Hulp nodig bij navigatie update 2017 RX450!

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

ZonderZout

Hoort erbij
24 jun 2020
27
35
13
Hi,

Ik probeer mijn navigatiesysteem te updaten, zodat ik gebruik kan maken van de Connected Services, want dat geeft bij poging tot inloggen nu steeds error ID=195. Ik heb het idee dat services vernieuwd of verhuisd zijn, maar ook alle pogingen via Mijn Lexus portalen komen op gebroken links en niet bestaande handleidingen uit.
Het is echt een zooitje.

Ik heb uiteindelijk een bestandje kunnen downloaden, maar dat leest ie niet in als herkenbare update. Waarschijnlijk niet voor de RX.

Wie heeft er hier nog meer een RX van 2017 en welke versie van de software hebben jullie erop staan? Ik heb bijvoorbeeld dit staan, maar kan er nergens iets over vinden of dat nu de laatste is of niet.

1000058364.jpg

Dat de kaarten niet de nieuwste zijn is me bekend, daarvoor hou ik me ook aanbevolen voor een linkje van het een of ander.
Daar heb ik nu versie: 02-36-50 (2016-04-0)

Die Connected Services heb je geen update voor nodig. Wat wel een feit is, is dat het een circuswerk is om in te loggen. Met Odido blokkeert het bijvoorbeeld.
Je hebt je ''Mijn Lexus ID'' en wachtwoord nodig, te vinden in je account op lexus.nl.
Overigens is het vrijwel nutteloos..... Toyota Motor Europe heeft alles uitgefaseerd, Connected Services zijn eigenlijk dood. Live Traffic is offline, evenals benzineprijzen etc.. Google Search kun je al meer dan een jaar niet meer 'kopen'. Als ik een tip mag geven: bouw een telefoonhouder in of bouw een Android Auto/Apple Carplay systeem in. De ingebouwde Lexus infotainment gaat je veel frustraties geven en levert niets meer op. Je kunt enkel Street View en Parking nog gebruiken. De vraag is voor hoelang....

Ik was in de veronderstelling dat connected services pas bij latere modellen echt zinvol is geworden.

Ik ben overigens positief verrast door het infotainmentsysteem van mijn RX uit 2019, een hele verbetering ten opzichte van het infotainmentsysteem van mijn verder schitterende Lexus NX uit 2014.

Met name ook dat die zelf met alternatieve routes komt wanneer het op de geplande route heel druk is. Ik mis Google maps eigenlijk niet zo. Daarbij valt me op dat Google maps minder goed functioneert voor wat betreft omleidingen dan een aantal jaar geleden is mijn indruk. Het grote voordeel ivan Google maps s natuurlijk wel dat je altijd de actuele wegen hebt en dat normaliter ook tijdelijke wegafsluitingen bekend zijn bij Google.

Verder zou ik updates altijd via Lexus doen maar dat is iets persoonlijks,. Ik wil gewoon dat alles goed werkt, daarom heb ik ook een Lexus en ga ik er niet zelf aan prutsen.

Als ik in de gelegenheid ben zal ik later nog wel even een foto maken van mijn softwareversie.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Jammer van je ervaringen. Ik had connected services in mijn IS300h hiervoor en het werkte wel maar alles erg matig. Het was wat mij betreft een aanfluiting.
Ik snap je voorkeur voor het Lexus navigatie systeem boven Google Maps e.d. Ikzelf heb die voorkeur ook, met name wat Google maps minder goed heeft is de melding en beheer van POI's. Heerlijk om heel duidelijk de aankomende benzinestations te zien op de snelweg en alle restaurants en parkeergelegenheden in de buurt. Ik kan het GROM systeem inbouwen maar vindt dat ik daar niets mee opschiet want ik gebruik Google Maps niet veel, behalve bij noodzaak via de telefoon in de houder.

Met mijn CT200H uit 2017 ben ik ook flink bezig gekregen het een en ander werkend te krijgen. Tot nu toe niet gelukt. Binnenkort wat rustiger en dan ga ik het nog eens proberen. Vooral handig als die verkeersinfo kan downloaden.
Wat betreft de update voor de navigatie, die kon ik downloaden op de Lexus site nadat ik mijn auto daar geregistreerd had. Ik moest dit bestand uitpakken en op een correct geformatteerde usb stick zetten, dit werkte hier prima.
Kaartupdate werkt met een Micro SD bij mij, en heb ik ook probleemloos kunnen updaten naar volgens mij de nieuwste verkrijgbare versie.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Hi,

Ik probeer mijn navigatiesysteem te updaten, zodat ik gebruik kan maken van de Connected Services, want dat geeft bij poging tot inloggen nu steeds error ID=195. Ik heb het idee dat services vernieuwd of verhuisd zijn, maar ook alle pogingen via Mijn Lexus portalen komen op gebroken links en niet bestaande handleidingen uit.
Het is echt een zooitje.

Ik heb uiteindelijk een bestandje kunnen downloaden, maar dat leest ie niet in als herkenbare update. Waarschijnlijk niet voor de RX.

Wie heeft er hier nog meer een RX van 2017 en welke versie van de software hebben jullie erop staan? Ik heb bijvoorbeeld dit staan, maar kan er nergens iets over vinden of dat nu de laatste is of niet.

Bekijk bijlage 183630

Dat de kaarten niet de nieuwste zijn is me bekend, daarvoor hou ik me ook aanbevolen voor een linkje van het een of ander.
Daar heb ik nu versie: 02-36-50 (2016-04-0)
Is dit een
Optie?

Wij proberen het niet eens meer, wij gebruiken android auto en dat gaat bijna altijd perfect.

Files, vertragend verkeer enz. enz. het wordt bijna altijd op tijd weergegeven, en alternatieve routes idem dito.
Wel heb je af en toe dat je een file inrijd en dat de alternatieve routes niet meer beschikbaar zijn omdat je dat punt om de route nog te wijzigen net voorbij bent.

Nergens anders last van, behalve in het file festijn Duitsland overigens.

Die Connected Services heb je geen update voor nodig. Wat wel een feit is, is dat het een circuswerk is om in te loggen. Met Odido blokkeert het bijvoorbeeld.
Je hebt je ''Mijn Lexus ID'' en wachtwoord nodig, te vinden in je account op lexus.nl.
Overigens is het vrijwel nutteloos..... Toyota Motor Europe heeft alles uitgefaseerd, Connected Services zijn eigenlijk dood. Live Traffic is offline, evenals benzineprijzen etc.. Google Search kun je al meer dan een jaar niet meer 'kopen'. Als ik een tip mag geven: bouw een telefoonhouder in of bouw een Android Auto/Apple Carplay systeem in. De ingebouwde Lexus infotainment gaat je veel frustraties geven en levert niets meer op. Je kunt enkel Street View en Parking nog gebruiken. De vraag is voor hoelang....
Het lukt me niet om in te loggen. Ik krijg error id=195 met het Lexus id en wachtwoord van mijn lexus account.
De diensten kon ik allemaal nog wel voor gratis aanschaffen via de e store, maar ik krijg ze dus niet op de auto.

Met mijn CT200H uit 2017 ben ik ook flink bezig gekregen het een en ander werkend te krijgen. Tot nu toe niet gelukt. Binnenkort wat rustiger en dan ga ik het nog eens proberen. Vooral handig als die verkeersinfo kan downloaden.
Wat betreft de update voor de navigatie, die kon ik downloaden op de Lexus site nadat ik mijn auto daar geregistreerd had. Ik moest dit bestand uitpakken en op een correct geformatteerde usb stick zetten, dit werkte hier prima.
Kaartupdate werkt met een Micro SD bij mij, en heb ik ook probleemloos kunnen updaten naar volgens mij de nieuwste verkrijgbare versie.
Ook een 2017 CT hier, met vers SD kaartje. Inloggen lukt niet maar ik heb wel verkeersinformatie? Snap het zelf ook niet. Mobiel zit ik bij KPN.

