Trekhaak CT200h

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
54
25
18
Beste CT-bezitters,
De trekhaak onder mijn auto heb ik aangeschaft bij de Lexus-dealer en vervolgens gemonteerd volgens de instructies, dus alle moeren en bouten vastgedraaid met het juiste moment.
Ik vervoer er 2 electrische fietsen op (zonder de accu’s) en dat zou volgens de specificaties van de fietsendrager (Pro User Diamant SG2) en de trekhaak moeten kunnen.
Mijn ervaring is echter dat de het hele spul behoorlijk zwabbert tijdens het rijden. In tegenstelling tot wat ik bij veel andere auto’s zie waarbij de fietsen en fietsendrager als het ware vastgelast lijken te zijn aan het voertuig.
Ik heb de indruk dat de trekhaak/kogel van de CT te licht zijn uitgevoerd voor deze last. Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring en/of een oplossing?
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
825
1
422
63
Ik begin me dan ook af te vragen of de carrosserie/het chassis waar de trekhaak aan gemonteerd zit bij een CT dan stevig genoeg is… Misschien is de kogel of de volledige trekhaak zelf dan wel goed genoeg qua stevigheid, maar zijn de montagepunten in de CT daadwerkelijk berekend/zodanig uitgevoerd dat je met de beste trekhaak voor een CT en de meest stabiele fietsendrager nog steeds wat beweging overhoudt t.o.v. de RAV4?

Ik volg dit met interesse omdat ik binnenkort (binnen een jaar) een fietsendrager wil aanschaffen. De trekhaak moet nog gemonteerd worden op òf de IS250 òf de Polo 6R. We willen er dan een aanschaffen waar drie e-bikes op kunnen. En dan moet ie wel zo stabiel als een huis zijn 😇
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik begin me dan ook af te vragen of de carrosserie/het chassis waar de trekhaak aan gemonteerd zit bij een CT dan stevig genoeg is… Misschien is de kogel of de volledige trekhaak zelf dan wel goed genoeg qua stevigheid, maar zijn de montagepunten in de CT daadwerkelijk berekend/zodanig uitgevoerd dat je met de beste trekhaak voor een CT en de meest stabiele fietsendrager nog steeds wat beweging overhoudt t.o.v. de RAV4?

Ik volg dit met interesse omdat ik binnenkort (binnen een jaar) een fietsendrager wil aanschaffen. De trekhaak moet nog gemonteerd worden op òf de IS250 òf de Polo 6R. We willen er dan een aanschaffen waar drie e-bikes op kunnen. En dan moet ie wel zo stabiel als een huis zijn 😇
ik heb zelf een demontabele trekhaak op de IS250, naast dat ik het persoonlijk een waardeloze bedoeling vind dat zo'n ding afneembaar is, geeft het ding geen krimp! niet met aanhanger, niet met caravan, en ook niet met fietsendrager. (en dan heb ik het nog over zo'n rete ouderwetse twinny load oud model uit de 20e eeuw)

veel mensen vinden een trekhaak afbreuk doen aan het uiterlijk van een auto, maar zelf laat ik het ding toch 24/7 zitten.
dan heb ik dus liever een vaste, dan een afneembare.
Het ''afneemmechanisme'' zit ook nog eens lekker in de weg soms, nu zullen ze daar inmiddels wel op doorontwikkeld zijn, maar als ik nog eens kon kiezen zou ik zeker een vaste nemen.

(3 fietsen achterop een polo? maar goed dat die geen achterwielaandrijving heeft anders maak je de hele tijd wheelies :ROFLMAO:)
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik begin me dan ook af te vragen of de carrosserie/het chassis waar de trekhaak aan gemonteerd zit bij een CT dan stevig genoeg is… Misschien is de kogel of de volledige trekhaak zelf dan wel goed genoeg qua stevigheid, maar zijn de montagepunten in de CT daadwerkelijk berekend/zodanig uitgevoerd dat je met de beste trekhaak voor een CT en de meest stabiele fietsendrager nog steeds wat beweging overhoudt t.o.v. de RAV4?

Ik volg dit met interesse omdat ik binnenkort (binnen een jaar) een fietsendrager wil aanschaffen. De trekhaak moet nog gemonteerd worden op òf de IS250 òf de Polo 6R. We willen er dan een aanschaffen waar drie e-bikes op kunnen. En dan moet ie wel zo stabiel als een huis zijn 😇
Misschien dat ik je kan interesseren in mijn Toyota/Lexus fietsdrager?
 

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
54
25
18
Vroegaahh waren er adapters die je op die kogel met rand kon zetten zodat er een normale drager of dissel op kon, ik heb ze eigenlijk nooit meer gezien. Die kogel met rand moest er voor zorgen dat je inderdaad geen aanhanger of iets dergelijks ging trekken met de auto die eraan vast zat....en die trekhaken zullen derhalve wellicht iets lichter uitgevoerd zijn, zou me niks verbazen.
Ik ken de adapters niet, maar de trekhaakkogel dvoor de CT200H was uitgevoerd met een opgelast randje, zodat er alleen een fietsendrager op kon en geen aanhangerkoppeling. De meeste fietsendragers zijn berkend op dit randje, met uitzondering natuurlijk van de drager die ik gekocht had 😏. Ik heb het randje eraf geslepen en de kogel opnieuw gespoten. Dus daar moet je eventueel ook nog rekening mee houden bij de aanschaf van een fietsendrager voor een CT 😅.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter