Alle NX onderwerpen bekeken, maar er is geen onderwerp dat direct aansluit bij mijn vraag.
Ik rij een Lexus NX 450H+ Luxury van maart 2025 en vind de auto erg stug; elke oneffenheid in de weg komt hard binnen.
Het dashboard toont voor alle 4 banden koud 2,7 bar. In de handleiding staat: 235/60R18 103H 2,3 bar en in de deurstijl staat ook: 2,3 bar.
Vervolgens de dealer gevraagd waarom de bandenspanning op 2,7 bar is gesteld.
Zijn reactie:
De spanning van 2,7 bar waarmee uw Lexus NX is afgeleverd, komt overeen met de fabrieksvoorschriften zoals vermeld in de handleiding en op de sticker in de deurstijl. Dit is de aanbevolen spanning in koude toestand.
DAT KLOPT DUS NIET.
In andere NX-topics zie ik bandenspanningen van 2,2 tot 3,4 bar.
Zijn er meer NX-rijders die de spanning verlaagd hebben naar ca. 2,3 bar?
Als ik de spanning verlaag van 2,7 bar naar 2,3 bar moet dan de waarschuwings-instelling in het dashboard (het inleren) aangepast worden?
Groet,
Huubj
Ik rij een Lexus NX 450H+ Luxury van maart 2025 en vind de auto erg stug; elke oneffenheid in de weg komt hard binnen.
Het dashboard toont voor alle 4 banden koud 2,7 bar. In de handleiding staat: 235/60R18 103H 2,3 bar en in de deurstijl staat ook: 2,3 bar.
Vervolgens de dealer gevraagd waarom de bandenspanning op 2,7 bar is gesteld.
Zijn reactie:
De spanning van 2,7 bar waarmee uw Lexus NX is afgeleverd, komt overeen met de fabrieksvoorschriften zoals vermeld in de handleiding en op de sticker in de deurstijl. Dit is de aanbevolen spanning in koude toestand.
DAT KLOPT DUS NIET.
In andere NX-topics zie ik bandenspanningen van 2,2 tot 3,4 bar.
Zijn er meer NX-rijders die de spanning verlaagd hebben naar ca. 2,3 bar?
Als ik de spanning verlaag van 2,7 bar naar 2,3 bar moet dan de waarschuwings-instelling in het dashboard (het inleren) aangepast worden?
Groet,
Huubj