Wij gebruiken eigenlijk niet anders dan de Lexus navigatie en het werkt super.

Hi,

Het is echt een zooitje.

Hi,

Heb je deze wel Lexus ook al aangemeld op jouw account op Lexus.nl?

Ook een 2017 CT hier, met vers SD kaartje. Inloggen lukt niet maar ik heb wel verkeersinformatie? Snap het zelf ook niet. Mobiel zit ik bij KPN.

Wij gebruiken eigenlijk niet anders dan de Lexus navigatie en het werkt super.
Verkeersinfo komt via RDS van radiozenders.
Tenminste, die kreeg ik zelfs al op onze Prius in 2019 of daaromtrent.

• Leuk
Waarderingen: bni
Heb je deze wel Lexus ook al aangemeld op jouw account op Lexus.nl?
Ja, ik wist alleen niet zeker of het nu generatie 1 of 2 van die premium nav was. Maar het apparaat ID werd herkend en staat erbij.

Inloggen lukt echter nog steeds niet in de auto, ook een korter ID en wachtwoord geprobeerd.

Voor de zekerheid:

Je hebt wel bluetooth tethering of een wifi hotspot aanstaan op de telefoon. En daarnaast in de auto gekozen voor de juiste optie?

Verkeersinfo komt via RDS van radiozenders.
Tenminste, die kreeg ik zelfs al op onze Prius in 2019 of daaromtrent.
Klopt, het loopt via RDS of voor al lopende live traffic abonnementen (dus als je dit al hebt of de vorige eigenaar dit aangeschaft heeft) kan het via internet.
Nieuwe abonnementen worden niet meer aangeboden, helaas..

Voor de zekerheid:

Je hebt wel bluetooth tethering of een wifi hotspot aanstaan op de telefoon. En daarnaast in de auto gekozen voor de juiste optie?
Ja, zowel via bluetooth als via hotpot als via de wifi thuis geprobeerd, maar steeds die ID=195 melding.

Kan er niets over vinden, wat op zich al gemiste kans is als de foutmeldingen toch al nummertjes hebben.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Ja die foutcodes zijn helaas onvertaalbaar.. Dealers en Louwman Nederland hebben ook 0,0 idee.

Zelf heb ik heel wat gedoe gehad en uiteindelijk zelf ontdekt en opgelost.

Welke provider heb je? ID=0 en 01 zijn wachtwoord of gebruikersnaam onjuist. Dus ID=195 klinkt alszijnde geen verbinding (internet). Heb je wellicht al eens geprobeerd de auto dichtbij huis te parkeren en via de wifi verbinding van thuis online te komen? Een andere mogelijkheid is kijken of het lukt via de telefoon van een gezinslid, familie of kennis.

Even een update van mijn kant. Nieuwe telefoon aangeschaft, dus opnieuw bluetooth pairen met de 2017 CT200H met nav. Oude telefoon gewist. Pairen ging snel en zonder problemen. Hij ziet nu ook mijn contactenlijst van de telefoon, was bij de vorige telefoon niet. Gegevensaccount ook opnieuw gedaan, username en password ingevoerd. Kon niet verbinden en net zoals boven ook hier weer code 195 foutmelding. Even in de telefoon wat zitten zoeken en bleek datacommunicatie/hotspot via bluetooth uit te staan op mijn telefoon. Aangezet en foutmelding 195 is verdwenen.
Helaas ben ik verder niet gekomen. Bij openen van zaken als Street view en parking zegt die nu dat ik daar geen toegang toe heb en moet inloggen in mijn lexus account op internet. Daar staan al die abonnementen gewoon geactiveerd tot en met volgend jaar. Ik kan niet zien of die de verkeersinfo gewoon via RDS binnenhaald of via de telefoon, maar daar staat iig wel wat. Zoals verschillende forumleden hierboven reeds aangaven ga ik er maar verder geen energie insteken. Had een kleine hoop dat het met een nieuwe telefoon wel zou lukken maar helaas. Iig weer even in de auto gezeten:cool:

• Leuk
Waarderingen: snorlax, bni en Lexus4me