- 29 jun 2025
- 4
- 0
- 1
Ik ben al bijna tien jaar een trouwe klant van Louwman Lexus Den Haag en heb altijd gezworen bij Louwman's zogenaamde Red Carpet Service. Helaas heeft mijn laatste service-ervaring mij ervan overtuigd dat de dealer is veranderd in een winstgerichte, klantonvriendelijke machine die wordt gerund door incompetente monteurs en egoïstische managers.
Hier volgt een overzicht van wat er is gebeurd:
Bij voorbaat dank.
Hier volgt een overzicht van wat er is gebeurd:
- Aangeschafte service: 195.000 km-beurt voor mijn Lexus IS 300h F SPORT uit 2014.
- Datum/locatie: 10-20 februari 2025 bij Louwman Lexus Den Haag.
- Teruggekomen met:
- Nieuw TPMS-waarschuwingslampje (brandde niet toen ik binnenreed).
- Zoemend geluid uit het linkervoorwiel → werkplaatsmanager noemt het later “waarschijnlijk een structureel defect”.
- Gebroken beloften: Louwman stemde ermee in (17 maart) om beide problemen te verhelpen, maar annuleerde vervolgens de afspraak en stuurde de factuur van € 687,95 naar een incassobureau.
- Opgenomen telefoongesprek (20 mei): vertegenwoordiger van Louwman zegt tijdens een verhit telefoongesprek: “We annuleren de hele factuur.” Toch werd de incassoprocedure voortgezet.
- Laatste nieuws: juridische afdeling annuleert uiteindelijk de factuur schriftelijk (27 juni), maar weigert het door hen veroorzaakte TPMS-probleem te verhelpen. Ik heb hen tot 9 juli de tijd gegeven om toe te zeggen, voordat ik een klacht indien bij BOVAG Bemiddeling.
- Veiligheid: rijden zonder werkend TPMS = risico op klapband. UNECE Reg 141 zegt dat 20% te lage bandenspanning een waarschuwing moet activeren → dat doet het bij mij niet.
- Klantenservice in vrije val: Louwman behandelde klanten vroeger goed, maar nu behandelen ze je als een geldautomaat.
Bij voorbaat dank.