dakkoffer RX450H gen.3.

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Rayminidas

Actief
30 okt 2024
195
230
43
Vorig jaar een reis voorbereid naar zuid-west Frankrijk. Drie weken en we houden van luxe, dus veel zooi mee en de Skoda Fabia trok regelmatig met de trekhaak (althans met het stopcontact) groeven in het asfalt. Behalve dat de vakantie grotendeels verregend is, bleek IK ook nog de halve tent vergeten in te pakken:eek:. Maar dat terzijde.
Dit jaar dus voor het eerst met de RX naar zonnige oorden, we weten nog niet waar naartoe, en we willen graag weer zo'n beetje hetzelfde meenemen als vorig jaar. De RX is langer, breder en hoger dan de Fabia. Bri is sceptisch wat betreft de hoeveelheid bagage die in de RX kan. Ik denk dat het allemal prima past. Van de Skoda trok ik altijd de complete achterbank eruit, 15 minuten werk. Dat zie ik mij met de RX niet doen, dus enkel de rugleuning van de achterbank neerklappen, Tussen de voor en achterstoelen zat de Skoda vol met klein spul, dat kan nu niet ivm de ventilatie van de hybride accu. Kortom het zou zomaar kunnen zijn dat er alsnog een dakkoffer op moet. Hier gaan twee weekendtassen met kleding is, twee Exped matten en slaapzakken. Overigens zitten er zit geen rails op de RX.
Maar buiten dat, ben ik bang dat ik er helemaal niet bij kan komen!! Ik gebruik -om het dak te wassen- nu al een twee sports trapje. Dan kom ik tot het halve dak. Met koffer erbij zit de rand van de koffer nog eens 30 a 35cm hoger....

Ben ik nu de enige die overweegt een dakkoffer te monteren? Zijn er mensen die dat al doen en hoe dan?? :unsure::geek:

Bijlagen

• IMG_2228.jpg
    IMG_2228.jpg
    979,1 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Qua ruimte hebben wij geen dakkoffer nodig. Maar ik heb wel overwogen om een dakdragers te monteren op de dakrails. Echter omdat ik ook een panoramadak heb is dat niet mogelijk. In elk geval niet met een originele Lexus dakdragers.

Ik heb er een dakkoffer op. Nodig omdat we:
1: altijd meer meenemen dan we nodig hebben
2: ook als we weinig inpakken ik mijn kitespullen/snowboardspullen etc mee wil nemen….
Heb wel dakrails. Daar gewone Thule dakdragers op en daar een Thule box op die aan beide kanten open kan.heb een open dak maar dat schuift in het dak en daar kunnen dus gewoon dragers boven. Ik gebruik de instap/dorpels van de auto om er bij te komen en voor het monteren een IKEA dingetje om op te staan…..ben 1.85….

Ik heb er een dakkoffer op. Nodig omdat we:
1: altijd meer meenemen dan we nodig hebben
2: ook als we weinig inpakken ik mijn kitespullen/snowboardspullen etc mee wil nemen….
Heb wel dakrails. Daar gewone Thule dakdragers op en daar een Thule box op die aan beide kanten open kan.heb een open dak maar dat schuift in het dak en daar kunnen dus gewoon dragers boven. Ik gebruik de instap/dorpels van de auto om er bij te komen en voor het monteren een IKEA dingetje om op te staan…..ben 1.85….
Thanks!
Ik ben een cm of vier korter. Heel herkenbaar dat je meer meeneemt dan nodig😃. We gaan binnenkort eerst eens proefpakken. Koelkast, tafel, kast, drie pakkets tent, stoelen, etc. Denk dat ik op voorhand ga kijken naar passende dakrails. Mijn RX heeft bevestigingspunten waar nu een rubber kapje overheen zit. Dak schuift idd ‘in de wagen’.

• Haha
Waarderingen: Johno
€1200,- (bijna 400(!!) voor originele dakdragers en 800 voor de koffer) verder en 500 liter extra bagage. Ik heb 2 jonge kinderen (2,5 en 9 maanden) dus alle ruimte hard nodig met de zooi die meegaat.

Ik ga gewoon op de dorpels staan om spullen erin te doen. Er zitten ook van die straps bij om de deksel omlaag te trekken. Gaat allemaal prima, geen krukje nodig!

PXL_20250714_105016851.jpg

Laatst bewerkt:
€1200,- (bijna 400(!!) voor originele dakdragers en 800 voor de koffer) verder en 500 liter extra bagage. Ik heb 2 jonge kinderen (2,5 en 9 maanden) dus alle ruimte hard nodig met de zooi die meegaat.

Ik ga gewoon op de dorpels staan om spullen erin te doen. Er zitten ook van die straps bij om de deksel omlaag te trekken. Gaat allemaal prima, geen krukje nodig!

Bekijk bijlage 183843
geweldige info, dankjewel. Ik ga daar niet bijkomen, dus voor mij een trapje oid. Maar dakdragers zonder dakrails? Oke, ga ik mij in verdiepen. Koffer is er gelukkig al.

geweldige info, dankjewel. Ik ga daar niet bijkomen, dus voor mij een trapje oid. Maar dakdragers zonder dakrails? Oke, ga ik mij in verdiepen. Koffer is er gelukkig al.
Ik heb de dakdragers vorige maand bij de Lexus dealer gekocht (besteld).

Dezelfde staan nu op marktplaats, ik zou toeslaan:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-d...8318335-dakdragers-voor-auto-s-zonder-dakrail

Origineelnummer staat op de factuur op de foto's als je daarover iets wilt opzoeken.

Ik heb de dakdragers vorige maand bij de Lexus dealer gekocht (besteld).

Dezelfde staan nu op marktplaats, ik zou toeslaan:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-d...8318335-dakdragers-voor-auto-s-zonder-dakrail

Origineelnummer staat op de factuur op de foto's als je daarover iets wilt opzoeken.
Heb bericht gestuurd, dankjewel voor de tip
Het is idd voor het faceliftmodel. Klopt het dat de carrosserie onveranderd is gebleven? Dus dat de dragers dan ook op mijn pre facelift passen?

Heb bericht gestuurd, dankjewel voor de tip
Het is idd voor het faceliftmodel. Klopt het dat de carrosserie onveranderd is gebleven? Dus dat de dragers dan ook op mijn pre facelift passen?
In de tekst staat 2011. Het onderdeelnummer komt overeen met de set die ik heb gekocht. Mijn auto is uit 2011 en ook van voor de facelift, evenals die van jou. Facelift is vanaf 2012.

In de tekst staat 2011. Het onderdeelnummer komt overeen met de set die ik heb gekocht. Mijn auto is uit 2011 en ook van voor de facelift, evenals die van jou. Facelift is vanaf 2012.
top, thanks, aangegeven dat ik ze wil overnemen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PimF