Update Navigatie Nx 450h

Als ik dat allemaal lees ben ik wel blij dat het bij mij goed gegaan is. Vind het wel een apart verhaal.

Komt inderdaad vaker voor, recent zelf meegemaakt. Tijdens een update zijn toen zowel de navigatie- als multimedia-unit vastgelopen. Kosteloos opgelost: 2 units vervangen en alsnog voorzien van laatste updates.

Ik laat de update maar even voor wat het is. Zo snel zal ik niet verdwalen.
Ik heb het bij de klantenservice gemeld. Als ik bericht terug heb, lees je het hier.

Laatst bewerkt:
Hier ook volgende maand onderhoud 45k Km bij de dealer + enkele zaken ivm terugroepacties. Zal die kaartupdate voor alle zekerheid dan ook maar door de dealer laten uitvoeren.

• Leuk
Waarderingen: Lexy
Als je de mogelijkheid hebt in je Lexus (of Toyota) om Apple car play of Android auto te gebruiken?? Zou ik die update helemaal niet doen.
Mijn navigatie van mijn Lexus heeft de meest recente update *(maar die is al van *(juni 2024) maar de ingebouwde navigatie is zo slecht dat als je het via de telefoon doet met Google maps , Waze, Flitsmeister of TomTom je continu alle files ziet en die navigatie altijd actueel is. En ook veel beter voor 1 a 2 euro per maand TomTom op de telefoon de betaalde versie waarschuwt ook voor flitsers , echt 400% beter.

• Leuk
Waarderingen: Lexy
Als de update (herfst 2025-versie) gratis is (wat ook zo vermeld staat op het Lexus-platform ) zal ik hem laten uitvoeren zodat ik de recentste kaartversie heb, ook al gebruik ik meestal Apple CarPlay en één van de navigatie-apps die op mijn Iphone staan. De ingebouwde kan dan in noodgeval als backup gebruikt worden

Ik had een berichtje naar Lexus klantenservice gestuurd. Hier het antwoord.

Bedankt voor uw bericht. Voor uw Lexus NX (VIN: JTxxxxxxxxxxxxx) is inderdaad de Autumn 2025 Map Database Update beschikbaar in de e‑Store. Deze update kan in principe door de gebruiker zelf worden uitgevoerd via het multimediasysteem.

Omdat een kaart‑ of software‑update een ingrijpend proces kan zijn, raden wij echter altijd aan om dit soort updates door een officiële Lexus‑dealer te laten uitvoeren. De dealer beschikt over de juiste apparatuur en expertise om de update veilig uit te voeren en direct te ondersteunen mocht er tijdens het proces iets niet helemaal goed gaan.

Als je de mogelijkheid hebt in je Lexus (of Toyota) om Apple car play of Android auto te gebruiken?? Zou ik die update helemaal niet doen.
Mijn navigatie van mijn Lexus heeft de meest recente update *(maar die is al van *(juni 2024) maar de ingebouwde navigatie is zo slecht dat als je het via de telefoon doet met Google maps , Waze, Flitsmeister of TomTom je continu alle files ziet en die navigatie altijd actueel is. En ook veel beter voor 1 a 2 euro per maand TomTom op de telefoon de betaalde versie waarschuwt ook voor flitsers , echt 400% beter.
Ik heb een plug in NX en die gebruikt zijn onboard navigatie bv om het batterijgebruik uit te smeren over de hele rit. Dus dat is een reden om de onboard navigatie te gebruiken ipv Google Maps.

Het is helemaal niet moeilijk gewoon de stick op vat 32 formateren, de data er op zetten in de goede sleuf en update uitvoeren wel even een half uurtje de tijd nemen .
Maar ik heb de allernieuwste software voor Lexus er op die navigatie is en blijft kat *(geschreven met een U) .
Gewoon navigeren en muziek doen via carplay of Android auto. Echt tien keer beter.

Ik heb een plug in NX en die gebruikt zijn onboard navigatie bv om het batterijgebruik uit te smeren over de hele rit. Dus dat is een reden om de onboard navigatie te gebruiken ipv Google Maps.
Dat blijft gewoon werken druk op menu en ff naar de settings van de ingebouwde navigatie.
Maar ja ik ben ondanks 68 jaar een redelijke digitale nerd als je het lastig vind laat je het door Lexus / Toyota doen.

Bij mijn vorige auto , Citroën c4 Picasso, was het ook heel eenvoudig. Op een stickie zetten , inpluggen en gaan met die update. Elk jaar een up to date kaart.
Maar als ik hier lees en op het Duitse forum dat de Lexus data is uit 2024. Tja,…… :unsure: dan is het iid Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Bij mijn vorige auto , Citroën c4 Picasso, was het ook heel eenvoudig. Op een stickie zetten , inpluggen en gaan met die update. Elk jaar een up to date kaart.
Maar als ik hier lees en op het Duitse forum dat de Lexus data is uit 2024. Tja,…… :unsure:
De nieuwste Lexus navigatie is inderdaad december 2024 uitgebracht voor Toyota *(RAV4 ,Corolla ,Yaris etc.) En ook nog voor Suzuki Swace *(ook Corolla) en die hebben ze begin 2025 aangepast voor Lexus maar alles is identiek qua navigatie die blijft gewoon K##

Dat blijft gewoon werken druk op menu en ff naar de settings van de ingebouwde navigatie.
Maar ja ik ben ondanks 68 jaar een redelijke digitale nerd als je het lastig vind laat je het door Lexus / Toyota doen.
Jij komt met een opmerking dat je beter Google Maps kunt gebruiken en ik geef 1 reden om dat in de plug in Hybride NIET te doen (dit topic gaat over de plug in NX). Misschien snap je niet helemaal wat ik ermee bedoel.

Daarnast, zo K** vind ik die onboard navigatie in de NX helemaal niet. Is bijna net zo actueel als Google Maps, ook met file en flits meldingen.
Hij is zelfs zo slim om de punten waar je regelmaitg komt en afremt op te slaan zodat je bij adaptive assistance (of hoe dat ook heet) niet eens zelf hoeft te remmen als je bij zo'n punt aankomt. Hij remt dan zelf voor je als je het gas los laat.
Wellicht heb jij in jouw auto een ander soort navigatie.

Laatst bewerkt: