen hebt 😛
 
  • Leuk
Waarderingen: Ferdy

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Ja, zoals iedereen hier al bevestigd heeft...met gevaar voor eigen leven heeft mijn vrouw het gecheckt terwijl ik vervaarlijk geluidloos gasgevend 'm in zijn achteruit had ; in onze 2016 ook slechts 1 lampje (dwz rijtje ledjes).
mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09