UX 250H F Sport 2019

Jeff_A

Nieuw hier
14 jan 2026
7
23
3
Hola,

Mijn naam is Jeff (40 jaar) en ik kom uit Gilze. Mijn eerste auto was een Volvo V40 T4 station uit 1997 en ondanks zijn leeftijd en kilometerstand een fantastische auto. Daarna helaas wat mindere ervaringen gehad met andere auto’s en door een paar miskopen uiteindelijk voor private lease gekozen, vooral om gewoon zorgeloos van A naar B te komen.

Nu hoop ik met deze UX 250H F Sport, met 85.000 kilometer op de teller, een volwassen auto te hebben gekocht waar ik lange tijd plezier van ga hebben. Een mooie mix van comfort, sportiviteit, zuinigheid en degelijkheid. Het plan is om hier zo’n 8 à 10 jaar mee te rijden, met ongeveer 20.000 kilometer per jaar.

De auto zal vooral worden gebruikt voor woon-werkverkeer, maar ook voor ritjes met mijn twee kinderen naar mijn ouders en het ophalen van de kids van de opvang. De langere ritten doen we met de auto van mijn vrouw: een Kia Ceed station uit 2024.

De schoonmaakspullen staan inmiddels klaar en morgen (24 januari) haal ik de auto op. Ik kan niet wachten!

Ik lees graag de topics op dit forum en hoop hier ook actief aan bij te dragen.

Groet!

Bijlagen

• 8e9c6c1c-ac48-4f47-8617-7431d769109e.jpg
    8e9c6c1c-ac48-4f47-8617-7431d769109e.jpg
    457,3 KB · Weergaven: 29
Hoi Jeff, welkom hier!

Mooi verhaal en gefeliciteerd met de UX 250h F Sport, echt een prachtige auto. 8 à 10 jaar rijden komt ook zeker goed.

Ik ben wel benieuwd: hoe ben je uiteindelijk bij Lexus (en specifiek de UX) uitgekomen?
En welke auto’s heb je in de periode na die Volvo gehad, waar die mindere ervaringen vandaan kwamen? Altijd interessant om te lezen wat voor anderen de doorslag geeft om bij Lexus uit te komen.

Veel plezier morgen met het ophalen en alvast heel veel fijne, zorgeloze kilometers gewenst!

• Leuk
Waarderingen: Jeff_A
Hoi Jeff
Hier ook een Jeff :)met 2xf:) afgelopen maart kochten wij ook ook een UX 250H F sport met toen 159k op de teller.
Nu 179K en nog geen dag spijt er van gehad.
Heel veel plezier en ga lekker genieten van je mooie auto.
Groetjes Jeff Huisman

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Jeff_A
Hoi Jeff, welkom hier!

Mooi verhaal en gefeliciteerd met de UX 250h F Sport, echt een prachtige auto. 8 à 10 jaar rijden komt ook zeker goed.

Ik ben wel benieuwd: hoe ben je uiteindelijk bij Lexus (en specifiek de UX) uitgekomen?
En welke auto’s heb je in de periode na die Volvo gehad, waar die mindere ervaringen vandaan kwamen? Altijd interessant om te lezen wat voor anderen de doorslag geeft om bij Lexus uit te komen.

Veel plezier morgen met het ophalen en alvast heel veel fijne, zorgeloze kilometers gewenst!

Bedankt!

Na maandenlang zoeken ben ik uiteindelijk specifiek bij de UX uitgekomen. Een kant van mij zegt: je leeft maar één keer en dan kijk je al snel naar iets als een Audi A5. De andere kant zegt: kies voor wijsheid en verstand.

In mijn familie zijn er een paar echte Toyota-liefhebbers. Zelf vind ik Toyota vaak niet heel spannend, al moet ik zeggen dat de Corolla Touring Sports me toch wel aanspreekt. Lange tijd stonden er meerdere CT200h-modellen in mijn favorieten bij BOVAG. Tijdens het rondkijken en vergelijken online kwam ik steeds vaker de Lexus UX tegen, die regelmatig werd genoemd als de opvolger van de CT200h.

Ik heb in chronologische volgorde na de Volvo V40t4 deze auto’s gehad:
BMW 3 serie coupe,
- Saab 95 2.3 (brandgevaar, verder erg fijne auto)
- Volvo c30 diesel (2011, meteen na een dag pech)
- Mercedes Benz b200 (2014, dak lekkage panorama lamellendak)
- Seat Ibiza (2022)

• Leuk
Waarderingen: NielsWK
Hoi Jeff
Hier ook een Jeff :)met 2xf:) afgelopen maart kochten wij ook ook een UX 250H F sport met toen 159k op de teller.
Nu 179K en nog geen dag spijt er van gehad.
Heel veel plezier en ga lekker genieten van je mooie auto.
Groetjes Jeff Huisman

Kijk, toevallig!
Jullie hebben al aardig wat gereden inmiddels. Een zwarte uitvoering? Heel mooi 👍🏽

Groet!

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Een kant van mij zegt: je leeft maar één keer en dan kijk je al snel naar iets als een Audi A5. De andere kant zegt: kies voor wijsheid en verstand.

al moet ik zeggen dat de Corolla Touring Sports me toch wel aanspreekt.
Ik heb jaren terug ook zo’n yolo-moment gehad door een totaal onnodige en veel te dure Audi A4 V6 TDI te kopen (ik reed amper 17.000km per jaar). Ben blij dat ik het gedaan heb maar nog nooit zoveel geld kwijtgeraakt aan dat kreng. De nodige garantie bijgekocht en dat bleek maar goed ook. En daarna een partij afschrijving moeten incasseren waar ik maar niet te lang bij stilsta…

Dus vanzelfsprekend sprak toen mijn andere kant: ik kocht mijn eerste Lexus. En ik had nog nooit zo’n fijne auto gehad. Dus het kan verkeren; wijsheid en verstand kan ook een zeer fijne auto opleveren!

Ik heb overigens na mijn eerste Lexus serieus een Corolla Touring Sports overwogen. Zo’n heel jong gebruikte 2.0 Hybrid met alles d’rop en d’ran. Maar eenmaal geproefd aan een Lexus, dan smaakt er weinig beter.

Veel plezier en ik voorspel dat jullie voor die langere afstanden vaker de UX pakken ipv de Ceed ;)

Bedankt!

Na maandenlang zoeken ben ik uiteindelijk specifiek bij de UX uitgekomen. Een kant van mij zegt: je leeft maar één keer en dan kijk je al snel naar iets als een Audi A5. De andere kant zegt: kies voor wijsheid en verstand.

In mijn familie zijn er een paar echte Toyota-liefhebbers. Zelf vind ik Toyota vaak niet heel spannend, al moet ik zeggen dat de Corolla Touring Sports me toch wel aanspreekt. Lange tijd stonden er meerdere CT200h-modellen in mijn favorieten bij BOVAG. Tijdens het rondkijken en vergelijken online kwam ik steeds vaker de Lexus UX tegen, die regelmatig werd genoemd als de opvolger van de CT200h.

Ik heb in chronologische volgorde na de Volvo V40t4 deze auto’s gehad:
BMW 3 serie coupe,
- Saab 95 2.3 (brandgevaar, verder erg fijne auto)
- Volvo c30 diesel (2011, meteen na een dag pech)
- Mercedes Benz b200 (2014, dak lekkage panorama lamellendak)
- Seat Ibiza (2022)
Ik heb jarenlang met het idee gespeeld om een Audi A5 aan te schaffen, maar na het horen van meerdere negatieve ervaringen heb ik daar uiteindelijk van afgezien. Vervolgens heb ik enkele jaren een Corolla Touring Sports gereden, zowel met de 1.8 als de 2.0 motor. Een heerlijke auto, maar helaas met opvallend veel rijgeluiden in het interieur. Daarna kwam de Lexus CT200h, die ik met veel plezier reed, tot deze door toedoen van een ander total loss werd verklaard. Uiteindelijk ben ik bij deze GS uitgekomen, en wat een wagen!

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman