dakkoffer RX450H gen.3.

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Dit jaar dus voor het eerst met de RX naar zonnige oorden, we weten nog niet waar naartoe, en we willen graag weer zo'n beetje hetzelfde meenemen als vorig jaar. De RX is langer, breder en hoger dan de Fabia. Bri is sceptisch wat betreft de hoeveelheid bagage die in de RX kan. Ik denk dat het allemal prima past. Van de Skoda trok ik altijd de complete achterbank eruit, 15 minuten werk. Dat zie ik mij met de RX niet doen, dus enkel de rugleuning van de achterbank neerklappen, Tussen de voor en achterstoelen zat de Skoda vol met klein spul, dat kan nu niet ivm de ventilatie van de hybride accu. Kortom het zou zomaar kunnen zijn dat er alsnog een dakkoffer op moet.
Gisterenmiddag maar eens een proef-inpak gedaan in het kader van kennis opdoen, gevoel krijgen wat in de RX past.

NOU DAT WAS ONTLUISTEREND 😱

In de Skoda Fabia past evenveel zooi als in de RX, of andersom. Mijn vader betaalde €17000 voor de Fabia en de eerste eigenaar van mijn RX tikte een ton af…… Nu vergelijk ik appels met peren natuurlijk, maar voor mijn gevoel is -eigenlijk was- de buik van de RX huge. Behalve de achterbank gebruikte ik ook de ruimte van het reservewiel. Een volwaardig wiel.

Even relativeren:
Vroeger, in onze verkeringstijd, had ik alleen de BMW R100RT en daar reden we samen op door o.a. Zuid Frankrijk, gedurende 4 weken. Dat wat we bij ons hadden, hadden we ook echt nodig. Zucht…..

Ik denk dat we maar eens kritisch naar de bagage moeten kijken en als het echt niet anders kan, dan de dakkoffer erop en klein trapje meenemen.

Bijlagen

• IMG_7070.jpeg
    IMG_7070.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 9
  • IMG_7074.jpeg
    IMG_7074.jpeg
    2 MB · Weergaven: 9
  • Haha
Waarderingen: Higgie
Hahaha.. Zooi meenemen die je niet gaat gebruiken, ik ken dat.
Hagelslag, kaas en aardappelen hebben ze ook in het buitenland hoor! En heb je wel 17 paar schoenen nodig? :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas