Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Een beetje zoals dit?

Ik heb de IS direct laten uitlijnen en vorige maand bij de bandenwissel leek alles netjes recht te slijten, zowel voor als achter. Als ze het niet gedaan hebben na montage van de nieuwe banden; is mijn tip om dat alsnog even te laten doen.
Zo zagen mijn achterbanden er ook uit.
Maar de uitlijning is goed en nergens speling oid, schokbrekers ook prima.
 
15 december komt de extra startonderbreker erin, maar de sticker zit er alvast op!
(op de plek waar ze de zaag er in willen zetten)

Bekijk bijlage 184744
Nou auto naar de dealert gebracht voor het inbouwen van de extra startonderbreker, nog even met een monteur gesproken over de gewenste plaats van het lampje/knopje. Word ik in de loop van de ochtend gebeld dat ze afraden om de startonderbreker in te laten bouwen omdat dit geheid problemen/storingen gaat geven in combinatie met de SCM klasse 3 die er al in zit (iets met interferenties en dergelijke)

Advies is om een Bearlock te laten installeren maar hoe en hoe duur dit is was nog niet duidelijk dat gaan ze nog uitzoeken. Bearlock was (voor zover ik weet) altijd een mechanisch iets en in de NX is het shift by wire. (edit: ik ben net nogmaals gebeld door de dealer dat een Bearlock niet mogelijk is bij een hybrid NX)

Ik ben wel blij dat ze dan even opbellen om dit te bespreken en af te raden, dit was eigenlijk precies de reden dat ik dit door de Lexus dealer wilde laten doen want een gewone alarminbouwer zou daar niet over nadenken en rücksichtslos inbouwen.
De dealer was het met mij eens dat de marketing afdeling van Lexus hier en daar wel een extra startonderbreker adviseert en dat ze dat beter niet zouden kunnen doen bij de NX (en misschien ook andere modellen).

Wel vond ik het raar dat ik dit verhaal nog niet eerder gehoord of gelezen heb, dus vraag ik me af of er hier mensen met een NX (of nieuwere RX) zijn die WEL een extra startonderbreker hebben laten installeren en of ze daar tevreden over zijn of dat ze daar problemen mee ondervinden.
 
Dat is fijn uiteraard. Anderzijds vind ik het een beetje dubbel: ze maken een afspraak met je, een monteur spreekt de plaatsing van het knopje nog even met je door. En dan een tijdje later bellen ze je op en gaan ze het toch liever maar niet doen.
 
Inderdaad vreemd om tot op het laatste moment, zelfs na het bespreken van positie van de knop te bellen om te zeggen: “we doen het toch liever niet”. Het advies wat daarop volgt is een Bearlock, maar ook dat advies trekken ze in…

Dan ben ik benieuwd wat ze dan wèl adviseren, naast een uitstekende verzekering en bij voorkeur een afgesloten garage om de auto te parkeren.

Disclaimer geen Lexus maar Toyota en zeker geen NX2 maar een C-HR, mijn ouders hebben een pre-facelift 1e generatie C-HR (hybride). Door de vele diefstallen van RAV4’s was mijn vader niet gerust op de standaard aanwezige diefstalbeveiliging van zijn C-HR. Sinds begin dit jaar heeft hij zijn eigen Toyota dealer een extra startonderbreker laten monteren. Dit zou ondersteund worden door de importeur als zijnde een betrouwbare en afdoende extra beveiliging tegen diefstal. Hij heeft er een kastje bij gekregen. Ik weet eerlijk gezegd de details er niet van, maar hij heeft geen storingen daarmee.

Je zou een andere dealer eens kunnen bellen? Ik weet dat “mijn” dealer voor inbouw van alarm/dashcam enz. gebruik maakt van een extern bedrijf dat gespecialiseerd is in… alarmsystemen. Mijn dealer is echter wel het aanspreekpunt voor eventuele klachten als zij het werk aannemen en uitbesteden aan die specialist.

Maar bovenal; wat adviseert je dealer dan nu te doen?
 
Er is eigenlijk geen advies, alleen de hoop dat de dieven voorbij zullen gaan aan mijn auto, en als ze dt niet doen dan maar op mijn verzekering vertrouwen.
Waarschijnlijk heeft die C-HR van je ouders geen klasse 3 SCM alarm erin (af fabriek) want ik begreep dat dat niet goed zou samen werken met een extra onderbreker. Er zijn dan 2 onderbrekers aktief, en misschien zitten die allebei in dezelfde potjes te roeren dus ik kan me daar wel iets bij voorstellen dat dat niet altijd goed gaat.

Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, misschien moet ik dan inderdaad eens bij een andere dealer informeren. Maar ik ga niet naar een andere garage want die zullen altijd zeggen dat er geen probleem is en als er dan wel problemen komen dan voorzie ik een kastje-muur verhaal en daar heb ik geen zin in. Uiteindelijk is het 'maar' een auto en is het vervangbaar.
 
Deze mail kreeg ik van Lexus in september. Ik heb het niet laten inbouwen maar vind het wel bijzonder dat het volgens de dealer van Sanookh niet kan:

IMG_3185.jpeg
 
+1

‘k Zou een andere dealer uitzoeken 😅

De beschrijving in die tekst lijkt op wat mijn ouders ook hebben op hun C-HR.
Tja, het is toch Louwman...., vandaag geprobeerd om contact te krijgen met 2 andere Louwman vestigingen maar bij de 1 werd ik continu na een minuut wachten verbroken en bij de ander zou ik teruggebeld gaan worden....
 
Dan zou ik even nieuwe scheermesjes en scheerschuim gaan halen … 🙄
Jammer dat contact met sommige bedrijven zo moeizaam verloopt.
 
Tja, het is toch Louwman...., vandaag geprobeerd om contact te krijgen met 2 andere Louwman vestigingen maar bij de 1 werd ik continu na een minuut wachten verbroken en bij de ander zou ik teruggebeld gaan worden....
De reputatie van Louwman als dealer organisatie is de laatste jaren minder positief helaas. Vanaf het moment dat de Louwman service card verdween leek het bergafwaarts te gaan voor de klantervaring. Dit lijkt niet beperkt te zijn geweest tot één Louwman dealer vestiging maar bij meer. Het klantcontact centrum dat alle telefoontjes naar Louwman vestigingen waarneemt als een dealer zelf niet op kan nemen door drukte is ook z’n merkbaar voorbeeld. Zo probeer ik al een aantal tijdje (niet heel actief) om mijn e-mailadres gewijzigd te krijgen bij Lexus Nederland. Dat is een drama. Ik gebruik hetzelfde kanaal daarvoor om dat te wijzigen: e-mail. Alsof er niemand meer achter zit. Ik heb me daarom maar afgemeld voor alle mail van Lexus Nederland. Communicatie met die partij of een willekeurige Louwman vestiging is een uitdaging geworden.

Ik ben inmiddels van mening dat het “helaas Louwman” is… Ik ben daarom blij dat “mijn” dealer-vestiging van Louwman naar een zelfstandig familiebedrijf is gegaan dat in de regio een goede reputatie heeft. Ik weet niet welke regio je zit, maar je zou de Lexus vestiging in Arnhem kunnen bellen. De Toyota dealer in Zevenaar heeft die vestiging onlangs overgenomen. En bij die Toyota dealer in Zevenaar heeft de C-HR van m’n ouders die tweede startonderbreker gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Het treurige is dat Louwman tegenwoordig zulke slechte communicatiemiddelen heeft, dat Louwman-vestigingen onderling ook geen contact meer kunnen krijgen. Telefonisch krijgt men ook het KCC aan de lijn en op mails volgt vaak geen reactie.

Recent nog meegemaakt dat de servicemanager van ellende zijn eigen vestigingsmanager moest inschakelen om de vestigingsmanager van de andere vestiging op zijn 06-nummer te bellen. Toen kwam er pas contact. Treurig.
 
  • Wow
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Kleine update over het startonderbreker gedoe: Ik heb contact gehad met verschillende dealers. 1 wist niet van problemen en een ander wist te vertellen dat er inderdaad problemen kunnen ontstaan als er al een klasse 3 alarm ingebouwd is. Op dit moment weet ik niet precies of mijn klasse 3 alarm af fabriek is of dat daar iets voor ingebouwd/aangepast is dus ik ga informeren of de verkoper (géén Lexus dealer, auto is nieuw geimporteerd) hier meer info over heeft.
Zou best kunnen dat de monteur dingen tegenkwam die hij niet verwacht had en waardoor hij het liever niet wil inbouwen, dat is op zich ook wel weer goed.
 
De winterbandjes eronder laten gooien. Nu mag de winter komen. Verrek die komt volgende week :D

Wel de mededeling dat de zomerbanden vóór ook aan vervanging toe zijn. Dus straks de lente in op nieuw rubber. Banden waren gecupt, geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen met mijn opa-rijgedrag :unsure:

De achterbanden die er sinds 1500 km op zaten slijten regelmatig af, dat is goed nieuws nadat ik eerder twee achterbanden moest laten vervangen omdat ze beide aan de binnenkant tot op canvas versleten waren (en daar ook nog net op snelheid door DE mee was geknald :eek:). Blijkbaar was toen uitlijnen voldoende en zijn er geen rare dingen met ophanging o.i.d. aan de hand.
 
Banden waren gecupt
Dat heb ik bij een LS 600h nog niet eerder gehoord. Wellicht bandenspanning? Alle 4 banden zelfde merk en type? Uitlijning?
Ik heb dat een keer gehad met mijn vorige IS 300h, nadat ik bij Peterman Enschede 4 nieuwe Dunlop zomerbanden had laten monteren. Toen de Bandenberg in Hengelo (specialist waar ik vertrouwen in heb) laten controleren en beide bleken achter inderdaad gecupt te zijn. Oorzaak cuppen? Peterman had MO (Mercedes Only) banden genoteerd. Nadien de voorgeschreven OEM banden voor de IS laten monteren en nooit geen last meer gehad. Kijk dat dus even na.
 
Bobusa, allemaal in orde wat je als check aangeeft. Had er al wel 60k kilometer mee gereden dus op zich niet gek dat ze een keer af zijn, maar cuppen? Misschien het merk; Hankook. Redde mij er op zich prima mee.
 
Bobusa, allemaal in orde wat je als check aangeeft. Had er al wel 60k kilometer mee gereden dus op zich niet gek dat ze een keer af zijn, maar cuppen? Misschien het merk; Hankook. Redde mij er op zich prima mee.
60k is heel netjes, dan was dat waarschijnlijk mede de oorzaak.