De RX450H als caravantrekker ..

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Afgelopen weken zijn we met de Lexus door Europa getrokken met de caravan, via Duitsland > Oostenrijk > Slovenië naar Kroatië en op het gemak weer door deze landen terug. Vooraf was ik benieuwd hoe de Lexus het zou doen over de bergpassen met onze Fendt. De moeilijkste pas was de Vršic-pas, deze reden we vanaf Bovec langs de Soca River naar boven. Deze pas gaat in 25 haarspeld bochten omhoog, de 450H deed het met groots gemak. Het is een top aanschaf gebleken, rijdt relaxed en de CarPlay was tijdens de vakantie fijn voor de navigatie . De maand oktober was rustig, uiteindelijk hebben we 6100km gereden en veel gezien.

Ontzettend tevreden dus.

DSC_0337b.jpegDSC_0402b.jpegDSC_1438b.jpegDSC_1690b.jpegDSC_1691b.jpegDSC_1690b.jpegDSC_5653b.jpgDSC_6106b.jpgDSC_8039b.jpeg
 

BEBOP

Nieuw hier
30 okt 2021
6
3
3
Mooie reis, wat is dan ongeveer het gewicht/kogeldruk van de caravan?
Temperatuur liep niet op?
Dat was bij mijn V70 altijd het probleem vanwege de automaat.

Ruud
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Hoi Ruud, de temperatuur deed helemaal niets, de naald bleef strak in het midden!
De Vršic-pas is er echt wel één, veel stukken in S1 rustig omhoog gereden, de auto gaf me het vertrouwen door het gevoel van oververmogen.
Dus zeer rustig de haarspeld door, stilvallen met de auto is geen zorg geweest, in S1 makkelijk en rustig de weg omhoog vervolgen.
Veel stukken zijn 14%, de wagen is een kanjer!

Kogeldruk had ik tegen 90, ( Reich elektrische meter)

@Frank, ja ik vind de combi ook zo fraai, stom om dat van je eigen spul te zeggen.
De reis was prachtig, ik zal wat foto's bijsturen van de gereden wegen.
Te mooie uitzichten tijdens de trip, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië zijn ook zo fraai.
Wandelen langs de Soca River, Plitvice Meren, Dachstein...

Hier wat foto's van de wegen om in de stijl van het auto ( Lexus) forum te blijven :)

DSC_1624B.jpegDSC_1962b.jpegDSC_2012b.jpegDSC_2033b.jpegDSC_2039b.jpegDSC_6137b.jpegDSC_6214B.jpegDSC_7522bb.jpegDSC_7527b.jpegDSC_8025b.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b en Henri27

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Schitterend mooi @Avontuur. Ik ben ook fan van die regio’s. Al meerdere malen geweest en dat gaat zeker nog vaker gebeuren. Prachtige combinatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Heel erg mooi, net besloten dat we zoiets ook maar eens moeten gaan doen, maar zonder caravan....aan de andere kant.....goede reden om een andere auto aan te schaffen....😎😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Mooie foto's, en fijn reisgezelschap zo de Fendt, Lexus en partner. Leuk ook om te lezen dat de Lexus vertrouwen gaf.
Het is in ons vlakke landje toch altijd maar afwachten hoe zo'n combi zich houdt onder belasting.
Volgende trip, IJsland?
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Nee, met de boot! De MS Norröna.
https://www.smyrilline.nl/ijsland/met-uw-auto
Hup, in je Lexus naar Hirtshals Denemarken, daar met Lexus aan boord, stukkie varen en in Seyðisfjørður IJsland start het avontuur.

Hee wat gaaf, !
Wil je daar ook wat foto's van delen?

Nee geen Ijsland, wist niet eens dat dit kon Kiwi, in 2022 rijden we in Juni weer door Oostenrijk, Slovenië en Kroatië, andere plekken.
Hoewel ook weer Bled omgeving, maar toen wij in Bled waren regende het, nu hopen we op mooier weer.
Oostenrijk is ook zo mooi, nu omgeving Achenmeer, Gosausee, en de stad Salzburg, in Kroatië landen we dan een week op Krk schiereiland.
Alles op het gemak, in 30 dagen "Roads were made for journeys, not destinations.'

Daarna staan Noorwegen en Zweden hoog op de lijst.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
IJsland is nextlevel, zo ruig zo gaaf, zo mooi. Zeker de moeite waard om een keer te overwegen.
Heb heel veel foto's van IJsland, want man, wat een fotogeniek land. Maar toen wij daar waren hadden wij de Lexus nog niet. Dus voor hier niet interessant te delen. Kan je uiteraard wel in PB wat foto's sturen, geen probleem, gilt u maar.


De voorpret is al begonnen lees ik, top!
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dat lijkt me wel briljant eigenlijk!
Moet de GS wél 20cm verhogen eerst ....
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Twee jaar geleden een reis door Zweden en Noorwegen gemaakt, Zweden is schitterend, Noorwegen is next level schitterend, dramatisch mooi is een goede omschrijving :love:
Vanaf april 22 kun je met de boot vanuit Eemshaven rechtstreeks naar Kristiansand, 18 uur, 15.00 inschepen, volgende ochtende 09.00 eraf, geniaal! Maar dan mis je wel Zweden.....
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

ChrisLas

Hoort erbij
12 jan 2024
30
30
18
Afgelopen weken zijn we met de Lexus door Europa getrokken met de caravan, via Duitsland > Oostenrijk > Slovenië naar Kroatië en op het gemak weer door deze landen terug. Vooraf was ik benieuwd hoe de Lexus het zou doen over de bergpassen met onze Fendt. De moeilijkste pas was de Vršic-pas, deze reden we vanaf Bovec langs de Soca River naar boven. Deze pas gaat in 25 haarspeld bochten omhoog, de 450H deed het met groots gemak. Het is een top aanschaf gebleken, rijdt relaxed en de CarPlay was tijdens de vakantie fijn voor de navigatie . De maand oktober was rustig, uiteindelijk hebben we 6100km gereden en veel gezien.

Ontzettend tevreden dus.

Bekijk bijlage 179160Bekijk bijlage 179161Bekijk bijlage 179162Bekijk bijlage 179163Bekijk bijlage 179164Bekijk bijlage 179163Bekijk bijlage 179165Bekijk bijlage 179166Bekijk bijlage 179167
Hi @Avontuur , wat een mooi avontuur! Ik heb een vraag voor een ervaringsdeskundige. M'n vader wil een xc60 kopen voor het trekken van z’n Fendt Bianco 465. Maar ik zou m liever in een RX (of iig Lexus) zien natuurlijk. Alleen zegt de Fendt verkoper dat er 100 kilo kogel druk beschikbaar moet zijn. De RX wordt verkocht met 80kg in de brochure. Jij gaat naar 90 kg met je trip. Denk je dat 100kg kogel druk ook zou kunnen? Of als iemand anders dit leest en een tip heeft, graag!
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Hi @Avontuur , wat een mooi avontuur! Ik heb een vraag voor een ervaringsdeskundige. M'n vader wil een xc60 kopen voor het trekken van z’n Fendt Bianco 465. Maar ik zou m liever in een RX (of iig Lexus) zien natuurlijk. Alleen zegt de Fendt verkoper dat er 100 kilo kogel druk beschikbaar moet zijn. De RX wordt verkocht met 80kg in de brochure. Jij gaat naar 90 kg met je trip. Denk je dat 100kg kogel druk ook zou kunnen? Of als iemand anders dit leest en een tip heeft, graag!

Ik kan je vader de RX aanraden , wanneer deze zonder kick de VRSIC pass overgaat met een Fendt Diamant 560 dan gaat het zeker met de Bianco 465. Kogeldruk van 90 rijdt top! De XC60 is ook een meer dan geweldige caravantrekker, dus snap je vader wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisLas