Century: Toyota’s nieuwe premiummerk boven Lexus

Het blijkt dus mogelijk te zijn.
Een auto nòg verder perfectioneren dan een Lexus.
Ze hebben grote schoenen te vullen daar bij Century.
Geef mij toch de originele, oude Japanse staatslimo maar. Met de enige, ooit in een sedan geleverde, Japanse v12

Tja, als dit zo'n Century gaat worden dan kan de top zijn borst nat maken.
Wel een render en verder hartstikke A.I. maar toch😉

De naam Century is al veel langer in gebruik voor een "limousine" waarin de Japanse keizer, enkele hoge ambtenaren, "captains of industry" en topcriminelen zich in Japan verplaatsten.

De oorspronkelijke Centurys zijn min of meer vergelijkbaar met Bentley en Rolls-Royce, maar dan anders. Het interieur was duidelijk Japans: geen leren stoelen maar stoelen bekleed met een of andere stof die warmer aanvoelde aan de keizerlijke billen, geen ordinair zonwering maar gordijntjes van zijde etc.

Het is dus duidelijk een auto die je met chauffeur moetrijden, terwijl je zelf belangrijk zit te zijn op de achterbank.

Hoe je het ding vooruit krijgt met een 3,5 liter motor met wat hulpelektriek is af te wachten. Vroegere modellen waren zeer geschikt om langzaam zeer discreet en comfortabel een naar het plebs wuivend iemand te verplaatsen, maar zeker niet voldoende gemotoriseerd om sneller te rijden dan een huidig 3 cilinder koekblik kan.

Een tegenhanger dus voor de oorspronkelijke Maybachs - maar dan waarschijnlijk ietwat betrouwbaarder. En ja, het is AI, dus het kan ook helemaal verzonnen zijn.:cool:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Het is dus duidelijk een auto die je met chauffeur moetrijden, terwijl je zelf belangrijk zit te zijn op de achterbank.
Dat is inderdaad vaak het bezwaar wat ik heb tegen de hele luxe auto's, ze zijn meer op de passagiers gericht dan op de chauffeur. Dat, plus het feit dat ik ze nét niet kan betalen, ik kom net 100K tekort...

Ik denk dat Toyota zo langzamerhand wel moest want de Chinezen timmeren stevig aan de weg. Kijk maar eens wat een Xpeng X9 allemaal te bieden heeft, of een Hongqi E-HS9 - al zijn ze van buiten niet bepaald mooi (vooral de Hongqi niet), als je erin zit ben je omringd door luxe. Ik ben benieuwd wat Century daar tegenover gaat stellen.

Jarno