SC430

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

BertIS250C

Hoort erbij
25 mrt 2023
42
81
18
Goedemorgen Lexus liefhebbers

Nadat ik de IS250 Cabrio vorig jaar heb ingeruild op mijn huidige RX uit 2017 begon het toch weer te kriebelen om open te rijden. Vandaag is het dan zover we gaan vanmiddag
onze SC430 halen uit 2004 met 70000 km ervaring. Na een korte proefrit en hoe de algehele staat van de auto verkeert was de beslissing
IMG_7057.jpeg
snel genomen. Nu kijken of deze wagen net zo goed bevalt als de IS cabrio. Foto's volgen zsm. Ik hoop hier mede SC rijders te leren kennen over hoe jullie ervaring is met deze auto met V8.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Echt een ontzettend fijne auto de SC430. Vandaag lekker mee naar kantoor :)

Ik ken die kriebels. Mijn eerste auto wat ook een cabrio. Ieder voorjaar dat ik hem niet meer had voelde ik de behoefte om met dak open te rijden, dus een aantal jaar geleden een SC430 gekocht.

Gefeliciteerd! Echt een ontzettend fijne auto de SC430. Vandaag lekker mee naar kantoor :)

Ik ken die kriebels. Mijn eerste auto wat ook een cabrio. Ieder voorjaar dat ik hem niet meer had voelde ik de behoefte om met dak open te rijden, dus een aantal jaar geleden een SC430 gekocht.
Blij te horen van een andere eigenaar dat de auto goed bevalt. Je leest vaak dat het het allemaal net niet is. Maar als lexus liefhebber wil ik het toch zelf gaan ervaren

Je leest vaak dat het het allemaal net niet is
Dat ligt aan de context denk ik.
Ik gebruik hem (voornamelijk) om met lekker weer mee te toeren, maar zou hem liever niet als daily willen. Dat komt niet omdat de SC geen fijne auto is, maar de GS is gewoon nog fijner en praktischer.

Gefeliciteerd met de aanschaf. Heb je hem naast de RX of is de RX ingeruild? Ik ben uiteraard benieuwd naar de foto's.

Gefeliciteerd met de aanschaf. Heb je hem naast de RX of is de RX ingeruild? Ik ben uiteraard benieuwd naar de foto's.
Dankjewel. Nee naast de RX we gebruiken hem wel echt als tweede auto even zien of we in de winter ook gaan rijden of lekker warm binnen zetten en dan een Yaris oid voor de winter als tweede auto

• Leuk
Waarderingen: Johno
Dat ligt aan de context denk ik.
Ik gebruik hem (voornamelijk) om met lekker weer mee te toeren, maar zou hem liever niet als daily willen. Dat komt niet omdat de SC geen fijne auto is, maar de GS is gewoon nog fijner en praktischer.
Ja snap ik. Wij hebben hem ook naast de RX. Even zien hoe we er in de winter mee om gaan. Of gewoon gebruiken of lekker warm binnen zetten

Gefeliciteerd met deze mooie SC! Ik heb al jaren een MX-5, best wel het andere uiterste bij een dakloze auto. Op heel veel vlakken. Soms, heel soms denk ik wel eens aan een SC. Ik toer ook met die MX-5, daarom denk ik dat een SC onverslaanbaar is op dat vlak. Maar ik wil ook wel eens lekker dat ding de bochten in smijten en rotondes en drempels nemen zonder af te remmen 😇 . Ik denk dat een SC zich daar net niet voor leent 😅

• Leuk
Waarderingen: BertIS250C
Gefeliciteerd met deze mooie SC! Ik heb al jaren een MX-5, best wel het andere uiterste bij een dakloze auto. Op heel veel vlakken. Soms, heel soms denk ik wel eens aan een SC. Ik toer ook met die MX-5, daarom denk ik dat een SC onverslaanbaar is op dat vlak. Maar ik wil ook wel eens lekker dat ding de bochten in smijten en rotondes en drempels nemen zonder af te remmen 😇 . Ik denk dat een SC zich daar net niet voor leent 😅
Ik denk (maar geen ervaring) dat een MX-5 meer een gooi en smijt autootje is c.q. kan zijn en de SC meer een comfortabele cruiser.
Voor de MX-5 is ook meer (tunings)spul te krijgen.
Onderhoud van een MX-5 is ook makkelijker zelf te doen (mogelijk afhankelijk van de uitvoering/bouwjaar), én wat meer betaalbaar vermoed ik zo :cool:

Als ik zou mogen kiezen dan zou ik denk ik als 2e autootje (funcar) eerder voor een MX-5 kiezen, vanwege bovenstaande. En die dus een beetje 'aanpassen'.
Al heb ik totaal geen ervaring met een SC dus ik kan er erg naast zitten :oops:
De comfortabele cruiser heb ik al (de IS) :LOL:

De SC is qua looks zeker wel mooier!

De IS kun je ook lekker mee gooien en smijten. Sportstand en de pook in de S stand en genieten maar. 😎
Geloof ik gelijk (want RWD) maar daar ben ik toch heel wat zuiniger op.
En volgens mij (ergens gelezen) dat je er niet echt mee kan driften. Wellicht als je 'm vol gas extreem dwars gooit e.d. maar dat ga ik niet proberen, zeker niet op de openbare weg.

edit: heb vroeger wel eens een grip&slip training van de ANWB op het circuit van Lelystad gedaan (met mijn Audi quattro). Was erg interessant én leuk!
Zou dat iets voor wat forumleden zijn (al is dit topic daar niet de juiste plek voor maar het schiet me nu even te binnen).

Laatst bewerkt:
Driften met de LS 600h :ROFLMAO:
Zal met zo'n slee best een uitdaging worden denk ik :LOL:

Maar met die grip&slip training ga je niet (opzettelijk) driften, het is meer voertuigcontrole als je in een slip komt, of je achterkant opeens uitbreekt.
Ik vond het (althans toen) leerzaam.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Haha nee driften kun je er inderdaad niet mee, blokkeert dat VSC/TRC, mede om het hybridesysteem te beschermen, maar volgens mij is dat ook een beetje Toyota eigen.. Je kunt dat VSC/TRC-systeem wel uitschakelen, maar als de auto slip opmerkt schakelt hij toch alles weer in.

Maar verder is het een geweldige SportSedan om even lekker over de weg te blazen en vlot bochtjes en rotondes pakken! Uiteraard enkel wanneer de situatie het toelaat. ;-)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en quattrootje
Proficiat met de aankoop! Ziet er een keurig exemplaartje uit. De komende tijd ideaal weer om hem buiten te halen en met het open dak te rijden. De velgen vind ik ietswat minder staan, maar tegelijkertijd hebben ze iets unieks. Tof!

• Leuk
Waarderingen: BertIS250C