600h 0f 460

Henny

Heel actief
2 apr 2010
979
60
28
Tja dan zit je voor het luxe-probleem ; zal ik een 600h of een 460 kopen
wat zou u doen ? en waarom ?

• Leuk
Waarderingen: ChrisLas
600h, van alle filmpjes die ik gezien heb schijnt de kwaliteit van de 600h het hoogst te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Henny
Qua luxe en opties zal het weinig verschil maken. Een president uitvoering is natuurlijk helemaal top.

Ooit maakte ik een testrit in een 600h en de acceleratie was voor mij verbluffend. Zeker in combinatie met de CVT, dat ding blééf maar gaan.

Dus voornamelijk wat dat betreft mijn keuze in 2022 voor een 600h, toevallig een L-versie ook, en de president uitvoering met de befaamde Ottoman stoel maar in de praktijk wordt deze sporadisch gebruikt. Wel leuk.

Mark Levinson was voor mij een must maar die zit denk ik in alle LS460's / LS600h's? Formidabel geluid.

Nadeel tov de 460: grootte van de kofferbak. De 600h heeft daar het accupakket liggen. Evenwel redden wij het qua bagage om 3,5 week op vakantie te gaan naar Italië met vijf personen dus waar een wil is, is een weg.

Nog geen seconde spijt gehad van deze aanschaf.

Woon je in het noorden? Voel je vrij om eens langs te komen.

Bedankt voor de reacties , ik ben er nog niet helemaal uit maar zo te lezen zal het waarschijnlijk wel een 600h worden, moet trouwens eerst mijn trike verkopen anders is er geen plek in mijn garage

Wilcom, gaan is geen denk ik 😉

Zelf heb ik voor een 460 gekozen omdat ik juist geen hybride wil, en ik een caravan moet kunnen trekken.
Daarbij kan ik niet echt aan de cvt bak wennen.
het liefst had in de 5.0v8 met een 8 traps aut gezien in 2wd. in een GS of LS

• Leuk
Waarderingen: Henny
Bekend met het YouTube kanaal The Car Care Nut?
Er zijn twee filmpjes over de 460. Deze:

En deze:

Ik kan zo snel niet een specifiek filmpje van dat kanaal over de 600h vinden.

• Leuk
Waarderingen: wilcom2005
Ik ken die filmpjes, ik hecht daar geen waarde aan.
Zo is er over elke auto wel iets vervelends te vinden.
In de USA rijden er erg veel, dus gaan er ook wel wat kapot.
Onderhoud is behoud.
De Lexus dealer/monteur vertelde me over kapotte cvt en hybride accu s bij de 600h.
Het onderstel is ongeveer gelijk, dus af en toe een draagarm en misschien een luchtveerpoot kapot.
Soms moet je geluk hebben, ik weet iig van BMW dat ze zeker kapot gaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henny, D43m0n en Higgie
Ik heb negen jaar geleden een kleine poll gedaan op CL, uitkomst was dat de 460 veel meer verkocht is in de VS:

1735534661349.png

Idd logisch dus dat de LS 460 meer problemen lijkt te hebben.
De LS 600h was onbetaalbaar in de VS, reken op bijna het dubbele van de LS 460. Hier in Nederland was de 600h "betaalbaar" doordat we een berg korting kregen op de BPM (CO2 uitstoot is lager)

Link en nog een link

• Leuk
Waarderingen: Henny, Bobusa en D43m0n
Tja dan zit je voor het luxe-probleem ; zal ik een 600h of een 460 kopen
wat zou u doen ? en waarom ?
Ik heb geen persoonlijke ervaring met beide, wel met een GS 450h gen 4.

Ik zou echter om een aantal redenen voor de 600h kiezen. Ten eerste is deze nieuwer en dus waarschijnlijk voorzien van diverse voorzieningen die we nu "onmisbaar" achten en in de 460 nog niet beschikbaar waren. De 600h is ook voorzien van een CVT, hetgeen voor mij beslist bij een dergelijk comfortvehikel hoort. Samen met het hybride deel maakt de CVT bovendien een duidelijk lager brandstofverbruik mogelijk, bij een gewichtige auto ook niet onbelangrijk. Tenslotte de leeftijd. De productie van de 460 is al langer gestaakt en dat kan de verkrijgbaarheid van vervangingsonderdelen hebben beinvloed. Bij een Lexus gaat bij normaal onderhoud niet veel kapot, maar op den duur zal er toch wel eens iets vervangen moeten worden. De beschikbaarheid van onderdelen zal bij de 600h groter zijn dan bij de 460.

