Apple CarPlay

PH1977

Nieuw hier
26 aug 2025
11
31
13
Ik wil hier geen reclame maken, maar voor de liefhebbers wel laten weten dat Apple CarPlay wel echt goed kan werken in een IS300h.
Vanmiddag door de jongens van CarOptions de boel laten inbouwen in Elburg (Car Care Center). Zeer netjes gedaan en het werkt fantastisch. Start automatisch op met Apple CarPlay en met een lange druk op de menu knop ben je weer in het Lexus menu. Alles is origineel gebleven en bellen gaat ook prima. Tevens is de radio (FM en DAB) gewoon te beluisteren wanneer Google Maps oid in beeld is. Je schakelt desgewenst zo weer terug naar het systeem van Lexus zelf. Overigens kan ik alles met de muis selecteren.
En wat mij opvalt is dat het geluid beter is geworden wanneer ik audio stream. Geen idee hoe dat exact kan.
Ben er erg blij mee. En ik hoop dat dit anderen een bevestiging kan geven.
Hierbij wat foto’s.
Oh, vorige week ook de ramen achter laten tinten. šŸ˜Ž
Wat een fijne wagen!

IMG_3030.jpeg
IMG_3031.jpeg
IMG_2864.jpeg
IMG_2860.jpeg

Laatst bewerkt:
Ziet er tof uit!! Ik heb in m’n RX een VLine systeem. Dat gebruikt het normale scherm. Dit ziet eruit alsof er een extra scherm ingebouwd is klopt dat? Enneh, quanta Costa? Ciao!

Ziet er tof uit!! Ik heb in m’n RX een VLine systeem. Dat gebruikt het normale scherm. Dit ziet eruit alsof er een extra scherm ingebouwd is klopt dat? Enneh, quanta Costa? Ciao!
Hoi! Dit is die van CarOptions. Is ook het oorspronkelijke scherm. Mooi hĆØ? ā˜ŗļø
Kostte me 500 ex montage.
Maar het werkt als een tierelier. Goed weekend!

Ik heb wat jaren een Vline gehad (in mijn huidige RX en de vorige). Sinds kort ben ik over naar de CarPlayBox.

Hoewel deze CarPlayBox prima werkt liep ik toch tegen een aantal tegenvallers aan. (verschilt natuurlijk wel pet model)
  • Volgende/vorige track werkt niet op stuurwiel
  • Geen terug knop (dat is ze reden dat ik een hekel heb aan iOS, geen consistente "terug")
  • De menu-knop triggert zowel "home" in Android Auto als op het OEM systeem (lijkt me een bug). Je moet daarna dus terug naar "audio" om de CarPlayBox terug te krijgen
  • Force feedback is actief op de joystick-bediening, hierdoor wordt de muis constant naar links of rechtsboven geduwd
  • De GS heeft een splits een (links de CarPlayBox en recht nog een stukje OEM). Als ik het OEM deel bedien is de muisaanwijzer tegelijkertijd ook actief op de CarPlayBox, waardoor je willekeurige acties erop zit uit te voeren
  • De muisaanwijzer komt niet helemaal tot de rechterkant van het scherm, hierdoor zijn sommige apps niet/moeilijk te bedienen
  • Kabels zijn heel kort, hierdoor is het kastje lastig weg te werken
Verder werkt het prima, maar dit viel me allemaal al op tijdens montage/inrichten wat me tegenvalt tov de Vline.

Belangrijk verschil met de Vline is natuurlijk ook dat de Vline volledig Android is (met daarnaast ook Carplay en Android Auto). Maar die Android is vrij verouderd en die gebruikte ik al niet meer. Ik gebruik een zogeheten Aibox om alsnog volledig Android te hebben.

Heb je al deze tegenvallers al eens voorgelegd aan de heren van CarOptions? Mijn ervaring is dat ze prettig oplossingsgericht denken om tekortkomingen te verbeteren of op te lossen. Waar ze niet heel erg (zeg maar niet) in uitblinken is proactief communiceren als er updates zijn of iets dergelijks, je moet er wel steeds zelf achteraan.
Ik had echt een aantal hele vervelende dingen met die CarPlaybox in de NX, zó vervelend dat ik er eigenlijk wel klaar mee was na ruim een jaar geklooi wat steeds erger werd. Toen ik contact opnam met ze en er een afspraak kwam om in Bleiswijk langs te gaan werd er op de dag van de afspraak zonder discussie (klein beetje maar) een nieuwe versie ingebouwd, veel stabieler, heel fijn, geen geklooi meer. En ik moet zeggen, het lijkt wel alsof de verbinding met de nieuwe iPhone en iOS 26 nog stabieler en sneller is......(y)

Heb je al deze tegenvallers al eens voorgelegd aan de heren van CarOptions? Mijn ervaring is dat ze prettig oplossingsgericht denken om tekortkomingen te verbeteren of op te lossen. Waar ze niet heel erg (zeg maar niet) in uitblinken is proactief communiceren als er updates zijn of iets dergelijks
Ik heb het ze al voorgelegd vorige week. Vooralsnog geen reactie

Ik heb wat jaren een Vline gehad (in mijn huidige RX en de vorige). Sinds kort ben ik over naar de CarPlayBox.
Ik dacht eerst dat je tekst uit een ander bericht had gekopieerd ipv als quote toegevoegd šŸ˜‡
  • Volgende/vorige track werkt niet op stuurwiel
  • Geen terug knop (dat is ze reden dat ik een hekel heb aan iOS, geen consistente "terug")
  • De menu-knop triggert zowel "home" in Android Auto als op het OEM systeem (lijkt me een bug). Je moet daarna dus terug naar "audio" om de CarPlayBox terug te krijgen
  • Force feedback is actief op de joystick-bediening, hierdoor wordt de muis constant naar links of rechtsboven geduwd
  • De GS heeft een splits een (links de CarPlayBox en recht nog een stukje OEM). Als ik het OEM deel bedien is de muisaanwijzer tegelijkertijd ook actief op de CarPlayBox, waardoor je willekeurige acties erop zit uit te voeren
  • De muisaanwijzer komt niet helemaal tot de rechterkant van het scherm, hierdoor zijn sommige apps niet/moeilijk te bedienen
  • Kabels zijn heel kort, hierdoor is het kastje lastig weg te werken
Als het goed is kun je een dip-switch gebruiken die volgens een (vage) handleiding zou moeten passen bij jouw model van infotainment. Een aantal zaken die je noemt herken ik niet. De handleiding (op papier en online) die ik erbij kreeg heb ik aan de kant geschoven want dat werkte niet (goed).
Ik weet niet in hoeverre het infotainment systeem in de facelift van de 3IS daadwerkelijk verschilt van die in de 4GS maar misschien is een andere dip-switch instelling voldoende? Ik heb namelijk niet een knop die niet werkt zoals omschreven. Zo werken volgende/vorige track zowel op stuurwiel als op de headunit. Play/pause op de headunit werkt ook. Ik gebruik de splitscreen functionaliteit niet dus kan niet zo zeggen wat dit bij mij doet. Ik heb een bruikbaardere handleiding toen gevonden dan die ik van CarOptions kreeg, die heb ik bijgevoegd. Misschien heb je er wat aan?

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: RoelVB en Lexus4me
Ja, daar heb je mij weer... Dit is nu precies de reden waarom ik niet aan zo'n aftermarket Android/Apple unit begin. Te vaak werken ze niet of heb je storingen. Past niet bij een Lexus.

Ja, daar heb je mij weer... Dit is nu precies de reden waarom ik niet aan zo'n aftermarket Android/Apple unit begin. Te vaak werken ze niet of heb je storingen. Past niet bij een Lexus.
image.jpg

Ik vind het wel echt genieten hoor Bob. Enorme upgrade wat mij betreft. Maargoed helemaal eens met de storingen. Als t niet werkt is het enorm vervelend… bij mij werkt ie 95% van de tijd vlekkeloos en is de meerwaarde groter dan de frustratie van de 5% gedoe.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n