De naam Century is al veel langer in gebruik voor een "limousine" waarin de Japanse keizer, enkele hoge ambtenaren, "captains of industry" en topcriminelen zich in Japan verplaatsten.
De oorspronkelijke Centurys zijn min of meer vergelijkbaar met Bentley en Rolls-Royce, maar dan anders. Het interieur was duidelijk Japans: geen leren stoelen maar stoelen bekleed met een of andere stof die warmer aanvoelde aan de keizerlijke billen, geen ordinair zonwering maar gordijntjes van zijde etc.
Het is dus duidelijk een auto die je met chauffeur moetrijden, terwijl je zelf belangrijk zit te zijn op de achterbank.
Hoe je het ding vooruit krijgt met een 3,5 liter motor met wat hulpelektriek is af te wachten. Vroegere modellen waren zeer geschikt om langzaam zeer discreet en comfortabel een naar het plebs wuivend iemand te verplaatsen, maar zeker niet voldoende gemotoriseerd om sneller te rijden dan een huidig 3 cilinder koekblik kan.
Een tegenhanger dus voor de oorspronkelijke Maybachs - maar dan waarschijnlijk ietwat betrouwbaarder. En ja, het is AI, dus het kan ook helemaal verzonnen zijn.
