Nieuw hier.

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Mark#B

Nieuw hier
4 jul 2025
5
9
3
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Na ruim 19 jaar Mercedes te hebben gereden ben ik toe aan iets anders. Heb eigenlijk altijd al wel interesse gehad in het merk Lexus maar heb om 1 of andere reden nam ik nooit de stap om van Merk te wisselen. Maar nu ik de E klasse (wat een bodemloze put werd )verkocht heb ga ik nu toch echt overstappen. Naar wat voor Lexus ben ik op zoek? Aangezien het puur voor de hobby gaat worden ben ik gefocust op de LS430 en de GS300/GS430 van de 3e generatie. Het aanbod van enigzins nette LS430 ers vrij klein dus grote kans dat het alsnog een GS gaat worden. Misschien heeft hier iemand er wel 1 die in de weg staat😜
Iig lijkt het me leuk om hier rond te neuzen ,te leren en te genieten van andermans passie voor z'n wagen 👍🏻

Welkom hier. Ik kom van hetzelfde 'nest'. Ook zo'n 20 jaar voornamelijk Mercedes gereden. ML, C, E, G. Zowel diesels als amg's. Als je in de hobby zoekt naar garageklussen en problemen fixen moet je bij MB blijven :). Als je hobby is om lekker te rijden zit je hier wel goed.
Wil je naar GS/LS om het gevoel en comfort dat de E- klasse heeft?

• Leuk
Waarderingen: Mark#B
Welkom op het forum. Succes met de zoektocht naar een waardig vervanger van de Mercedes. Ik ben benieuwd welke het gaat worden. Vooral ook wat proefritjes maken om het lekker te ervaren zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Welkom hier. Ik kom van hetzelfde 'nest'. Ook zo'n 20 jaar voornamelijk Mercedes gereden. ML, C, E, G. Zowel diesels als amg's. Als je in de hobby zoekt naar garageklussen en problemen fixen moet je bij MB blijven :). Als je hobby is om lekker te rijden zit je hier wel goed.
Wil je naar GS/LS om het gevoel en comfort dat de E- klasse heeft?
Niet perse. Meer omdat ik dit altijd al de mooiste modellen heb gevonden. Ja ik ben een echte sedan man haha. En ja de eindeloze problemen ,defecten en garage bezoeken ben ik wel redelijk zat nu. En dan te bedenken dat ik toen ik m'n rijbewijs destijds haalde bijna een 1e gen GS gekocht had😜

Welkom bij de club. Bedenk wel dat het aanschaffen van een al geruime tijd uit productie zijnd model zijn bijzonderheden kent. Ten eerste missen ze uiteraard een aantal voorzieningen die inmiddels in de meest basic nieuwe automodellen al ruimschoots voorhanden zijn. Daar laat zich echter prima mee leven. Wat lastiger is, is de onderdelenvoorziening. Die zal bij auto's waarvan de productie 12 jaar of meer geleden is gestopt, mogelijk problematisch zijn. Voor een typische "hobbyauto" is dat minder hinderlijk dan bij een "daily driver", maar ik zou (als het budget dat toestaat) toch eerder gaan voor een model van de voorlaatste generatie (en niet ouder).

Welkom hier. Ik hoop dat je met "puur voor de hobby" niet een auto bedoeld om aan de kunnen sleutelen, want zeker de modellen die je noemt zij oerdegelijk.

En naast een LS of GS is het wellicht interessant om ook eens naar een ES te kijken?
ES is wel heel iets anders. En een NL auto is een hele andere generatie en prijscategorie

• Leuk
Welkom hier. Ik hoop dat je met "puur voor de hobby" niet een auto bedoeld om aan de kunnen sleutelen, want zeker de modellen die je noemt zij oerdegelijk.

ES is wel heel iets anders. En een NL auto is een hele andere generatie en prijscategorie
Las dat de interesse uitging naar een sedan, vandaar.
En toen ik mij verdiepte in Lexus, werd ik een beetje draaierig van de afkortingen.
UX, GS, etc.
😀

Sleutelen? Haha ja evt andere velgen en kleine cosmetische dingetjes. Het zal meer touren en poetsen worden bij mij

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en quattrootje

nog eentje met 4 ton erop (is niet erg heeft de mijne ook bijna, en loopt nog zo goed als nieuw)

• Leuk
Welkom! Als je een sedan mooi vind, valt een coupé dan ook in de smaak? Ken je de SC? Of je nu de 1e generatie of 2e generatie hebt, beiden hebben een V8. En een uitstekende reputatie. In Nederland zie ik geen SC400 (1e generatie) te koop staan, in Duitsland wel een paar. De SC430 (2e generatie) is in Nederland wel te vinden maar die prijzen liggen wat hoger, vermoedelijk omdat ze niet meer afschrijven.

• Leuk

nog eentje met 4 ton erop (is niet erg heeft de mijne ook bijna, en loopt nog zo goed als nieuw)
Ik denk met deze auto's altijd in mijl. 250k mijl is voor een Europese Lexus geen enkel probleem mits goed onderhouden uiteraard. In de USA doen ze het ook vaak probleemloos.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
En naast een LS of GS is het wellicht interessant om ook eens naar een ES te kijken?
Zijn mooie wagens
Welkom! Als je een sedan mooi vind, valt een coupé dan ook in de smaak? Ken je de SC? Of je nu de 1e generatie of 2e generatie hebt, beiden hebben een V8. En een uitstekende reputatie. In Nederland zie ik geen SC400 (1e generatie) te koop staan, in Duitsland wel een paar. De SC430 (2e generatie) is in Nederland wel te vinden maar die prijzen liggen wat hoger, vermoedelijk omdat ze niet meer afschrijven.
Coupés zijn zeker mijn ding. Heb in het verleden een hele nette mercedes clk gehad. Maar aangezien ik inmiddels een kleine versie van mijzelf heb rondlopen ga ik toch voor de ruimte die een sedan biedt.