welke winterbanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiku
  • Startdatum Startdatum

wiku

Hoort erbij
19 feb 2019
25
7
3
Nu het eindelijk winter dreigt te worden wordt de bandenwissel weer actueel. Mijn huidige set 17 inch banden heeft zn einde bereikt en ben ik op zoek naar een nieuwe set goede en ook stille winterbanden. Met welk merk winterbanden (225-45-17) ben jij erg tevreden of zou je mij adviseren op mn IS 300h?

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Yokohama TL XL BluEarth Winter V905. Destijds zocht ik naar een stille winterband en dat zijn deze zeker. Er kan wel een verschil in geluidsperceptie zijn tussen de IS en de LS, maar hoe stiller de auto, hoe meer je de banden hoort, dat geldt denk ik ook in dit geval.

• Leuk
Waarderingen: wiku
Ik heb zelf goede ervaring met de Alpin onder een andere auto.
Ik plaats volgende week een set 17inch onder mijn IS. Maar ik ga voor de winter juist voor Michelin CrossClimates. 😏
Zal laten weten hoe stil deze zijn.

• Leuk
Ik heb zelf goede ervaring met de Alpin onder een andere auto.
Ik plaats volgende week een set 17inch onder mijn IS. Maar ik ga voor de winter juist voor Michelin CrossClimates. 😏
Zal laten weten hoe stil deze zijn.
Ik hoor het graag...
Met de huidige winters worden vierseizoenenbanden een steeds aantrekkelijker alternatief.
Ivm met potentiële bezoeken aan de Alpen ⛷️, ga ik nog een rondje winterbanden doen.

Geen idee of en wat het verschil is met de IS. Ik heb net nieuwe Michelin alpin7 onder mijn rx laten zetten. Zijn een stuk stiller dan de oude conti allseasons (op en gecupt…). De oude winterbanden waren vredestein, waren ook prima maar te weinig profiel over. Heb het idee dat de Michelin echt wel stiller is. Grip etc prima, de grenzen zoek ik met de rx niet op :) voor mij was t belangrijk dat het goede banden zijn en als we weer naar de sneeuw gaan we er ook nog wat aan hebben. Dat rechtvaardigde voor mij de wat hogere prijs tov van andere banden. Of ze echt zo veel beter zijn? Geen idee….

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h en wiku
Maar ik ga voor de winter juist voor Michelin CrossClimates
Ik heb de CrossClimates 2 er nu voor het tweede winterseizoen onder zitten. Comfortabel en stil, maar in de regen vind ik ze niet al te best. Op mijn vorige IS had ik Continental WinterContact TS850 zitten. Die waren een stukje beter in de regen. Inmiddels heeft Michelin de CrossClimate 3, in een AutoWeek stond onlangs een test met vierseizoenenbanden, misschien haal je daar nog wat uit?

@wiku zo’n test stond onlangs ook in een AutoWeek voor winterbanden. De conclusie die er bij de test voor vierseizoenenbanden uit kwam is dat deze nieuwste generatie erg dicht bij hun winter- en zomercollega’s kwam. In die test had AutoWeek ook een echte zomer- en winterband als referentie meegenomen.

• Leuk
Ik heb de CrossClimates 2 er nu voor het tweede winterseizoen onder zitten. Comfortabel en stil, maar in de regen vind ik ze niet al te best. Op mijn vorige IS had ik Continental WinterContact TS850 zitten. Die waren een stukje beter in de regen. Inmiddels heeft Michelin de CrossClimate 3, in een AutoWeek stond onlangs een test met vierseizoenenbanden, misschien haal je daar nog wat uit?

@wiku zo’n test stond onlangs ook in een AutoWeek voor winterbanden. De conclusie die er bij de test voor vierseizoenenbanden uit kwam is dat deze nieuwste generatie erg dicht bij hun winter- en zomercollega’s kwam. In die test had AutoWeek ook een echte zomer- en winterband als referentie meegenomen.
Morgen worden de CC3 op de velgen gezet. Zaterdag zet ik ze dan zelf onder de auto. Zondag een rit naar Duitsland en dan kan ik ze ervaren.

• Leuk
Waarderingen: wiku en D43m0n
Not just with my Lexus, but for previous cars as well, always been using Nokian Seasonproofs (All seasons). Currently running 1 225/60 R18 104W (3PMSF)on my NX300H.