welke winterbanden

wiku

Hoort erbij
19 feb 2019
25
6
3
Nu het eindelijk winter dreigt te worden wordt de bandenwissel weer actueel. Mijn huidige set 17 inch banden heeft zn einde bereikt en ben ik op zoek naar een nieuwe set goede en ook stille winterbanden. Met welk merk winterbanden (225-45-17) ben jij erg tevreden of zou je mij adviseren op mn IS 300h?

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Yokohama TL XL BluEarth Winter V905. Destijds zocht ik naar een stille winterband en dat zijn deze zeker. Er kan wel een verschil in geluidsperceptie zijn tussen de IS en de LS, maar hoe stiller de auto, hoe meer je de banden hoort, dat geldt denk ik ook in dit geval.

• Leuk
Waarderingen: wiku
Ik heb zelf goede ervaring met de Alpin onder een andere auto.
Ik plaats volgende week een set 17inch onder mijn IS. Maar ik ga voor de winter juist voor Michelin CrossClimates. 😏
Zal laten weten hoe stil deze zijn.

• Leuk
Waarderingen: wiku
Ik heb zelf goede ervaring met de Alpin onder een andere auto.
Ik plaats volgende week een set 17inch onder mijn IS. Maar ik ga voor de winter juist voor Michelin CrossClimates. 😏
Zal laten weten hoe stil deze zijn.
Ik hoor het graag...
Met de huidige winters worden vierseizoenenbanden een steeds aantrekkelijker alternatief.
Ivm met potentiële bezoeken aan de Alpen ⛷️, ga ik nog een rondje winterbanden doen.

Geen idee of en wat het verschil is met de IS. Ik heb net nieuwe Michelin alpin7 onder mijn rx laten zetten. Zijn een stuk stiller dan de oude conti allseasons (op en gecupt…). De oude winterbanden waren vredestein, waren ook prima maar te weinig profiel over. Heb het idee dat de Michelin echt wel stiller is. Grip etc prima, de grenzen zoek ik met de rx niet op :) voor mij was t belangrijk dat het goede banden zijn en als we weer naar de sneeuw gaan we er ook nog wat aan hebben. Dat rechtvaardigde voor mij de wat hogere prijs tov van andere banden. Of ze echt zo veel beter zijn? Geen idee….