Bij terugroepactie kreeg mijn Lexus NX nieuwe deurgrepen, lakbehandeling moet ik zelf betalen.

Ja las het op Autoweek.
De reacties zijn niet mals. En ik vind ze wel logisch. @Frank2b is daar ook actief zag ik :giggle:
Vond de analogie met de gepoedercoate draagarmen van een Tesla wel goed :cool:
(ja lees het artikel en de reacties maar).

Ik had wel gelezen dat er in Amerika en Canada problemen waren met de deurklinken. Die zouden kunnen vastvriezen.
Hier heb ik er nog niet eerder over gehoord. Ik heb ook een NX uit 2022, maar niets gehoord van enige terugroepactie mbt de klinken.
Overigens zou ik me druk maken over deurklinken die niet behandeld zijn? Even een extra laagje wax of coating erover.
Ik begrijp sowieso niet waarom na je 3-4 jaar de NX laat behandelen. Vanuit fabriek zit er een coating op die 7 a 8 jaar zijn werking zou moeten doen. Tegen krasjes veroorzaakt door bv de wasstraat etc. Voor zover dit zou werken natuurlijk. En af en toe een goede detailspray erover, mooi man.

Vanuit fabriek zit er een coating op die 7 a 8 jaar zijn werking zou moeten doen.
Welke coating bedoel je? Voor zover ik weet komt elke Lexus af fabriek zonder coating. Lexus Zwolle bv. biedt mij voor de RZ een glascoating aan voor € 1250,- incl. velgen van Labocosmetica. En hij gaf het volgende antwoord m.b.t. het wel of niet polijsten van de (nieuwe lak): "De lak zal wel licht worden gepolijst. Door het transport zit er altijd viezigheid op en lijmresten doordat de Lexus deels in beschermstickers is geplakt"

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een glascoating dan überhaupt nodig is?

Volgens de handleiding zou er een zelf herstellende coating op zitten.

IMG_1997.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik had wel gelezen dat er in Amerika en Canada problemen waren met de deurklinken. Die zouden kunnen vastvriezen.
Hier heb ik er nog niet eerder over gehoord.
Ik heb er enige ervaring mee....

Volgens de handleiding zou er een zelf herstellende coating op zitten.

Bekijk bijlage 185827
Ik heb het nagekeken en de RZ heeft dezelfde tektsten in de handleiding staan. Dus ook de RZ heeft de self-healing clear coat.

En een glascoaiting kan zeker nuttig zijn maar een nieuwe auto polijsten door een detailer is risicovol. Het meestwaarschijnlijke is dat de detailer geen kennis heeft van de Lexus self-healing clear coat. Dus ik wacht de antwoorden daarover nog af van de dealer. Als de detailer twijfelt laat ik de glascoating achterwege.