Ook als de aan te schaffen auto wordt ingezet als "daily driver" zou ik voor de 600h gaan, als de auto alleen op zonnige dagen over een vorstvrije en droge weg af en toe wordt uitgelaten, kan een 460 met mogelijk een wat geringere betrouwbaarheid ook prima voldoen.

In feite zijn het algemene opmerkingen: het aanschaffen van een "bejaarde" auto zal een grotere onderhouds- en onderdelenbehoefte kennen dan een nieuw model, onderdelen zullen met verstrijken van de jaren minder beschikbaar zijn. Niet erg, maar wel een punt van overweging.

Prima overwegingen hierboven. Wat ik nog toe kan voegen is dat de hybrideaccu een beperkte levensduur heeft. Het is moeilijk in te schatten hoe lang ze meegaan en in NL zijn relatief weinig meldingen van overleden hybrideaccus. Echter zijn er bij steeds meer bedrijven mogelijkheden om het accupakket te laten vervangen, waaronder Peterman in Enschede. Ik zelf maak me daar ook totaal geen zorgen om en de 600h rijdt zoveel fijner dan een 460 waardoor ik blij ben met mijn keuze. Je zou kunnen overwegen om een zo laat mogelijk model te kiezen. Als je de spindelgrill niet mooi vindt staan er nog een aantal te koop tussen 2010-2013. Deze modellen reeks heeft moderne infotainment en USB. V.w.b. betrouwbaarheid zijn naast de hybrideaccus de luchtschokbrekers, draagarmen van de wielophanging, remkrachtverdeler (complex en duur) en ML versterker een (mogelijk) probleem. Echter rij ik nu bijna 4 jaar in mijn 2011 en heb als enige (bekend) probleem een rammel in de voorste luchtschokbrekers gehad, die zijn onder garantie in 2021`vervangen door Louwman den Haag. Zorg dus dat je een exemplaar krijgt met een lage KM stand en liefst eentje die binnen gestald is geweest. Kijk bv naar de koplampen, zijn deze vergeeld dan is het een buitenstaander geweest. ook de buitenzijde rubbers van het schuifdak kunnen verdroogt zijn wat wijst op veel buiten staan.
Mocht je nog vragen hebben of een proefrit willen kun je in inmiddels in Groningen maar evt. ook in twente terecht ;)

Bekend met het YouTube kanaal The Car Care Nut?
Er zijn twee filmpjes over de 460. Deze:

En deze:

Ik kan zo snel niet een specifiek filmpje van dat kanaal over de 600h vinden.
Het enige wat de CCN hiermee wil zeggen is dat als deze reparaties nodig zijn dat dit extreem in de papieren kan gaan lopen. Je koopt een LS en de daarbij horende hoge prijzen van onderdelen en reparatie. Ik denk dat sommingen (te) vlug deze video's hebben gezien en wellicht een verkeerde conclusie hebben getrokken.

Ik heb 4 jaar een LS460 President (2007) gereden en rijd nu inmiddels ruim 3 jaar in een LS600hL President (eveneens 2007).

Voor mij geen spoortje twijfel, de 600hL is met afstand de fijnste van de twee.

Naast de door andere LS eigenaren al gemelde voor/nadelen,die ik onderschrijf, zou ik nog willen noemen: de hybride versie is vooral zoveel STILLER . Vanzelfsprekend bij volledig electrisch rijden op lage snelheden, maar met name ook bij accelereren. Het gaat allemaal zo moeiteloos en soepel. Het motorgeluid van de 460 heb ik, komende van de onvolprezen voorgangers LS400 en LS430, als rauw en luidruchtig ervaren. Eigenlijk LS onwaardig.

Over de betrouwbaarheid kan ik kort zijn. Mijn 460 liet mij geregeld ernstig in de steek en heeft mij vele duizenden euros aan reparaties gekost. Niet alleen de algemeen bekende problemen zoals luchtvering en draagarmen deden zich voor. Ook dynamo, startmotor, radiateur (2x), airco, stuurhuis, waterpomp moesten worden vervangen. Waarschijnlijk domme pech.

De 600hL (inmiddels 220.000 op de teller) is tot dusver probleemvrij gebleken. Slechts regulier onderhoud, banden, olie en remmen. Draagarmen zijn vermoedelijk binnenkort wel aan de beurt want ik hoor af en toe iets rommelen in het verre vooronder.

De 600hL (inmiddels 220.000 op de teller) is tot dusver probleemvrij gebleken. Slechts regulier onderhoud, banden, olie en remmen. Draagarmen zijn vermoedelijk binnenkort wel aan de beurt want ik hoor af en toe iets rommelen in het verre vooronder.
Dat is best netjes met 220k en orginele draagarmen (?). Ja, en nu de makkelijke keuze voor een opvolger: die is er niet! :cool:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Henny en Higgie
Dat is best netjes met 220k en orginele draagarmen (?). Ja, en nu de makkelijke keuze voor een opvolger: die is er niet! :cool:
Hoop er nog een jaar of 4-5 in te mogen rijden. Maar inderdaad, wat dan? Misschien lukt het tzt nog om een late 2016-2017 te bemachtigen. Of anders een gebruikte LM met hoge zit🤔

Dit zijn machtige wagens en top dat we hier ook de nodige praktijkervaringen kunnen lezen.
Wat ik er van leer: koop deze wagens niet van je laatste centen, maar geniet er van en begrijp dat er kosten aan verbonden zijn.
Helemaal mee eens, maar mijn motto is: Hobby's mogen geld kosten van 😉

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dat begint steeds meer een dingetje te worden. Ik rijd nu met veel plezier in een NX, maar de GS was voor mij de perfecte metgezel geweest! Bijna onubtanium, een mooie GS helaas. Tenzij je een lange poos op jacht gaat.

Dat begint steeds meer een dingetje te worden. Ik rijd nu met veel plezier in een NX, maar de GS was voor mij de perfecte metgezel geweest! Bijna onubtanium, een mooie GS helaas. Tenzij je een lange poos op jacht gaat.
Er zijn wel een aantal GS-en te koop, maar het kan best wel lang duren voordat je een exemplaar tegen komt dat aan je wensen t.a.v. km stand, uitrusting en kleur voldoet. Ik had destijds verwacht dat het aanbod wat zou stijgen nadat de geupdate 2016 versie beschikbaar kwam, maar dat bleek niet het geval en de prijzen van gebruikte GS gen 4 auto's liep alleen maar op. Ik heb zelf ook 1,5 jaar gezocht naar een exemplaar dat niet grijs was met zwart interieur.

Uiteindelijk heb ik een exemplaar op de kop getikt met een bescheiden kmstand. Als ik die tzt ga vervangen door een geupdate versie zou ik niet schrikken van een 250.000 km exemplaar. Weliswaar bestaat de kans dat er binnen korte tijd iets vervangen moet worden, maar daarna kun je nog jaren verder. De eerste tien jaar na einde productie zullen onderdelen waarschijnlijk nog wel beschikbaar zijn. Daarna krijg je mogelijk, zeker bij behoefte aan carosseriedelen, dat die niet meer beschikbaar zijn, en zul je je met onderdelen van een sloopbedrijf moeten behelpen. Als je de auto gebruikt als "daily driver" is dat best wel lastig.

Eigenlijk zou je niet moeten aarzelen als er een exemplaar beschikbaar komt met een aantrekkelijke specificatie en prijs. Dat kan echter lang duren, exclusiviteit is zowel aantrekkelijk als lastig bij vervanging...

Hartstikke tof zo'n GS, maar @Henny wilt een LS.
Beide LS-en zijn geweldige wagens, ik heb nooit in de 460 gereden dus daar kan ik niet over oordelen.
Mijn 10 cent:
Neem een 600h, dan kun je tegen de buurman zeggen dat je een vijfliter vee-acht hebt, klinkt cooler dan 4.6 v8. Plus je kunt zeggen dat je ultrazuinig en milieuvriendelijk rijdt met je hybride. (Snapt de buurman toch niet.)
Indien je het niet nodig hebt koop iig géén LWB maar een SWB, ik heb één keer in een LWB gereden nadat ik mijn oude iniepienie kleine SWB al geruime tijd had, en het stuurt niet lekker, je moet veel draaien om scherpe bochten te nemen, ik merkte dat meteen. (503cm SWB, en 518cm LWB)