Van een Prius naar een IS300h

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Heerlijk op vakantie in Duitsland. Da's met de IS toch wel een stuk relaxter dan met de Prius: veel meer rust in de auto en veel meer power in het heuvelachtige landschap.

Af en toe even genieten van het uitzicht
20250712_153718.jpg

En daarna weer door met de volgende serie hairpins. Die zijn toch wel genieten hoor! :LOL:
20250712_154308.jpg

Heel veel plezier met je nieuwe auto, ook wij zijn na altijd 2 Toyota gehad te hebben nu beiden met pensioen een ook nu een Lexus (UX) alles is een fractie beter en kwalitatief even mooier bij de Lexus.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Wij hebben jaren geleden ook een parelmoer witte IS gehad, maar dan de F-sport.

Ooit kwam ik terug op een parkeerplaats bij de auto en er zat rechtsvoor schade aan, er zat rode lak op de auto en wat schaafwonden, ik baalde natuurlijk enorm.
Thuis meteen weg proberen te poetsen en de rode verf verdween als sneeuw voor de zon, maar de krassen niet.
Het was middenin de zomer en tijdens onze vakantie in Slovenië zag mijn vrouw me nogal bedachtzaam om de auto heen lopen.
"Is er wat?" vroeg ze, ik zeg "ja die krassen zijn helemaal weg", er blijkt dus af fabriek een zelf reparerend vermogen in dat Parelmoer te zitten.

Heel bijzonder.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
...alles is een fractie beter en kwalitatief even mooier bij de Lexus.
Haal dat 'fractie' maar weg 😄
Nou ging men volgens mijn bescheiden mening bij een Prius wel aardig ver in het zorgen voor minder gewicht en daarmee een zo optimaal mogelijke efficiëntie van het geheel.
Ik heb er geen ervaring mee maar ik vermoed dat een Avensis of Corrola een betere isolatie en dikker plaatstaal heeft.

De Prius, en dan met name de PHEV, was erg goed in wat ie moest doen (zuinig zijn) maar je moest er wel wat concessies voor doen. Daar ben ik nu achter, het verschil tussen een Prius en een Lexus is, in mijn ogen, echt wel heel flink.

Ik ben best wel een autoliefhebber maar vond de Prius prima want kwalitatief goed en lekker zuinig. Ik schaamde me niet voor het hebben van een Prius maar ik realiseerde me terdege dat het niet de meest tot de verbeelding sprekende auto was.
Nu we een tijdje in de IS rijden merken we de verschillen. M'n vrouw vind 'm ook zeker beter rijden en ik merk dat ik het 'echte' autorijden wel gemist heb. Dit voelt weer als een echte rijdersauto, de rijbeleving is bij mij weer terug, elke rit is weer genieten. Het comfort, de luxe maar vooral de rust in de auto.
Nu op de langere ritten door Duitsland merken we vooral die rust. Het rijden is veel minder intensief: de Prius maakte gewoon veel meer herrie (het bekende 'geloei'), zeker boven de 100km/u. Om maar te zwijgen als ie een stevige heuvel op moest.
De IS doet dat gewoon. Tuurlijk hoor je de motor als ie moet werken maar dat is zeker niet meer storend.

Resumé: we genieten er elke keer weer van! 🥰

Mijn neefje heeft een Auris touring sport , dus de station uitvoering.
Ik vind dat toch geen verkeerde auto om met te rijden/in te reizen.
Heeft volgens mij dezelfde aandrijving als de CT200h.

Even snel van Oostenrijk naar Nederland (gangetje van 140 km/h) loopt die 1:17.