Eerste (proef)rit ever…

Het mooie van auto's is dat ze er geen moeite mee hebben als je naar andere auto's kijkt of er zelfs meerdere op nahoudt, en je ze zonder problemen kunt inruilen voor een jonger model. :trollface:

Jarno
Vergeet vooral en juist niet het fysieke aspect he....je kan naar hartelust overal in rijden. Sterker nog, bij benadering gaan ze vanzelf voor je open....

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le en Bobusa
Vandaag dan wat foto's van Fons ontvangen, hij/zij is vandaag ook naar de spuiterij gegaan, na de reparatie van de parkeerschade naar het poetsbedrijf. Vervolgens komen er een set Cross Climats-2 op. Ik hoop dat ik hem op 16 april (!) kan ophalen. De Skoda gaat naar de garage die hem altijd heeft onderhouden, dus ik ga treinen naar Den Bosch waar Fons mij dan oppikt. Nu begin het toch wel te kriebelen kan ik je vertellen......

Bijlagen

• b4b70a12-31dc-49d1-ae88-0cad6cf061dc.JPG
    b4b70a12-31dc-49d1-ae88-0cad6cf061dc.JPG
    483,4 KB · Weergaven: 47
Nu ik de foto zo bekijk is het opvallend hoe smal de sluitnaden zijn.....
Ja, dat was altijd het kenmerk van met name de eerste LS400 met 4 mm paneel naden t.o.v. de concurrerende Duitse merken met 7 mm (!). Geen idee waar mijn LS nu op zit, zal eens meten.

ha has ha, dit vind ik zoooo leuk!!! Nog never-nooit-niet meegemaakt dat een groep -nou ja een persoon uit de groep- meeleefde....dank je wel, kan ik enorm waarderen.

Well,yes, gisteren was onze 33-ste trouwdag ik ik had gisterenmiddag geen opdracht, dus tijd om -op verzoek van mijn allerliefste ega die wel de hele dag werkte- iets lekkers te bestellen. Ik koost voor een uitgebreide sushi schotel. Helaas viel dat niet in heel goede aarde. Slechts een dingetje ging erin. Dat was redelijk smakeloos en daar moest ik haar wel gelijk in geven. Dus een boel centen voor een schaal witte plakrijst.

De Lexus nu:
Van Fons van Enckevort hoorde ik dat hij de parkeerschade op de achterbumper degelijk wilde laten herstellen. Geen idee, want ik heb de wagen nog nooit gezien, laat staan een proefrit erin gemaakt. Dat wordt dus een echte blind-date, kopen zonder kijken zoiets dus. Ik heb hem in tussentijd wel gepolst over het voortzetten van onderhoud aan de binnen- en buitenkant. "Nee de wagen wordt niet gepolijst". Op de eerste plaats is dat niet nodig, aldus Fons, en op de tweede plaats gaat dat erg kostbaar worden. Zijn wagens laat hij altijd bij een premium poetsbedrijf/detailer behandelen en daar laten polijsten gebeurd op de enige juiste manier en dat is nogal prijzig. Wel gaat het bedrijf helemaal 'los' op de binnenkant. Niet dat het een zwijnenstal is, want Fons zegt dat het er voor een 2009-er erg netjes uitziet en vooral het leer is in een zeer goede conditie. Onderhouden dashboard: niet doen, want daarmee doe je meer kwaad dan goed mee, geen sprays etc, nooit doen. Rubber insmeren met siliconenzalfjes: niet nodig bij RX-en, dus ook niet doen. De planning voor gisteren is tijdig gecanceld en dat wordt nu morgen, vrijdag dus. 's-Morgens leveren we de Skoda in bij de garage die hem altijd in onderhoud heeft gehad, daarna zet hij ons op de trein naar Den Bosch alwaar Fons ons oppikt. Bij Fons in Velddriel nemen we de RX af en gaan naar Veghel waar we een erg mooie BB hebben gehuurd voor de Paasdagen. Nee geen rondje NL met de RX, lekker wandelen in de mooie omgeving daar. Tis niet anders... :)

Maar er is een smerige hick-up tussengekomen: de verzekering van de KNAC.
Gisterenmiddag weer een poos met hun aan de lijn gehangen en ze kwamen erachter dat de RX niet verzekerd kan worden. KNAC is consumenten gericht en ik ga de RX als youngtimer zakelijk gebruiken. Dat wisten ze overigens al vanaf dag-1. Het zakelijk gebruik -als vastgoed fotograaf- bestaat dus uit klantenbezoek met enkel een koffer met apparatuur aan boord. Maar goed, sinds gisteren dus naarsttig op zoek naar een verzekering die zakelijke wagens kan verzekeren waar ook prive in gereden mag worden. Zakelijk vorig jaar 19000km en prive ±3500km. Dat blijkt nu ook een 'dingetje' te zijn. De prijzen lopen enorm uiteen van €2200 per jaar tot €1022 per jaar met uiteenlopende voorwaarden. Gisterenavond eentje met een 85 pagina's tellende voorwaarden document......

Ik heb de RX dus nog niet ergens kunnen onderbrengen. Dat is de huidige stand van zaken, dus ja ik voel rode plekjes in mijn nek op komen zetten....
en dat is heel erg niet fijn.

Later vandaag de Skoda netjes wassen en uitzuigen, want hoewel hij ook al ruim 15 jaar oud is, wil ik hem wel netjes overdragen.

Hopen dat de RX vandaag bij Fons wordt afgeleverd door de spuiterd, dan de nieuwe banden eronder. Fons heeft morgenochtend nodig om de wagen helemaal naar zijn kwaliteit standaard af te leveren. In tussentijd heeft hij op mijn verzoek alle knopjes en functionaliteiten getest. Dus alles zal het straks goed doen.

so far so good (behalve nog geen verzekering dan....)

Over verzekering: als ZZP-er/eenmanszaak kun je bij FBTO wel terecht. Gebruikt mijn vrouw ook voor haar zakelijke auto (maar dat is wel een nieuwe auto, geen youngtimer).
Beter iets meer betalen dat je wel zeker weet dat alles in orde is dan proberen de boel te slim af te zijn. Verzekeraars zijn fijne mensen als je iets af wilt sluiten maar als je iets wilt claimen zijn het niet meer van die lieverds.

Laatst bewerkt:
Over verzekering: als ZZP-er/eenmanszaak kun je bij FBTO wel terecht. Gebruikt mijn vrouw ook voor haar zakelijke auto (maar dat is wel een nieuwe auto, geen youngtimer).
Beter iets meer betalen dat je wel zeker weet dat alles in orde is dan proberen de boel te slim af te zijn. Verzekeraars zijn fijne mensen als je iets af wilt sluiten maar als je iets wilt claimen zijn het niet meer van die lieverds.
klopt, kwestie van naast elkaar leggen. Ik ben niet slim, dus iemand te slim af zijn gaat niet lukken :)

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
De RX is vandaag binnengerold bij Fons. Voorzien van vers rubber er zijn ook gelijk nieuwe schijven voor ondergezet. Dat is een prijzige
klopt, kwestie van naast elkaar leggen. Ik ben niet slim, dus iemand te slim af zijn gaat niet lukken :)
FBTO geeft aan niet zakelijk te kunnen verzekeren.... dat zijn er meer die na het invullen van de hele riedel met die mededeling komen

De RX is vandaag binnengerold bij Fons. Voorzien van vers rubber er zijn ook gelijk nieuwe schijven voor ondergezet. Dat is een prijzige

FBTO geeft aan niet zakelijk te kunnen verzekeren.... dat zijn er meer die na het invullen van de hele riedel met die mededeling komen
Apart, mijn vrouw heeft de verzekering vorig jaar nog afgesloten. En de auto daarvoor was ook zakelijk (eenmanszaak) bij FBTO verzekerd. Via chat destijds uitgelegd en bevestigd gekregen dat de auto zakelijk verzekerd is. Maar kan natuurlijk veranderd zijn.

Net bericht uit Velddriel ontvangen. Mijn RX staat klaar. Nieuwe banden, nieuwe schijven voor, nieuwe achterbumper (was parkeerschade). Fons heeft morgen nog een paar uurtjes nodig om de puntjes op de ‘i’ te zetten. Zijn lat betreft kwaliteit ligt hoog. Klinkt allemaal erg goed. Morgen dus tegen twaalven staat deze bolide 🥰 op onze naam. Dat wordt slecht slapen vannacht 😳
Mijn wens om de keyless entry in de wagen uit te schakelen blijft een wens helaas. Het kan niet bij deze gen-3. In elk geval niet via het scherm. Dus vanmiddag met de Skoda eerst door de wasstraat en dan langs Peterman. Daar geven ze aan dat -ook als de wagen aan de computer hangt- het mogelijk niet zal lukken. Kost wel €40,- Health check kunnen ze niet meer doen, daarvoor moet ik naar Zwolle. Dan kan ik dat beter combineren. Wil graag weten hoe de toestand van de hybride batterij is.
Vandaag ook de jumpstarter binnengekregen, voor je weet maar nooit….
Een druppellader komt later als de garages wat opgeruimd zijn, staan ram vol, dus dat is nog een to do klus.

Health check kunnen ze niet meer doen
Bedoel je de Hybrid health check? Bij de Lexus forum minimeet bij Peterman vorig jaar gaf de vestiging manager aan dat ze dat bleven aanbieden ondanks het verlies van het Lexus dealerschap incl. de 15 jaar garantie. Maar goed ik ga het morgen wel horen, dan gaat de boot voor een 160k beurt. Zal daarna wel een update geven.

Laatst bewerkt:
Bedoel je de Hybrid health check? Bij de Lexus forum minimeet bij Peterman vorig jaar gaf de vestiging manager aan dat ze dat bleven aanbieden ondanks het verlies van het Lexus dealerschap incl. de 15 jaar garantie. Maar goed ik ga het morgen wel horen, dan gaat de boot voor een 160k beurt.
Zal daarna wel een update gaven.
Communicatie ging via een oudere man achter de balie. Ik had twee vragen: kunnen jullie van mijn 2009 RX in de auto de keyless entry uitzetten and ik wil graag een afspraak maken voor de Hybrid Health Check. Toen hij voor de vijfde keer terugkwam wist ik dat het uitschakelen niet kan en er is geen apparatuur meer voor de Health Check. Ik werd geadviseerd naar Zwolle te gaan. Dat dus. Ben dus errug benieuwd naar je update morgen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Lexus’ apparatuur hebben ze ‘in moeten leveren’ of op Marktplaats gezet :ROFLMAO: ?
Ik ben trouwens nog niet uit waar ik de eerstvolgende beurt laat doen. . .
Ik wacht eerst even jouw @Bobusa bevindingen af.

Peterman heeft een vreemd verhaal aan @Rayminidas verteld. Kom net van Peterman en mijn auto voor de beurt achtergelaten. De HHC kan nog steeds worden uitgevoerd. Je moet dit wel mondeling aangeven bij het maken van je afspraak of aan de balie. Ik werdt netjes en duidelijk geholpen door de jongere receptionist. Het lijkt erop dat de oudere recptionist niet op de hoogte was maar nog vreemder dat hij uit de werkplaats te horen kreeg dat ze de HHC niet meer doen.
Conclusie is dus dat ze:
  • De APK gratis is bij een beurt volgens schema (dit was waarschijnlijk eerder ook al zo)
  • De Hybrid Health Check gewoon uitvoeren (bij mondeling melden)
  • De gebruikte olie standaard 0-W20 is.
  • De leenauto bij een Lexus beurt gratis is
Dus Peterman geeft nog steeds extra service voor Lexus en dat is goed nieuws. Vooralsnog ben ik tervreden en ben met de Yaris Cross (Brompot 🙉🤣) weer naar huis gegaan. Vanmiddag worden in Hengelo bij de Bandenberg de zomerbanden gemonteerd, Yokohama ADVAN dB V552 Maat: 245/45 R19 98 Y.

Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt.

Laatst bewerkt: