Techstream thuis gebruiken?

D43m0n

Stamgast
10 apr 2013
1.589
1
1.407
113
Wat heb ik nodig als ik Techstream thuis wil gebruiken?
Een licentie voor de software? Een (speciale) kabel waar een hardwarematige licentie in zit?

Is Techstream ergens te downloaden/bestellen tegen betaling?

En als ik dit thuis kan gebruiken, met welke kosten moet ik dan rekening houden?

Je hebt een OBD kabel nodig die compatible is met Techstream (kan je makkelijk vinden bij Chinese webshops).
Ik geloof niet dat je de software als particulier kan aanschaffen, maar op het internet is de software wel te vinden, maar kan wat moeite kosten om een goede/werkende versie te vinden

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Zijn er tips voor een bepaalde OBD-kabel die ik wel of juist niet moet hebben? Ik las ergens dat er mini-varianten zijn die niet alle functionaliteit van Techstream ondersteunen bijvoorbeeld. Zo wil ik ook graag TPMS uit kunnen lezen en aanpassen. Met Carista kan ik dat bijvoorbeeld wel uitlezen en aanpassen. Mijn auto zou twee sets moeten ondersteunen, dit weekend heb ik de wissel gedaan. Na de reset knop ingedrukt te houden ben ik een stukje gaan rijden en daar ging het TPMS-lampje branden. Ik heb vervolgens met Carista gekeken of de nieuwe TPMS-ID’s ook daadwerkelijk gezien worden door de auto, maar nee. Ik vroeg in juni aan de dealer of ze die extra set ID’s wilden toevoegen via Techstream maar ik twijfel of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben… In Carista zie ik alleen “Active tire set Main” erbij staan met maximaal 4 ID’s. Ik vermoed dat Techstream in staat is om het maximale aantal te laten zien inclusief de bewaarde ID’s van beide sets.

Dat kun je inderdaad met Techstream doen. Als particulier kun je via legale wegen geen licentie kopen, maar toen ik een kabel bestelde via AliExpress kreeg ik er een CD-tje bij met de software erop (let op: wel even driedubbel op virussen checken), maar het zou me niets verbazen als ze dit tegenwoordig gewoon met een downloadlink aanbieden als je er eentje bestelt. Je hebt echt een Techstream kabel nodig, maar als je daarop zoekt, vind je al genoeg.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb een kabel besteld, niet de goedkoopste maar wat ik zo her en der lees wordt deze wel aanbevolen omdat ie "alles" zou moeten kunnen uitlezen/coderen maar ook dat ie relatief snel kan communiceren. Ik heb een hekel aan wachten dus zo'n ding mot rap kunnen babbelen met m'n auto :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: robtp09 en Bobusa
Nee, alleen een kabel in een doos. Op de doos stond de website van de fabrikant, daar heb ik de driver kunnen downloaden.

• Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken
Nee, alleen een kabel in een doos. Op de doos stond de website van de fabrikant, daar heb ik de driver kunnen downloaden.
Ik heb een paar jaar terug techstream gekocht bij Amazon en was voor € 38,- klaar, compleet met dongle en al. Ik kan je een techstreamversie mailen (v15) als je wilt via wetransfer.

• Leuk
Waarderingen: deMiene en D43m0n
Dank voor je aanbod. Ik kan gebruik maken van een jongere versie maar ben een beetje voorzichtig met details hier plaatsen 😇

Dank voor je aanbod. Ik kan gebruik maken van een jongere versie maar ben een beetje voorzichtig met details hier plaatsen 😇
Hallo, weet je ook of het met deze dongle en software mogelijk is om de achterbank en passagierstoel melding (bij het verlaten van de auto) uit te schakelen? Ik vind dat echt super irritant . . :(

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Dat weet ik niet, ik heb geen auto met die functionaliteit om dat te controleren of dat zou kunnen.

Dat weet ik niet, ik heb geen auto met die functionaliteit om dat te controleren of dat zou kunnen.
Ok dank je. maar je hebt wel een nieuwe software versie ervan dus? Het zou wellicht te proberen zijn (als je dat zou willen)? Zo ja moet ik daarvoor ver reizen? ben zelf woonachtig in Enschede)

Ok dank je. maar je hebt wel een nieuwe software versie ervan dus? Het zou wellicht te proberen zijn (als je dat zou willen)? Zo ja moet ik daarvoor ver reizen? ben zelf woonachtig in Enschede)
Ik zou heel graag de resultaten willen hebben. Ook hier irriteer ik mij dood aan de Controleer achterbank melding.

Ik heb versie 18 van Techstream. De LBX wordt daarin volgens mij niet ondersteund. Maar als jullie last hebben van die melding, kun je die niet op deze manier uitzetten?

Of anders via een Britse site:

That is normal, it’s literally is just a message to check rear seats.

This can be turned off in settings via the media screen.

