Eerste (proef)rit ever…

Bij Fons in Velddriel nemen we de RX af en gaan naar Veghel waar we een erg mooie BB hebben gehuurd voor de Paasdagen. Nee geen rondje NL met de RX, lekker wandelen in de mooie omgeving daar. Tis niet anders... :)
Da’s maar een kort ritje vanuit Velddriel naar Veghel. Stiekem hoop je op slecht weer zodat je voor kunt stellen om maar een eindje warm en droog te gaan rijden in de mooie omgeving daar ipv nat en koud te gaan wandelen 😁

"Nee de wagen wordt niet gepolijst". Op de eerste plaats is dat niet nodig, aldus Fons, en op de tweede plaats gaat dat erg kostbaar worden.
Of dat nodig is, is wat mij betreft een mening. Commercieel gezien snap ik het wel want dat kan er inderdaad niet uit. Ik heb zelf een DAP (met doekjes, pads en flesjes) gekocht en de nodige instructie filmpjes gekeken van CarClean en die leggen dat uitstekend uit. Ergens haal ik er ook wel plezier uit om dat zelf te doen. Kost wel tijd. Maar ach het resultaat is er dan ook naar. Veel plezier dit weekend (y)

Nou, het is allemaal prima afgelopen. Peterman heeft alles naar tevredenheid uitgevoerd, bij 160k een 165k beurt met APK zonder problemen of meldingen, had niet anders verwacht. De monteur kunnen spreken en ik werd vriendelijk te woord gestaan. Alles is keurig uitgevoerd, ik kijk bv (ja neurotisch) of de druk clipjes waar de afdekplaten onder de motorkap mee vastzitten allemaal netjes zijn terug geplaatst en alles schoon is achtergelaten. En ja, dat was het geval. Al met al zeer tevreden over Peterman.

De Yokohame zomerbanden rijden lekker stil bij de eerste indruk. Dus daarover ook tevreden zover.

Ik was het vergeten te vragen aan de Peterman aftersales manager maar Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze hun uurtarief hebben aangepast. Ik verwacht van niet tenzij ze nu kunnen besparen omdat ze niet meer onder de Louwman groep vallen en dus meer vrijheid hebben.

• Leuk
Waarderingen: Speedy J
Peterman heeft een vreemd verhaal aan @Rayminidas verteld. Kom net van Peterman en mijn auto voor de beurt achtergelaten. De HHC kan nog steeds worden uitgevoerd. Je moet dit wel mondeling aangeven bij het maken van je afspraak of aan de balie. Ik werdt netjes en duidelijk geholpen door de jongere receptionist. Het lijkt erop dat de oudere recptionist niet op de hoogte was maar nog vreemder dat hij uit de werkplaats te horen kreeg dat ze de HHC niet meer doen.
Conclusie is dus dat ze:
  • De APK gratis is bij een beurt volgens schema (dit was waarschijnlijk eerder ook al zo)
  • De Hybrid Health Check gewoon uitvoeren (bij mondeling melden)
  • De gebruikte olie standaard 0-W20 is.
  • De leenauto bij een Lexus beurt gratis is
Dus Peterman geeft nog steeds extra service voor Lexus en dat is goed nieuws. Vooralsnog ben ik tervreden en ben met de Yaris Cross (Brompot 🙉🤣) weer naar huis gegaan. Vanmiddag worden in Hengelo bij de Bandenberg de zomerbanden gemonteerd, Yokohama ADVAN dB V552 Maat: 245/45 R19 98 Y.

Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt.
Dit is dan een wel heel bijzonder verhaal. Maar goed dat ik het weet. Denk dat ik de tussenbeurten gerust bij mij ‘eigen’ garage kan laten doen. Voor de uitgebreidere dan Peterman overwegen. De hybride gatterij lijkt mij prima in orde te zijn. Ik heb zelfs 50kmph ermee gereden. Ook vrij lang op de accu gereden, voordat de motor erbij kwam. Dus dat zit allemaal wel snor.

Betreft het afsluit verhaal:
Keyless werkt goed, alleen als ik bij de wagen wegloop gaat hij niet op slot, net getest over een afstand van een metertje of 15 a 20. Van die afstand wel met het knopje kunnen afsluiten. Hoort dat zo? Ik ben in het instellingen menu niks hierover tegengekomen. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Dus ik ben iets gesterkt in mijn wens om dat hele keyless verhaal in de wagen uit te willen schakelen. Dit vooral ook i.c.m. Bearlock.

Dit is dan een wel heel bijzonder verhaal. Maar goed dat ik het weet. Denk dat ik de tussenbeurten gerust bij mij ‘eigen’ garage kan laten doen. Voor de uitgebreidere dan Peterman overwegen. De hybride gatterij lijkt mij prima in orde te zijn. Ik heb zelfs 50kmph ermee gereden. Ook vrij lang op de accu gereden, voordat de motor erbij kwam. Dus dat zit allemaal wel snor.
Daarom is het belangrijk om bij twijfel altijd de monteur of aftersales manager (Ahmet Demir) te spreken. De receptionisten zijn helaas niet allemaal even kundig.
In jou geval heb je het dus over een plug-in hybride? Die hebben lithium-ion batterijen en dus waarschijnlijk een andere HHC. Mogelijk ligt daar de verwarring?

Daarom is het belangrijk om bij twijfel altijd de monteur of aftersales manager (Ahmet Demir) te spreken. De receptionisten zijn helaas niet allemaal even kundig.
In jou geval heb je het dus over een plug-in hybride? Die hebben lithium-ion batterijen en dus waarschijnlijk een andere HHC. Mogelijk ligt daar de verwarring?
Nope, een gen-3 RX, dus puur hybride. De man verzinde het verhaal niet zelf, maar liep steeds naar achteren om met antwoorden terug te komen. Naja ik hoor het wel een keer als ik daar een beurt laat uitvoeren

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Nope, een gen-3 RX, dus puur hybride. De man verzinde het verhaal niet zelf, maar liep steeds naar achteren om met antwoorden terug te komen. Naja ik hoor het wel een keer als ik daar een beurt laat uitvoeren
Had je verkeerd begrepen omdat je zei dat je 50 km op de batterij had gereden :ROFLMAO:
Nu is dat in ieder geval duidelijk.

Betreft het afsluit verhaal:
Keyless werkt goed, alleen als ik bij de wagen wegloop gaat hij niet op slot, net getest over een afstand van een metertje of 15 a 20. Van die afstand wel met het knopje kunnen afsluiten. Hoort dat zo? Ik ben in het instellingen menu niks hierover tegengekomen. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Dus ik ben iets gesterkt in mijn wens om dat hele keyless verhaal in de wagen uit te willen schakelen. Dit vooral ook i.c.m. Bearlock.
Bij mijn weten moet je de deur op slot doen door de deurklink even aan te raken, althans bij de IS en UX waar ik eens in gereden heb was dat zo.