Vervanging lekkende Koplamp RX 450H uit 2016

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
71
11
8
Goedemiddag, een collega heeft en Lexus RX 450 H met een lekkende koplamp.
Hij is hier mee naar Louwman gegaan. Het valt niet onder de garantie en om dit te vervangen kost....minimaal € 3.600,-.
Weet iemand of er nog alternatieve of goedkopere oplossingen voorhanden zijn?

Mijn ervaringen met eBay is dat het over het algemeen betrouwbaar is.
Je zult wel zelf heel goed moeten beoordelen of het de juiste lampunit is. We kunnen lastig een advies geven met de beperkte info van de auto. Heb je een (detail) foto an de huidige koplamp? Welke jaartal en type is de auto?

Bouwjaar 7-2016

Bijlagen

• RonaldLexus.jpg
    RonaldLexus.jpg
    415,7 KB · Weergaven: 15
Zoek eens op partsouq.com met het chassisnummer (VIN). Dan krijg je meer zekerheid welk onderdeel nummer je nodig hebt en of deze dan ook goedkoper geleverd kan worden. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk ook de bijhorende “computer” moet bestellen, want een LED-koplamp met lekkage geeft zeer waarschijnlijk ook problemen met de aansturing van die LED-koplamp.

Zelf vervangen is best te doen, maar die nieuwe computer moet je aanmelden/inlezen in de betreffende auto anders zul je geen groot licht kunnen gebruiken en irrititanter: last houden van een foutmelding…

Als je een beetje een welwillende dealer hebt, wil die vast voor het geldende uurtarief die nieuwe koplamp-computer wel inleren, maar maak eerst maar eens een prijsvergelijking of het zelf bestellen en monteren voordeliger is dan àlles uitbesteden aan de dealer.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dank je voor de heldere en bruikbare uitleg! Collega is bang dat er bij APK keuring iets van gevonden gaat worden. Maar minimaal €3.600,- is natuurlijk in verhouding voor lampvervanging absurd.

Qua APK is het natuurlijk de vraag wat de lekkage inhoudt. Een licht - vaak tijdelijk - condenswaasje, wat het lichtbeeld niet stoort, is geen probleem.
Allemaal druppels of een vijvertje, is natuurlijk wat anders.

Even zoeken op Ovoko rrr. Voor mijn vader zijn Voyager (zelf uit usa geïmporteerd) kon ik ook niet aan het juiste achterlicht komen, maar daar vond ik er enkele!
Gewoon op onderdeelnummer zoeken. Is gebruikt over heel Europa.