• Geweldig
Waarderingen: HondaFan
Nee is helaas geen setting die je zelf kunt aanpassen (dit filmpje had ik ook al gevonden), de dealer moet het wel kunnen. Heb het ze gevraagd bij onderhoudsbeurt deze week maar hebben ze niet gedaan of ze snappen het niet (en dealer is 75 km rijden)

Van wat ik kan vinden op het Internet, is Techstream v18 alleen geschikt voor auto’s voor april 2024. Nieuwere modellen zouden alleen met GTS+ (Global Techstream Plus) aangepast kunnen worden. Voor zover ik kan vinden, is de LBX begin 2024 gelanceerd.

Ik wil je best helpen, maar de afstand vanaf Enschede naar mijn woonplaats is ongeveer 75km. Jouw dealer zit dan waarschijnlijk in Zwolle, ongeveer dezelfde afstand. Zij hebben de juiste spullen (GTS+) en zouden dit doen bij een recente onderhoudsbeurt. Dit is blijkbaar niet uitgevoerd, maar het is niet duidelijk waarom niet. Ik vermoed dat een dealer (monteur/chef werkplaats) echt wel weet wat wel of niet mogelijk is en wat ze daarmee kunnen betekenen en toezeggen aan een klant. Met de ervaring van meer forumleden hiero durf ik de stelling wel aan dat er minstens twee personen tussen jou en de monteur zitten: namelijk de receptionist en de chef werkplaats. Een foutje in de communicatie is snel gemaakt. Nogmaals; ik wil je best helpen, maar ik geef je geen garanties. Volgens het Internet wordt de LBX volledig ondersteund met de GTS+ software ipv Techstream (v18). De reisafstand naar mij of Lexus Zwolle is ongeveer gelijk. Je zou er nog een telefoontje aan kunnen wagen naar Lexus Zwolle met de vraag of die aanpassing gedaan kan worden door hen. Je kunt daarbij ook vermelden dat je dit gevraagd had bij de recente onderhoudsbeurt maar dat het niet uitgevoerd was. Dan zou ik wel willen weten waarom niet. “Mijn” dealer zit in Arnhem en daar zitten technisch kundige mensen die ook niet te beroerd zijn om een stapje verder te zetten. De truc is wel dat je bij die receptioniste duidelijk aangeeft wat je (extra) wil en dan komt het (volgens mijn ervaring) ook goed.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h en Bobusa
Mijn” dealer zit in Arnhem en daar zitten technisch kundige mensen die ook niet te beroerd zijn om een stapje verder te zetten. De truc is wel dat je bij die receptioniste duidelijk aangeeft wat je (extra) wil en dan komt het (volgens mijn ervaring) ook goed.
Bij mijn laatste grote beurt bij Bloemberg Arnhem had ik ook gevraagd mijn ATF olie te verversen. Dat bleken ze achteraf niet gedaan te hebben (onderdelen vergeten te bestellen ofzo). Vond ik wel jammer.
En ik was ook verbaasd dat ze standaard de HHC uitgevoerd hadden én de auto gewassen. Achteraf hadden ze dat moeten vragen zeiden ze. Geen ramp allemaal maar toch.
Kortom (ook voor mezelf): altijd even dubbel checken of ze alle eventuele extra dingen genoteerd hebben en alles duidelijk is.

@quattrootje ik ben daar (Arnhem) al langer klant (ruim 12 jaar). De ervaring was uitstekend met een werkelijk fantastische receptionist die niet alleen klantgericht was maar ook technisch zeer kundig was. Aan de hand van mijn “hij maakt krk krk” geluiden wist die receptionist al wat er mankeerde. Helaas wilde de beste man wat anders. De receptioniste die ze nu hebben is minstens zo klantgericht en ze doet wat ze belooft. Maar de technische achtergrond van haar voorganger heeft ze helaas niet. Maar wat ze wel doet als ik met een specifiekere vraag kom, is navragen bij de werkplaats (chef) en me z.s.m. terugbelt. Gelukkig blijft het personeel in Arnhem lang op het honk dus ik weet inmiddels hoe ik medewerkers optimaal benader.

Ik ken Lexus Zwolle alleen van naam, geen ervaring met hen. Via het forum heb ik de indruk dat ze daar ook klantgericht zijn en ook kundig zijn. Maar ook daar kan het nodig zijn om door te vragen voor specifieke(re) wensen. Het ligt voor de hand dat afwijken van standaard beurten (zoals ATF olie verversen of een irritante waarschuwing uitzetten) dat men in de afstemming dat vergeet. Zoals met dat niet wassen; dat zeg ik als ik de auto kom brengen en de receptioniste markeert dat extra opvallend met een stift. Auto is inderdaad ook niet gewassen.

Hoewel ik geen ervaring heb met Volvo’s, heeft die werkwijze dat monteurs direct contact hebben met klanten absoluut mijn voorkeur. Zou Lexus van mij ook mogen doen.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Nee is helaas geen setting die je zelf kunt aanpassen (dit filmpje had ik ook al gevonden), de dealer moet het wel kunnen. Heb het ze gevraagd bij onderhoudsbeurt deze week maar hebben ze niet gedaan of ze snappen het niet (en dealer is 75 km rijden)
Ik heb het ook bij mijn RX bekeken in het menu. Helaas heb ik de optie ook niet om de setting te wijzigen.