De RX450H als caravantrekker ..

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Kippetje, hele degelijke caravan en erg stabiel achter de auto, mits goed beladen, maar dat geldt voor iedere caravan. 20 jaar met de Kip naar Italië gereden, nooit kapot geweest, wat dan ook👌
Ik vind dat brandstofverbruik geeneens zo gek hoor met die grote motor in het vooronder. Ik heb met minder ervoor hetzelfde verbruikt, bijvoorbeeld een Toyota Picnic en een Avensis Verso en ook een Avensis station, allemaal 2 liters of minder en verbruik rond de 1:6......dus......;)

Leuke woordspeling Frank!!
We staan nu in Egmond tot 23 augustus.

Daarna de volgende caravan Lexus trip:
Amsterdam >Frankrijk 3 dagen Colmar omgeving > Oostenrijk 4 dagen Lunersee omgeving> Italië 9 dagen Dolomieten 2 plaatsen > Kroatië 10 dagen op KRK > Oostenrijk 2 dn Ostriach >via Duitsland naar huis.

Nu alweer veel zin in
IMG_4244-kopie.jpg

Het maximale geremde trekgewicht van de Lexus RX 450h is 2000 kg.
Natuurlijk merk je wel iets van de caravan achter de auto, maar ik heb zelfs in de vroege ochtend de Vrsic Pass overgestoken met deze combinatie na een weg afsluiting in Slovenië. Dat ging prima, zou het niet weer doen. De 50 haarspeldbochten gaan je op een gegeven moment wel de keel uithangen hoor!

• Leuk
Waarderingen: Paniekje

Amsterdam >Frankrijk 3 dagen Colmar omgeving > Oostenrijk 4 dagen Lunersee omgeving> Italië 9 dagen Dolomieten 2 plaatsen > Kroatië 10 dagen op KRK > Oostenrijk 2 dn Ostriach >via Duitsland naar huis.

Nu alweer veel zin in Bekijk bijlage 183832
W 😍 😍 W

Wat een combo.
Bij een auto concours, gewoon zo flaneren en parkeren, je kan er niet omheen, je moet er omheen👍

• Haha
Waarderingen: Avontuur

Nu alweer veel zin in Bekijk bijlage 183832
Ik ben geen kampeer of caravan liefhebber maar dat is wel een erg mooie combinatie! Als het dan toch moet.....:rolleyes:

• Geweldig
  • Haha
Waarderingen: D43m0n en Avontuur
Eerlijk is eerlijk, kamperen is niet zo mijn ding (been there, done that) maar dit is een uiterst smaakvolle combinatie en met zo’n caravan (inclusief airco) zou ik het nog wel willen overwegen. Maar wel inclusief die witte trekker ervoor :LOL:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur en Bobusa
Hoe is ervaring met brandstof verbruik?
Ik heb mijn Gen4 RX inmiddels niet meer, maar ben wel benieuwd.
Ik was nl best verbaasd hoeveel effect mijn fietsenrek met 1 forse zware fiets had: bij kruissnelheid van ca 110-120 op de teller was brandstof verbruik bijna 10% hoger, vond ik best onverwacht veel...
Bij de huidige auto merk ik er vrijwel niets van in verbruik

Laatst bewerkt:
Wanneer ik met de combinatie rijdt moet je denken de 1 op 7.
Maar moet eerlijk zeggen op vakantie letten we daar niet zo op, dan staan we volop in de geniet modus.

De RX450H ben ik steeds meer gaan waarderen hoe langer ik hem rijdt, het is een super betrouwbare auto.
Echt een pragmatische wagen om grote rondes te rijden met de caravan door Europa zonder zorgen, en Louwman Utrecht houdt hem in top conditie!
We zijn nu net over de 100.000 km gegaan, vlak voor de vakantie krijgt de witte origami nog een grote beurt.
Hij is pas net goed ingereden :)..

IMG_4665.JPG

De Lexus blijft nog even!!