- 30 dec 2024
- 16
- 6
- 3
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar gebruik geen Apple Carplay/Android Auto voor het
Bij (oa) de Lexus NX450h+ wordt de onboard navigatie oa gebruikt voor het gebruik van de hybride batterij en dergelijke.Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar gebruik geen Apple Carplay/Android Auto voor het navigeren?
Hoe gaat dat eigenlijk ? Heb geen kennis ik kom van vw tiguan daar kon je via de vw site updatenBij (oa) de Lexus NX450h+ wordt de onboard navigatie oa gebruikt voor het gebruik van de hybride batterij en dergelijke.
Via je account op Lexus.nl kun je in de E-store de kaart updates downloaden en via een USB stick naar je navigatie brengen:Beste leden,
Wie weet hoe ik mijn navigatie kan updaten ? Heb zelf geprobeerd ,maar geeft error aan. Dealer vraagt €180,- voor.
Auto is van 2022 ,zie de bijlage's
Wil graag de laatste versie
Hartelijk dank alvast, ik ga het even uitproberenVia je account op Lexus.nl kun je in de E-store de kaart updates downloaden en via een USB stick naar je navigatie brengen:
lexus.nl/tme?language=nl&country=nl&b2c_env=prod&mylexus-b2c-ui-prod#/
Volgens mij komt die error doordat er geen USB stick met de kaartupdate aangesloten is. Als die er wel is krijg je de error niet en start de update.
Je hebt voor het downloaden wel het 'kaart update ID' en de 'kaart service code' nodig, die vind je bij de navigatie instellingen in je auto onder 'navigatie=kaartupdate'
Overigens is er volgens mij geen draadloze Android Auto voor de (Japanse) NX versies. Ik gebruik hiervoor een AAwireless adaptertje.
Ik heb net even ingelogd op ‘mijn lexus’ met de I-pad, ik zie onderstaande updates staan, 2 stuks dus. Dus als ik jou goed begrijp moet ik inloggen op een pc met een usb stick, dan worden deze updates op de usb gedownload. Dan de update uitvoeren met de usb stick in de auto. Klopt dat en heb je misschien ook een idee hoeveel gb je nodig hebt? Tnx. Gr. JanVia je account op Lexus.nl kun je in de E-store de kaart updates downloaden en via een USB stick naar je navigatie brengen:
Volgens mij komt die error doordat er geen USB stick met de kaartupdate aangesloten is. Als die er wel is krijg je de error niet en start de update.
Je hebt voor het downloaden wel het 'kaart update ID' en de 'kaart service code' nodig, die vind je bij de navigatie instellingen in je auto onder 'navigatie=kaartupdate'
Overigens is er volgens mij geen draadloze Android Auto voor de (Japanse) NX versies. Ik gebruik hiervoor een AAwireless adaptertje.
Ik weet niet hoe groot het bestand is maar je kunt het gewoon downloaden en dan zie je hoe groot het bestand is voordat je het op de USB stick zet.Ik heb net even ingelogd op ‘mijn lexus’ met de I-pad, ik zie onderstaande updates staan, 2 stuks dus. Dus als ik jou goed begrijp moet ik inloggen op een pc met een usb stick, dan worden deze updates op de usb gedownload. Dan de update uitvoeren met de usb stick in de auto. Klopt dat en heb je misschien ook een idee hoeveel gb je nodig hebt? Tnx. Gr. Jan
Moet ik de gedownloade bestand direct op usb zetten ? Of eerst uitpakken ?Via je account op Lexus.nl kun je in de E-store de kaart updates downloaden en via een USB stick naar je navigatie brengen:
Hoe een Lexus kaartupdate wél moet worden voorbereid
Moet je het ZIP‑bestand uitpakken?
Fout die veel mensen maken
Wat wél moet
USB‑stick: welke soort en hoe groot?| Onderdeel | Antwoord |
|---|---|
| Grootte | 16 GB is meestal genoeg, maar 32 GB is veilig |
| Type | Gewone USB‑stick is prima |
| USB‑versie | USB 2.0 of 3.0 maakt niet uit |
| Formatteren | FAT32 (soms exFAT, maar FAT32 werkt het meest betrouwbaar) |
| Naam geven? | Nee, naam maakt niets uit |
Veelgemaakte fouten (en hoe je ze herkent)USB:\LexusMapUpdate\{bestanden}
Wat hij nu waarschijnlijk fout doetDat klinkt alsof hij de map heeft gekopieerd, niet de inhoud van de map.“Heb de map gedownload, daarna heb ik het uitgepakt met WinRAR en zo op usb stick gekopieerd”
Wat hij moet doen (kort en duidelijk)
Extra tip: Kaart Update ID & Service CodeHeb het onair geprobeerd lukt nietVolgens mij gaan navigatie updates , bij de NX on air. Toch?
Ik zou even de kaartinfo in de auto checken en dat vergelijken met wat online te krijgen is. Ik heb mijn NX nu bijna 2 jaar maar heb nog geen OTA kaartupdate gezien terwijl er online wel nieuw spul is.Volgens mij gaan navigatie updates , bij de NX on air. Toch?
Beste, ik heb 32 gb stick geprobeerdEven voor het gemak de hulp van CoPilot (AI) aangroepen:
Hier zit een klassiek Lexus‑navigatie‑updateprobleem achter, en het goede nieuws is: de fout die hij ziet komt bijna altijd door de USB‑structuur, niet door de USB‑stick zelf.
Ik zal het even helder en stap‑voor‑stap uiteen zetten, zodat je dit forumlid precies kunt uitleggen wat wél en niet moet.
Hoe een Lexus kaartupdate wél moet worden voorbereid
1. Downloaden via Lexus E‑Store
Dat deel klopt: via MyLexus → E‑Store → Kaartupdate downloaden.
Je krijgt dan een ZIP‑bestand (soms 10–20 GB).
Ja. Altijd uitpakken.
Moet je het ZIP‑bestand uitpakken?
Maar: de inhoud moet direct op de USB‑stick staan, niet in een extra map.
Fout die veel mensen maken
- ZIP uitpakken → er ontstaat een map → die map kopiëren naar USB
→ Navigatie ziet de update niet.
Wat wél moet
- ZIP uitpakken
- Alle bestanden en mappen die je dan ziet direct in de root van de USB‑stick zetten
(dus niet in een submap).
USB‑stick: welke soort en hoe groot?
Onderdeel Antwoord Grootte 16 GB is meestal genoeg, maar 32 GB is veilig Type Gewone USB‑stick is prima USB‑versie USB 2.0 of 3.0 maakt niet uit Formatteren FAT32 (soms exFAT, maar FAT32 werkt het meest betrouwbaar) Naam geven? Nee, naam maakt niets uit
Veelgemaakte fouten (en hoe je ze herkent)
1. Bestanden staan in een map
Bijv.:
USB:\LexusMapUpdate\{bestanden}
→ Navigatie zegt: Geen update gevonden of Plaats USB‑stick.
2. USB niet FAT32 geformatteerd
Sommige sticks komen als NTFS → Lexus kan dat niet lezen.
3. USB in verkeerde poort
Sommige modellen hebben meerdere USB‑poorten, maar alleen de data‑poort werkt.
Uit jouw beschrijving:
Wat hij nu waarschijnlijk fout doet
Dat klinkt alsof hij de map heeft gekopieerd, niet de inhoud van de map.
→ Dat is precies de fout die 90% van de gebruikers maakt.
Wat hij moet doen (kort en duidelijk)
- USB‑stick FAT32 formatteren.
- ZIP‑bestand uitpakken.
- Alle bestanden en mappen die in de uitgepakte map staan
→ direct op de USB‑stick zetten.- USB in de auto → Navigatie → Kaartupdate → Update starten.
Die heeft hij alleen nodig om de update te downloaden, niet om hem te installeren.
Extra tip: Kaart Update ID & Service Code
Dus als de USB correct is, zou de auto de update gewoon moeten herkennen.
ik heb het Fat32 geformateerdGokje: usb-stick is met NTFS geformatteerd ipv FAT32 of eventueel exFAT?